גם גניגר עוברת לשימוש בחשמל המופק מגז

מגמת המעבר לחשמל המופק מגז ממשיכה. גניגר מצטרפת לכפרית והודיעה על הקמת מתקן להפקת אנרגיה מגז צמוד לשטחה. המתקן החדש אמור להוזיל את הוצאות האנרגיה של החברה

אתמול, 13/9/2020, הודיעה החברה על חתימת הסכם עם צד שלישי להקמה ולהפעלה של תחנה לייצור אנרגיה באמצעות גז טבעי אשר תספק חשמל לצורכי פעילות אתר החברה המרכזי בקיבוץ גניגר ,לתקופה של 15 שנה. הודעה זו מצטרפת להודעה של כפרית לפני כשבוע על צעד דומה. הפעלת התחנה צפויה להוזיל את עלויות האנרגיה של החברה. מועד הפעלת התחנה עומד על עוד 24-36 חודשים ותלוי ביישום תוכניות להתקנת צנרת גז טבעי בשטח הסמוך לקיבוץ גניגר.

על גניגר

גניגר הוקמה ב-1970 ועוסקת בייצור כיסויים לחקלאות מסוגים שונים, רשתות ויריעות באקסטרוזיה בניפוח וב-CAST. בנוסף, מיוצרות גם יריעות לחיפוי מאגרים, יריעות למסכי החשכה ויריעות ליישומים תעשיתיים. לגניגר שישה אתרי ייצור שונים והיא מייצרת 55,000 טון בשנה, 80% ממנו מיוצא לחו"ל. בחברה העולמית מועסקים 460 עובדים כאשר מעל ל-320 מועסקים בישראל.

ישראל עוברת לגז טבעי

משרד האנרגיה מקדם פרויקטים למעבר לשימוש בחשמל המופק מגז טבעי. גילוי מצבורי הגז המשמעותיים בארץ לפני כעשור, דחפו את הקמתן של תחנות כוח פרטיות להפקת חשמל באמצעות גז טבעי וכמו כן בנייה של קווי חלוקה לכל אורך הארץ שישמשו לתחנות עתידיות. תחנות אלו יכולות לספק לא רק חשמל אלא גם קיטור ומי קירור – הכל באותה עלות אנרגטית.

יתרונות עיקריים להפקת חשמל מגז טבעי

להפקת חשמל מגז יתרונות בהשוואה לפתרונות אחרים ממקורות מתכלים. ראשית, קיים יתרון כלכלי מכיוון שמחיר הגז הטבעי זול יותר בהשוואה למחירי הדלק. לא פחות חשוב מכך הוא היתרון הסביבתי, תהליך ההפקה נקי יותר ופולט פחות מזהמים וגזי חממה, והוא בעל נצילות גבוהה (נצילות החומר הראשוני כ-90%, לעומת 35% בייצור ממקור פיחמי).