מי מפחד מחיידקים? תוסף אנטימיקרוביאלי חדש, מבוסס אבץ לשירותכם

בדיקות של התוסף היפני, הוכיחו כי הוא יעיל במיוחד בקטילת חיידקים וסוגי פטריות נפוצים, לצד תכונות נוספות כגון עמידות בטמפרטורות, תנאי סביבה חיצוניים, לחות וכלורידים

תמונה 1: שימושים שונים לתוסף האנטימיקרוביאלי ואנטי פטרייתי Z-24.

מאז מגפת הקורונה, נראה כי קרנם של תוספים הקוטלים חיידקים ווירוסים בעלייה מתמדת. עד לא מזמן, התוספים האנטי-מיקרוביאליים והאנטי פטרייתיים היו מבוססים על יוני כסף ואילו בשנים האחרונות, הולכת ותופסת את מקומם טכנולוגיה חדשה, המבוססת על יוני אבץ. 

תוסף אנטי מיקרוביאלי חדש מיפן – מבוסס יוני אבץ

חברת KOTEGAWA SANGYO פיתחה תוסף חדש הקוטל חיידקים ופטריות מבוסס בשם SEABIO Z-24. התוסף מכיל אלומיניום בכמות קטנה המומס בתוך תחמוצת אבץ (Zinc Oxide). השימוש ביוני אבץ בטוח יותר מבחינה בריאותית, לעומת כסף שהינו רעיל לסביבה ולאדם. האבץ הינו יסוד קורט, מינרל תזונתי החיוני לתפקוד בעלי החיים ועל כן החיידקים לא מפתחים אליו עמידות כמו יוני הכסף ואינם תופסים את התוסף האנטימיקרוביאלי כאיום. 

התוסף קיבל את תו ה-SIAA, ארגון הבודק עמידות בתקני בטיחות וגיהות וכן את פעילות התוספים האנטי מיקרוביאליים. 

תכונות בולטות של התוסף SEABIO Z-24

בבדיקות שנעשו במעבדה נמצא כי התוסף נמצא יעיל במיוחד בקטילת שורה ארוכה של בקטריות כגון: E.Coli, סטפילוקוקוס זהוב, סלמונלה, MRSA (סטפילוקוקוס עמיד באנטיביוטיקה), Pseudomonas aeruginosa ופטריות שונות כגון: פניציליום, Cladosporium ועוד. הפעילות האנטימיקרוביאלית של תוסף זה הייתה גבוהה יותר מתוסף מקביל המבוסס על יוני כסף, כפי שניתן לראות בטבלה 1. 

בנוסף, SEABIO Z-24 מראה עמידות מצוינת לתנאי סביבה חיצוניים וכמעט שאינו משנה את צבעו בחשיפה לקרינת UV. הוא עמיד בפני מים, כלורידים וטמפרטורות גבוהות. תכונה נוספת היא סילוק ריחות (Deodorizer), בעיקר ריחות הנובעים מנוכחות גופרית (Hydrogen Sulfide, Mercaptan), אך הוא גם יכול לסלק סוגי אלדהידים ואמינים. עלותו משתלמת ביותר לעומת תוספים מקבילים המבוססים על יוני כסף.

טבלה 1: פעילות אנטי מיקרוביאלית ואנטי פטרייתית של התוסף Z-24 לעומת תוסף מקביל המבוסס על יוני כסף.
יישומים אפשריים

את התוסף ניתן לשלב במגוון מוצרים פלסטיים כגון שקיות PE, יריעות PE לעיטוף ולמינציה, מוצרי סניטריה מ-PP (כיורים, לדוגמה), ג'לים לניטרול ריחות באוויר, חומרי לכה על בסיס PU ועוד. 

KOTEGAWA SANGYO הינה חברה יפנית, אשר מייצרת מלאנים מבוססי גיר (Limestone) כ-126 שנים, בזכות קרבתה לאחת ממכרות הגיר הגדולים ביפן. היא כורה את המחצב ומעבדת אותו לאבקת גיר, וכן למוצרים נוספים כגון CaO (Quicklime), קלציום הידרט, וגיר משוקע (PCC). בנוסף, היא משקיעה במחקר ופיתוח של תוספים נוספים לתעשייה. לחברה 130 עובדים ועשר סוכנויות ברחבי העולם. 

למידע נוסף:
יואב בן-ארצי, קוטרימקס, 054-451-0375, [email protected]