גיליון יולי-אוגוסט כבר כאן!

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא,

המגזין ניתן להורדה כקובץ בלחיצה כאן.

מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בקישור המצורף.

בגיליון מרץ עסקנו בכניסה למשבר הקורונה (״נגיף הקורונה… מטלטל את העולם כפי שלא ראינו עשורים רבים״). בגיליון מאי התייחסנו לסוף הגל הראשון (״בהיבטים מסוימים נראה שלפחות בישראל הגל הנוכחי מתקרב לסיומו״). כעת, נראה שכדאי לשנות את הדיון מכניסה ויציאה לגלי משבר, למחשבה על התנהלות שוטפת בצל הקורונה.

כחלק מההתנהלות הזו, אנחנו עדים ליותר וובינרים ואפילו תערוכות וירטואלית מקומיות ובין לאומיות. הוובינרים מחליפים בפועל הרבה מימי העיון המקצועיים. אמנם לא לוחצים ידיים לקולגות, אבל ההתנהלות החדשה חוסכת זמן, נסיעות ותקורות אחרות ונראה שכדאי לאמץ אותה גם ליום שאחרי. בגיליון הזה סיקרנו וובינר על סימון וריתוך בלייזר של חברת SK Laser הגרמנית ותערוכה וירטואלית על הקובוטים של UR. כמו כן, חברת 3D Systems פתחה סדרת קורסים דיגיטליים להכשרה על גרסאות התוכנה החדשות שלהם. התחלנו לרכז ולפרסם באתר של PasticTime, לוח וובינרים, תערוכות וירטואליות, סדנאות וקורסים שונים. מוזמנים לראות אם יש שם תכנים שמעניינים אתכם או להציע תכנים משלכם לפרסום ללא תשלום.

השפעות נוספות של הקורונה על התעשייה קשורות בשינויים שעושים יצרנים לצורך התאמה של סל מוצריהם לצרכי השוק החדשים. תב מדיקל למשל, עליה ערכנו כתבה במדור ״זרקור לתעשיה״, הקימה תוך זמן קצר קו לייצור 20,000 מבחנות ביום לשימוש בשוק הישראלי בלבד, לצורך בדיקות קורונה. החברה המשפחתית הנה קבלן משנה בעל שם עולמי לפיתוח וייצור מוצרים חד פעמיים לשוק הרפואי ואף מפתחת מוצרים חדשניים בתחום הדנטלי. 

מחיר הנפט אומנם כבר לא שלילי אבל נראה שעסקי הפטרוכימיה עדיין מדשדשים. הביקושים לציוד מגן חיפו ברמה מסויימת על הירידה בצריכה – אבל כמעט אין ספק שהירידה תגיע גם לשם. הצמיחה במדינות מתפתחות, באפריקה, אסיה, ואמריקה הלטינית, קיבלה מכה אנושה וגם במדינות המפותחות ההשפעות ניכרות. Dow DUPONT הכריזו על עצירת ייצור דרמטית של חמישה מתקני PP ו-PE בארה"ב. BP מכרה את חטיבת הפטרוכימיה שלה ל-INEOS. המהלך נעשה לדבריהם במטרה ״לצבוע״ את פעילות החברה בצורה יותר ירוקה אולם לא ברור עד כמה זה משמעותי ביחס לזה שהם בכל זאת מייצרים דלקים לתחבורה…

למרות כל הנ״ל, התעשייה בארץ ממשיכה לנוע. TOSHIBA היפנית נכנסת לישראל לראשונה עם מכונות הזרקה חשמליות. פלורמא מציגה פיתוח ייחודי, כחול לבן, של מערכת מעבדתית להתאמת צבע. גם מגמת הקיימות העולם אינה נעצרת, אלא להיפך. ב-HERBOLD, אחת החברות המובילות המייצרת מתקני מיחזור, נרשמה עלייה משמעותית בביקוש. יתכן שההגבלות בשינוע בינלאומי (גם של פסולת), מעודד מדינות להקים מערכות למיחזור פנימי, על מנת להקנות ביטחון אסטרטגי במקרה של סגירת גבולות. מעניין אם המגמה תחזק את תחום המיחזור, המעט מדשדש, גם אצלנו.

 

קריאה מהנה,

נעה אלבוחר