מנצחים בקרב על טריות המזון: Unnox Aksoy מפתחים פתרון המונע חדירת לחות לשכבת ה-EVOH

אובדן מזון הוא בעיה גלובלית משמעותית. פיתוח חדשני של Unnox Aksoy הספרדית מאפשר להוציא את המיטב משכבות ה-EVOH שלכם 

תמונה 1: כשליש מכל המזון בעולם נזרק לפח האשפה. התוסף של Unnox Aksoy מקווה לעזור במיגור התופעה.

אובדן מזון הוא אחת הבעיות הסביבתיות הגדולות של המאה ה-21. דו"ח של האו"ם מ-2019 מציין כי 931 מיליון טונות של פסולת מזון שנוצרו בשנה זו בלבד. היקף בזבוז המזון בישראל אינו מעודד גם הוא. בשנת 2022 הוא עמד על 2.6 מיליון טונות, המהווים כ-37% מהיקף ייצור המזון בישראל. במדינות מתפתחות רוב אובדן המזון מתרחש בשלבים הראשונים של תהליכי הייצור, האחסון והעיבוד. בעוד שבמדינות מפותחות מרבית המזון מושלך לפח על ידי הצרכן הסופי. 

טריות לאורך זמן עם Unnox Aksoy 

על מנת לשמור על אורך חיי המוצרים, הפתרון המקובל בעולמות האריזה היא שימוש בשכבה דקה של EVOH המספקת רמת חסמות גבוהה לגזים, בניהם חמצן. EVOH הוא קופולימר של אתילן ואתיל אצטט, כאשר שימוש מקובל בתעשייה הוא בפולימרים בין 18 ל-44 אחוז אתילן. 

למרות ביצועיו המצויינים, ל-EVOH יש נקודת תורפה משמעותית. הרגישות הגבוהה שלו לסביבות עתירות בלחות פוגעות ביכולת החסמות של הפולימר. אחת הדרכים להתמודד עם בעיה זו היא העלאת אחוז האתילן בפולימר, אך פתרון זה פוגע בחסמות שלו לחמצן. הדבר יוצר דילמה, כאשר היצרן צריך לבחור בין שני תוצאות לא רצויות. 

הפתרון החדשני של Unnox Aksoy 

מחלקת הפיתוח של Unnox Aksoy, המייצרת תוספים לתעשיית הפלסטיק, פיתחה פתרון המאפשר להנות משני העולמות. התוסף החדש שמציעה החברה מונע מהלחות להגיע לשכבת ה-EVOH ולפגוע בביצועיה. התוסף אינו משפיע לרעה על התכונות האופטיות והמכאניות של היריעה. כמו כן, הוא תומך במיחזור מלא של האריזה בסוף חיי המדף שלה. התוסף מיועד לשילוב עם פוליאולפינים הנפוצים בתעשיית האריזה, כגון פוליפרופילן ופוליאתילן. 

פיתרון זה הוא חלק מסדרת המוצרים Fresh Keeping של Unnox Aksoy, אשר נועדה להאריך את חיי המדף של מוצרי מזון ארוזים באמצעות טכנולוגיות שונות. הסדרה כוללת גם תוסף המשתמש במיקרו סיבים לספיחה של גז אתילן הגורם להבשלה מהירה מידי של פירות וירקות. ניתן לשלבו ללא בעיה ביחד עם תוספים אנטי-מיקרוביים ולהשיג בכך יתרון נוסף. 

המוצר נבדק כעת על ידי מספר יצרנים גלובליים המתמחים בייצור יריעות והוא עשוי להפוך לכלי חשוב במאבק העולמי נגד בזבוז ואובדן מזון. 

למידע נוסף:
אלי עמיר, 050-303-9426, [email protected] ,www.ekopico.com