שנה רביעית ברציפות: כתר מציגה את מהדורת הכיסאות האייקוניים בצבע וורוד וחוברת לאומנים ומעצבים

כתר ממשיכה במסורת מזה השנה הרביעית, ומוכרת במהלך חודש אוקטובר בלבד מהדורה מיוחדת של כיסאות ורודים, כאשר כל ההכנסות קודש לפעילות עמותות "אחת מתשע" ו"גמאני". במקביל, אנחנו מתבשרים על תחילתו של תהליך לרכישתה, מהלך המלווה על ידי Goldman Sachs

קרדיט – סטודיו תומאס.

בדומה לשנים קודמות, כתר מובילה בפעם הרביעית את פרוייקט "שבי רגע" לרגל חודש המודעות לסרטן השד, המצויין מדי אוקטובר. במסגרת הפרוייקט, החברה יוצאת בקריאה "שבי רגע – הרגע הזה עשוי להציל את חייך", ומוכרת במהלך חודש זה בלבד מהדורה מיוחדת של כיסאות כתר ורודים, במטרה לתמוך בעמותות הפועלות להעלאת המודעות לגילוי מוקדם ותומכות בנשים חולות ובמחלימות מסרטן השד. כל ההכנסות הינן קודש לפעילותן של עמותת אחת מתשע ועמותת גמאני – העמותה הישראלית לסרטנים נשיים. הכיסאות הוורודים זמינים ברשת חנויות כתר ובאתר החברה. לכל כיסא מצורף ספרון עם קוד QR המפנה לעמוד קביעת תורים ומידע לגילוי מוקדם.

תערוכת שבי רגע הבימה -צילום דודו רוזן

בנוסף, ולהעלאת המודעות, הכסאות הוורודים יוצגו במאות מיקומים בכל רחבי הארץ: במיצבים אומנותיים, בתי עסק, רשויות מקומיות וחברות מובילות במשק. ליוזמה הצטרפו עד כה עשרות בתי עסק מהתעשייה הישראלית, ההייטק הבנקאות והביטוח. את המהלך מלווה גם מיצב אמנותי מיוחד בהשתתפות אמנים ומעצבים ישראליים, אשר יצרו את הפרשנות שלהם לכסא הורוד. המיצב יוצג החל מה-2.10 ועד ה-16.10 בתיאטרון "הבימה" בתל אביב ולאחר מכן יוצג במיקום נוסף. כחלק מהמהלך שמקדם בדיקה וגילוי מוקדם, כתר מעמידה לרשות כל עובדות החברה ניידת ממוגרפיה ואולטרסאונד, ומעודדת אותן להיבדק ללא עלות וללא תור במערכת הבריאות הציבורית. הניידת תעבור בין מפעלי החברה בכרמיאל וביקנעם.

החברה עומדת בפני מהלך של רכישה שילווה על ידי Goldman Sachs
מפעל כתר אלון תבור. קרדיט: כתר

נזכיר כאן כי החברה העמיסה על עצמה הלוואה ע"ס 1.2 מיליארד ש"ח משלב רכישת 80% מהחברה ב-2016 על ידי קרן ההשקעות BC פרטנרס. החוב הכביד על פעילותה, והיא אפילו פעלה להנפקתה בנאסד"ק – מהלך שנכשל, ככל הנראה לאחר שלא קיבלה את השווי המבוקש. כתר התקשתה במיחזור החוב ולכן נמצאת בעיצומו של הליך רכישה, המלווה על ידי Goldman Sachs מהצד של החברה ובעלי המניות. יתכן שהיא תחזור לידי משפחת סגול המחזיקה 20% מאחזקותיה, זאת לפי פירסומים שונים. מתמודדים נוספים ששמם עלה היו קרן CVC וקרנות ישראליות בהן פימי, פורטיסימו ואיפקס. אם ההצעה שתתקבל לא תכסה את החוב של כתר תדרש תספורת לחלק מהחובות שחלקם הוא כלפי משפחת סגול עצמה.

זהות הרוכש צפויה להיקבע עד סוף 2023, והעסקה תיסגר ביוני 2024.