SiSiB מציעה סיליקונים למגוון יישומים, גומי סיליקוני, סילאנים לצילוב ונוזלים סיליקוניים לסיכוך

החברה הסינית שהחלה לפעול בישראל בתקופה האחרונה מציגה כבר מספר שיתופי פעולה משמעותיים עם התעשיה בתחום הדטרגנטים, מדיקל, מוצרי התינוקות ויישומים לצנרת ולטפטפות

המצטרפת הטריה לקבוצת החברות המספקות סיליקונים בישראל, SiSiB הסינית, החלה את פעילותה בארץ לפני פחות משנתיים. החברה מציעה סל מוצרים רחב ואיכותי במיוחד ובין לקוחותיה חברות ענק עולמיות שמספיק איזכור של שמן על מנת להעיד על טיבה. בינן נמנה את Dow, Henkel, LANXESS, Covestro, BASF, LG, SAMSUNG, WACKER ורבות נוספות. חלקן מייצרות מוצרים סופיים וחלקן משתמשות בסיליקונים של החברה על מנת לשלבם בחומרי סיליקון אותן הן מוכרות הלאה. היא מתחרה בהצלחה בחברות אירופיות באיכות ובמחירים תחרותיים. נתמקד כאן בשלושה תחומי פעילות של החברה הרלוונטיים לתעשייה בישראל.

תמונה 1: חומרי LSR, HCR של SISIB, בעלי אחוז נדיפים נמוך ועמידות לקרע, למוצרי תינוקות.
משפחת גומי הסיליקון – LSR, HCR, FSR

קטגוריה הכוללת שלוש קבוצות של אלסטומרים המכילים סיליקונים בצירוף מימן, פחמן, חמצן ופלואור בשילובים שונים. גומי סיליקון עמיד בפני שחיקה ומיועד ליישומים הכוללים תנאי סביבה מאתגרים.

  • LSR (Liquid Silicone Rubber): סיליקונים אלו מוכרים לכולנו. מוצרי החברה נמצאים כבר בתהליכי ייצור שונים אצל לקוחות ישראלים בתחום החקלאות והרפואה. בסל מוצרי החברה ניתן למצוא גריידים בעלי ריכוז נדיפים נמוך במיוחד, סדרת LV. אלו מספקים סביבת עבודה נעימה יותר ומתאימים למוצרי תינוקות, מוצצים, בקבוקים ומשחקים. סדרה נוספת בעלת עמידות מוגברת לקרע (סדרת HT) ומתאימה גם היא ליישומים דומים וכן ליישומים בתחום הטפטפות. המוצרים מחזיקים בכל התקנים המתאימים למזון ולמדיקל.
  • HCR (Heat Cured Rubber): חומרים בקבוצה זו מבודדים חשמלית וקלים לעיבוד. בימים אלה הם נמצאים בתהליכי אישור מתקדמים אצל יצרני גומי ישראלים מובילים. ניתן להשיגם גם בגרסאות מותאמות להזרקה בתבניות או לאקסטרוזיה. ניתן לקבלם עם תכונות רצויות נוספות כמו שקיפות, עמידות למים בטמפרטורה גבוהה ועמידות להצהבה.
  • FSR (Fluoro Silicone Rubber): חומרים בקבוצה זו משלבים פלואור בשרשרת הפולימרית. הם עמידים במיוחד בטמפרטורות קיצוניות (גבוהות ונמוכות), ומתאימים לחלקים במערכות דלק בתחום האווירונאוטיקה והחלל, כצינורות, דיאפרגמות, אטמים, ו-O-rings, בזכות עמידותם הטובה לשמנים ולדלקים נוזליים. לעיתים ה-FSRs נמצאים בשימוש ביישומים המצריכים עמידות גבוהה לקרע, הנדרשת בתחום הביטחוני למשל, או בטפטפות, וניתנים לעיבוד באמצעות הזרקה בתבניות, אקסטרוזיה או עירגול.
תמונה 2: חומרי FSR של SISIB, מתאימים לטמפרטורות קיצוניות.
סילאנים לצילוב פוליאתילן (PE)

לצילוב ה-PE באמצעות סילאנים יתרונות רבים: הוא מרחיב את עמידות ה-PE לטמפרטורות גבוהות, משפר אלסטיות, ומאפשר עמידות לנגיפה, שחיקה ועמידות בפני כימיקלים. השימוש בסילאנים מאפשר גמישות ייצורית רבה בפורמולציות המבוקשות וקבלת מוצרים הניתנים למיחזור. הצילוב עצמו מתבצע במגוון שיטות. העיקריות שבהן:

  • MONOSIL: כפי שנרמז בשמו, מדובר בתהליך ייצור חדשלבי. תערובת ה– MONOSIL הנוזלית המכילה סילאן, פראוקסיד וקטליסט. קישור הסילאן גבי ה-PE נעשה בנוכחות לחות, וגורם לתחילת תהליך הצילוב. שיטה זו נפוצה בייצור רציף של כבלים או צינורות. תערובת ה-MONOSIL בעלת יתרונות תפעוליים, חיי מדף ארוכים למוצר ועלות נמוכה. עם זאת השימוש בה דורש ציוד אקסטרוזיה לא סטנדרטי עם יחס L\D גבוה.
  • SIOPLAS: שיטה דו שלבית. ראשית, PE מותך מתורכב יחד עם תערובת נוזלית של סילאן ופראוקסיד לקבלת תערובת PE הניתנת לצילוב. החומר המתקבל מתאים לאיחסון בתנאים יבשים לחודשים אחדים. בשלב השני, הצילוב עצמו, מוסיפים קטליסט, פילרים וצבעים אל ה-PE המטופל באקסטרודר סטנדרטי, לקבלת המוצר הסופי. שיטת ייצור זו לא מצריכה ציוד מיוחד, אבל יש הגבלות על משך האיחסון של ה-PE המתוסף, כאשר תהליך צילוב עלול להתחיל באופן ספונטני.
  • סילאן יבש: בניגוד לשתי השיטות שלעיל, כאן מדובר בתערובת מוצקה של סילאן, משפעל (Initiator) וקטליסט המוספגים בשרף פורוזיבי (בדרך כלל PP, EVA או LDPE). התרכיזים בסדרה זו זמינים בטווח של 70%-40% סילאן משקלי. טכנולוגיה זו שימושית בעיקר לייצור LDPE ו-LLDPE מצולבים. לתרכיזים חיי מדף מוגבלים, וגם השימוש בתוספים אחרים כמעט ולא אפשרי. עם זאת החומרים המצולבים המתקבלים בשיטה זאת מצטיינים באיכותם ובהומוגניות שלהם.
  • סילאנים בצורתם הטהורה: SiSiB נותנת פיתרון גם ליצרנים המעוניינים לקבל את הסילאן, ללא תוספים. ניתן לקבל בצורה זו את PC6110 המשמש לצילוב. כמו כן, ניתן להשיג גם את ה-PC5861, המשמש כסופח מים וכמעכב צילוב, המיועד להארכת חיי מדף ושיפור הבטיחות בעת ייצור תרכובות לצילוב. 
תמונה 3: סילאנים לצילוב PE במגוון שיטות, מבית SISIB.
נוזלי סיליקוןבצורתם הטהורה ובצורת תרכיז

מוצרי סיליקון אלו משמשים כתוספים לסיכוך, למערכות צילוב מבוססות פראוקסיד, למערכות RTV ועוד. לנוזלי הסיליקון של SiSiB, מגוון רחב של צמיגויות. נזכיר כאן 2 קבוצות הרלוונטיות לשילוב בתעשיית הפלסטיק:

  • נוזלי סיליקון בצמיגות נמוכה, הגבוהה מצמיגות המים. בעלי עמידות לכוחות גזירה, ריאקטיביות נמוכה, לחץ אדים נמוך ודוחי מים. מתאימים כמסככים בתעשיית הפלסטיק והגומי, וכן בייצור מוצרים מוקצפים.
  • נוזלי סיליקון בצמיגות גבוהה מאוד, מגיעים גם בצורה מוצקה (מאסטרבץ'). צורה זו מאפשרת קלות תפעולית. היא מונעת מיגרציה של תוספים המצויים בתערובת למשקעי אבקה לבנה (Blooming), האופיינית בשימוש בסיליקונים בעלי משקל מולקולרי נמוך יותר. הסיליקונים זמינים במגוון נשאים: PET, PP, HDPE, LDPE, LLDPE, EVA, SAN, PC, POM, HIPS, PA6, ABS ו-TPEE.  

למידע נוסף,
סוכית, משה אוזן,
052-831-1640, [email protected]