השפעת השבחת ציוד וקיימות על אקסטרוזיה בניפוח של יריעות

שאלות ותשובות עם גארי יוז, הנשיא והמנכ"ל של Brampton Engineering(BE)

אילו חידושים טכנולוגיים יש בתחום ומה הוצג בתערוכת ה-NPE?

יצרני יריעות פלסטיק מתמודדים עם הצורך ליצור מבני יריעות מורכבים יותר בפרקי זמן קצרים יותר. הדבר מצריך תהליכים מורכבים והדירים יותר. לצורך כך פיתחנו לאחרונה את מערכת Vector Air Ring הממתינה לאישור פטנט. המערכת מציעה חלון עיבוד רחב יותר, זרימת אויר אחידה, קירור יעיל יותר וניטור תהליכים דיגיטלי לחלוטין כדי להבטיח ייצור הדיר. בשילוב עם טכנולוגיית הדיזה SCD 4.0 שפיתחנו איכות הייצור עולה ומתאימה עצמה לצרכי השוק.

כיצד חיזוק מגמת הקיימות בעולם משפיע על הציוד לאקסטרוזיה?

אריזה גמישה מפחיתה באופן משמעותי את השימוש בחומר גלם לעומת אריזה קשיחה. פערי המשקל יכולים לנוע בין 30%-50%, כאשר לפעמים ניתן אף להגיע לחסכון משקלי של 80%. דבר זה לא משפיע רק על הלוגיסטיקה של שינוע האריזות, לפני ואחר שימוש, אלא גם על כמות הפסולת בה יש לטפל, על ידי מיחזור או הטמנה.

יכולות החסמות הגבוהות של יריעות רב-שכבתיות מאפשרות להאריך באופן משמעותי את חיי המדף של מוצרים, להפחית את הבזבוז של מזון, וביישומים מסוימים, לייתר את הצורך בקירור שצורך אנרגיה גבוהה. הציוד לאקסטרוזיה רב-שכבתית חייב להיות ורסטילי כדי לטפל בשילובים מאתגרים של חומרים, בין אם בצמצום אחוז הרכיבים הקשים למחזור ובין אם במתן אפשרות מחזור לצרכנים, מאחר שניתן להטמיע בבטחה חומרים שאינם מתאימים למגע עם מזון בשכבות פנימיות ביריעה.

אילו סוגים של פיתוחים/שינויים/מגמות אתה צופה שיגיעו בעתיד?

יצרני יריעות פלסטיק ימשיכו לשפר את איכות היריעות וליצור מבני יריעות מאתגרים יותר ליישומים תובעניים תוך הפחתת העלויות. לקיימות תמשיך להיות השפעה חשובה על יישומים חדשים ושיפורים במבנה היריעה. יכולות של וורסטיליות בשילוב עם חזרתיות בייצור יתפסו מקום יותר ויותר חשוב בתהליכי האקסטרוזיה וחשיבות העבודה בתפוקה הגבוהה ביותר תלך ותקטן. מדד ההאפקטיביות הכוללת של הציוד (OEE), במגוון עבודות שונות, יהיה אינדיקטור חשוב לביצועי העבודה. גידול באוטומציה, בתהליכים דיגיטליים הניתנים לחזרה ובמערכות מורכבות המשולבות בייצור הוא העתיד.

מה מטריד אותך לגבי המצב של ציוד לאקסטרוזיה של יריעות בניפוח? מה ניתן לעשות כדי לשפר?

ציוד רב לאקסטרוזיה, מדור קודם, במיוחד בצפון אמריקה, מגיע כעת לקצה גבול היכולת שלו. מצב זה מתרחש עקב מורכבות היריעות בשוק והחתירה לקיימות המשפיעה על הרכבי היריעות. הנתיב הטוב ביותר לשיפור האפקטיביות של פעולת ייצור אינו תמיד ברור. על רכיבי ציוד רבים לפעול בהרמוניה, ולסוגים שונים של יריעות פלסטיק עשויים להיות גורמים מגבילים רבים שמונעים אקסטרוזיה מוצלחת שלהם. לכן נדרשת גישה הוליסטית שפתוחה לרעיונות חדשים, לביקורת של ציוד ולניתוח של הצרכים העתידיים של פעולת הייצור כדי להמליץ על הנתיב הטוב ביותר. האפשרויות רבות: לשדרג את הרכיבים שמגבילים את הביצועים, להשביח קו ייצור משלוש שכבות לחמש, לשבע או לתשע שכבות, או להחליף את מרבית הקו או את כולו. ספקי ציוד שמתמחים ברכיב אחד ימליצו באופן טבעי על שדרוג רכיב זה. לעומת זאת, ייתכן שלספקים שמתקינים לרוב קווים שלמים לא יהיה אינטרס לסייע ליצרן לפזר את התקציב שלו על פני מספר שלבים. אנחנו ב-BE מציעה קווים שלמים, אך חלק גדול מההתמחות שלנו הוא סיוע ללקוחות בשמירה על הפעלת הציוד הקיים אצלם באפקטיביות שיא.

ציוד לאקסטרוזיה בניפוח הוא אחד מההשקעות היקרות ביותר שחברה מבצעת. כיצד מתורגם הערך בקניית ציוד זה ללקוחות?

למעשה, ציוד לייצור יריעות אקסטרוזיה בניפוח מהווה אחוז קטן מהעלות של כל יצרן יריעות פלסטיק. חומר הגלם הפולימרי מהווה את הרכיב העיקרי ומגיע עד ל-80% מעלות הייצור. לכן, השקעה בציוד שיספק איכות וביטחון, תוך לקיחה בחשבון של זמן אבוד עקב חילופי נוסחאות, ייצור ותחזוקה, חיונית כדי להתבלט בשוק התחרותי. BE מתמקדת בתכונות טכנולוגיות להשגת יתרונות תפעוליים בייצור ומספקת החזר השקעה מהיר (ROI). כדוגמה ניתן להסתכל על ההשבחה של ציוד קיים באמצעות מערכתVector Air Ring או טכנולוגיית הדיזה SCD 4.0. במקרים רבים, הלקוחות שלנו רואים החזר השקעה תוך חודשים, ולא שנים, החל מחיסכון בחומרים ושיפורים באפקטיביות הכוללת של הציוד (OEE), תוך שיפור איכות יריעות הפלסטיק ללקוחותיהם.

למידע נוסף: אוגדן עמנואל בע"מ, צחי אוגדן, 054-3000666, [email protected]