Covestro מציגה יישומים מתקדמים של יריעות TPU: בהצללה, ביגוד, מדיקל ורכב

לצד הפיתוחים החדשים מצהירה החברה כי תאפס את פליטות הפחמן שלה עד 2035 כאשר כבר היום ניתן להשיג יריעות TPU ממקור מתחדש 

חברת Covestro העצומה חולשת על מגוון רחב של תחומים ומייצרת פתרונות לעולם הפלסטיק מפולימרים שונים. בין שלל תחומים אלו, מציעה החברה פיתוחים חדשים בתחום יריעות TPU אותן היא מספקת בעוביים שונים של 15 עד 1000 מיקרון ליישומים מעניינים. אלו שביקרו בתערוכת ה-K האחרונה יכלו להתרשם מחלק מהם. לטובת אלו שלא, נספר כאן עליהם.

בתמונה: וילון נגלל המייצר חום ואור.
בתמונה: אפליקציית IR אשר מראה את גוף החימום המוטמע בבד הווילון.
TPU שעושה לנו צל

החברה פיתחה מגוון יריעות TPU ללמינציה (בחום או עם דבק) לבדים שונים למטרות הצללה. היריעות Dureflex® PS,Platilon® U  ו- Platilon® BOמגיעות בעוביים שונים (90-25 מיקרון) עם תכונות עמידות באש ובצבעים כהים כמו שחור או אפור. 

יישום מעניין שהוצג בתערוכת K2022, היה פרי שיתוף פעולה עם חברת Loomia המייצרת בדים אשר ניתן לבצע עליהם אינטגרציה של גופי חימום או תאורה. בלמינציה של בד זה ליריעת ה-TPU  מתקבל בד אשר יכול להוות וילון הצללה עמיד UV אשר מפיק חום ו/או אור והוא גמיש מספיק להתגלגל ולהיפתח מספר רב של פעמים. יישום אפשרי הוא הצללה ברכבים בעלי חלון גג (Sun Roof) ובעיקר רכבים חשמליים בהם אין מנוע דלק המייצר חום רב הנכנס גם לחלל הרכב, ויש למצוא מקור חום חלופי לחימום החלל.

יריעות TPU למגוון יישומים חכמים

Covestro מציעה יריעות TPU ללמינציית Hot Melt על בדים אשר עשויות מ-25% ממקורות מתחדשים, ושמו להם למטרה בעתיד הקרוב לפתח יריעות נוספות העשויות מעל ל-50% מקורות מתחדשים. 

בתערוכה הוצג קונספט בתהליך פיתוח של פריט לבוש בצורת וסט מתנפח, אשר היה עשוי בעיקר מרכיבים מבוססי פילם זה. הוסט עמיד בנוזלים, מבודד תרמית, והשימוש בפילם מאפשר חסימה של התפרים לכניסת מים והורדת טביעת הפחמן עקב היותו ממקורות מתחדשים וניתן למיחזור. 

דוגמאות נוספות לשימוש ביריעות TPU הם בתעשייה הרפואית, כגון פלסטרים נושמים, שרוולים לשימושים רפואיים בניתוחים זעיר-פולשניים, ורטיות חכמות הניתנות ללבישה על הגוף ומנטרות מדדים שונים. ברטיות אלו קיים שילוב של ®Baymedix – קצפי TPU, אשר מאפשרים מגע רך שעוטף את האלקטרוניקה ולא מפריע לעור. יישומים נוספים הם פאצ'ים אוגרי מידע להדבקה בחום נמוך היכולים להשתלב בדרכונים וכרטיסים חכמים.


תמונה 2: קונספט של וסט מתנפח מבד עם למינציה של יריעה העשויה מ-Bio Based TPU.

שימושים תעשייתיים נוספים הם בתעשיית הרכב, מגוון יריעות לשיכוך רעשים, הגנה על חלקים שונים ברכב מפני לכלוך, לחות וגזים. ציפוי למסועים כהגנה מפני שחיקה, יריעות של Hot Melt ביישומי בנייה ואפילו בתעשייה ביטחונית בתוך זכוכית ביטחון המשלבת לוחות זכוכית ופוליקרבונט ויריעת TPU באמצע.

מאפסים את פליטות הפחמן עד 2035!

Covestro מתכננת לאפס את טביעת הרגל הפחמנית שלה (לפי Scope 1 & 2) עד 2035. הצהרה זו שאפתנית לעומת חברות אחרות בתעשייה שיגיעו למטרה זו רק ב-2050. על מנת לקדמה קונה החברה אנרגיה ממקורות ירוקים ובודקת פעולות לשילוב חומרי Bio Mass במוצריה. 

למידע נוסף:
אסף אינקס, רומט טכנולוגיות, 08-934-0637,050-3732941,  [email protected]