תוסף מציגה – תוספים לסימון לייזר מדוייק ומהיר על מגוון פולימרים

הסדרה החדשה שהושקה מאפשרת סימון ידידותי לסביבה בצבעים בהירים וכהים על רקעים שונים. התוספים אינם פוגעים בשקיפות המוצר ובעלי יחס עלות-תועלת מצוין 

מוצרים רבים דורשים סימונים שונים ומגוונים על גביהם המכילים, בדרך כלל, מידע לצרכן כגון: תאריכי תפוגה של מוצרי מזון או תרופות, סימון של אצוות ייצור ועוד. השיטות הנפוצות לסימון הן הדפסת דיו, הטבעה, צריבה, חריטה או הדבקת מדבקות. שיטות אלו ברובן, אינן ידידותיות לסביבה, ויש להן חסרונות תפעוליים נוספים: הדפסה רגישה לתנאי הסביבה ויכולה לדהות או להימחק ואילו מדבקות עלולות ליפול או להיקרע. חריטה או צריבה מתאימות לפני שטח חלקים ומאפשרות סימון פשוט בלבד ולא יצירת סמלילים או ברקודים. לרוב שיטות אלו מצריכות רכישה של ציוד ייעודי בעל עלות גבוהה או עבודה ידנית של המפעילים ברצפת הייצור המייקרות את עלות המוצר הסופי.

שיטת סימון לייזר – מהירה, מדוייקת, ורסטילית

סימון על ידי לייזר הינו קבוע ובעל דיוק רב, אשר נעשה במהירות גבוהה ועל כן מתאים לשימוש מסחרי. ניתן ליצור בעזרתו צורות מורכבות ולא רק אותיות או מספרים. הסימון עצמו עמיד לשחיקה ושריטה ואינו ניתן למחיקה. תהליך הסימון מתבצע ללא מגע ואין חשש לפגיעה בפני השטח של מוצרים רגישים מעבר לאזור הסימון. שיטה זו מתאימה לפולימרים רבים, אבל לא לכולם. 

על מנת להתאים את שיטת סימון הלייזר למבחר גדול של פולימרים, ניתן להשתמש בתוספי סימון לייזר. תפקיד התוספים הוא תיווך בין תגובת הלייזר ובין הפולימר. הכנסת התוספים למוצר מאפשרת שימוש בלייזר ולא בשיטות הסימון המסורתיות. בשנים האחרונות, ההתפתחות הטכנולוגית בתחום מאפשרת עבודה עם ציוד סימון במחירים נגישים יותר המעודד השתלבות גדולה יותר של הטכנולוגיה בתעשייה. 

היתרונות הסביבתיים המתקבלים מסימון לייזר

סימון לייזר מאפשר החלפת דפוס דיו, מדבקות או חריטה. יתרונו הגדול הוא שהוא מתאים למוצרים בעלי פני שטח עקמומיים שקשה להדפיס או לחרוט עליהם. הוא מייתר את השימוש בדיו וממסים הפוגעים בסביבת העבודה של המפעיל וכן מזיקים לסביבה. גם בסוף חיי המוצר, מחזיקה טכנולוגיית הסימון בלייזר יתרון משמעותי, היות ושאריות הדיו בתהליכי הדפוס מחייבות טיפול במוצר בעת מיחזורו, ועלולות להשפיע על איכות חומר הגלם המתקבל. 

טכנולוגיה זו יכולה להחליף גם את הצורך במדבקות וניתן לקבל אריזת פלסטיק ללא תוספת חומרים זרים עליה. גם כאן קיים יתרון משמעותי בתהליך מיחזור האריזה: השימוש בנייר מתייתר ואין צורך בהפרדה של המדבקה או התווית. 

סדרת תוספי לייזר חדשה המציעה תוספים שקופים במיוחד בעלי יכולות משופרות

תוסף מציעה סדרה חדשה של תוספי סימון לייזר חדשניים. עמרי מזר, מנהל תחום תוספים מיוחדים בחברה מספר: "התוספים החדשים מצטיינים בשקיפות גבוהה ואינם פוגעים בתכונות האופטיות של המוצר. הם מתאימים למגוון פולימרים רחב ואינם משלבים תוספים בעייתיים מבחינה רגולטורית (כדוגמת אנטימון). יתרון נוסף הוא עבודה גם בסביבות עמוסות מלאנים (כגון גיר, טלק וטיטניום דו חמצני) או פיח (Carbon black). דיוק הסימון המתקבל גבוה יותר ומספיק מינון של אחוזים בודדים המהווה תוספת זניחה יחסית למחיר חומר הגלם".

הפתרונות החדשים שהושקו מאפשרים סימון כהה על רקעים שקופים או אטומים, סימון בהיר על רקע כהה, סימון בגווני אפור וסימון שחור חסכוני על רקע אפור שקוף. 

תוספי סימון לייזר למגוון יישומים: שימוש חיצוני, אריזות מזון ועוד

בזכות היתרונות שיש לטכנולוגיית סימון הלייזר, היא מתאימה במיוחד למוצרים בשימוש חיצוני, צנרת ואביזרי צנרת, פרופילים ומוצרי השקייה. תוספי הסימון מאושרים למגע עם מזון וניתן להשתמש בהם גם לסימון ברקודים בפקקי משקאות, וסימון תאריכי תפוגה או מספרי אצווה על אריזות מזון שקופות. תוסף מאפשרת התאמה אישית של התוספים כתלות ביישום הסופי של הלקוח, וניתן לקבלם גם כ-Combi Batch בשילוב עם תוספים נוספים כגון מייצבי UV, צבע ועוד. מעבר לתוספי סימון הלייזר, לתוסף מגוון רחב של פתרונות המקדמים קיימות, תוספים פונקציונליים ותוספי צבע. 

למידע נוסף:
תוסף, עמרי מזר, [email protected], 054-566-3328