StePac נרכשת על ידי PPC האמריקאית ותפתח בפניה דלת ליכולות אקסטרוזיה מתקדמות

הרכישה עתידה לתרום לשני הצדדים. שתי החברות פעילות בתחום התוצרת החקלאית הטריה,  PPC ירוויחו מפעל שיוכל לייצר להם יריעות שעד עכשיו נרכשו חיצונית ו-StePac יהנו מיכולות דפוס ועיבוד משלים ומפתיחת שווקים חדשים בצפון אמריקה

סל המוצרים של חברת StePac, שנמכרה לחברת PPC.

StePac הישראלית, המתמחה בייצור אריזות גמישות להגדלת אורך החיים של תוצרת חקלאית טרייה, נרכשה על ידי קבוצת PPC. רק לפני שנתיים נרכשה החברה על ידי קרן השקעות המנוהלת על נילי קפיטל בישראל. העלייה הגדולה בפעילות החברה דחפה את הקרן לממש את האחזקה בה.

אסף שכנאי, מנכ"ל StePac מספר: "בשנתיים האחרונות ביצענו גידול משמעותי של למעלה מ-75% בהיקף המכירות, וה-EBITDA הוכפלה לפחות פי 2. אנחנו נרגשים להצטרף לקבוצת PPC. כמונו, גם היא מתמקדת בתחום היריעות הגמישות ויש להם סקטור העוסק בהארכת חיי המדף של תוצרת חקלאית טרייה. סלי המוצרים שלנו משלימים, כאשר PPC פעילה בעיקר בענף הקמעונאי בארה"ב, ואילו אנחנו מספקים פתרונות לאריזה בתפזורת (Bulk) ולאריזה ממוכנת לשוק הקמעונאי מסביב לעולם."

אסף שכנאי, מנכ"ל StePac

החברה הרוכשת PPC Flexible Packaging הוקמה בשנת 2017 וצומחת בצורה פנומנאלית בעיקר על ידי רכישות. היא מתמקדת באריזות קמעונאיות בתחום המזון, תוצרת חקלאית טריה, פרחים ואריזות סטריליות בעיקר לתעשיית המדיקל. מאז הקמתה PPC רכשה תשע חברות, ו-StePac היא המצטרפת העשירית לקבוצה. הרכישה מגדילה את אתרי הייצור של החברה ל-14, רובם בארה"ב ובדרום אמריקה. שם היא ממוצבת במקום ה-20 מבין יצרני האריזות הגמישות בצפון אמריקה.

"בשונה משאר החברות בקבוצה אנחנו היחידים שמחזיקים ביכולות פיתוח וייצור של יריעות באקסטרוזיה", מספר אסף המנכ"ל, "PPC רוכשת יריעות כגון אלו מספקים חיצוניים ועכשיו היא תוכל ליצר בעצמה על ידי הפעילות שלנו ב-StePac. מנגד, אנחנו נוכל להעזר ביכולות העיבוד המשלים והדפוס הקיימים ב-PPC לטובת לקוחותינו".

מנכ"ל ונשיא חברת PPC, מר Kevin Keneally, מספר: "StePac היא מובילה טכנולוגית בשוק מוצרי הבוטיק של התוצרת הטריה. רכישה זו מגדילה את סך המוצרים של שתי החברות, לאספקת פתרונות מגוונים להארכת חיי מדף. אנו מאמינים כי שהשילוב ביננו יספק לנו משאבים פיננסיים ותפעוליים לחיזוק המותג שלנו בשוק הגדל הזה וישפר את יכולות הפיתוח והחדשנות של הקבוצה."

דוגמא מוצלחת לחדשנות שמביאה StePac לשוק היא המוצרים המקיימים שלה: "הגידול המשמעותי שלנו בשנים האחרונות מגיע בעיקר ממוצרים חדשים. יש לנו פיתוחים רבים בתחום הקיימות, כאשר היינו אחרת החברות הראשונות בעולם לספק יריעות מניילון ממוחזר כימית מתוצרת BASF, ולהכניס מוצרים אלה לייצור מסחרי. המפעל בישראל עתיד להמשיך לגדול ולהתפתח בשנים הקרובות, להרחיב את יכולות הייצור עם קווים חדשים, שיספקו יריעות לצרכי השוק ולקבוצת PPC כולה, מסכם אסף.