להקדים תרופה למכה

Tosaf מפתחת מגוון של פתרונות אנטי-ויראליים ואנטי-מיקרוביאליים, כמו גם תוספי אנטי פוג שמסייעים במיגור וירוסים וזיהומים ובהגנה מול מגפת הקורונה

מגן פנים שניתן להוסיף עליו אנטי-פוג לנוחות הצוות הרפואי

עבודה רבה נעשתה בהתמודדות עם וירוס הקורונה, טכניקות ושיטות הנשמה חדשות ותרופות ניסיוניות זכו לפיתוח ולייצור מהיר, גם אם לא תמיד הוכחה יעילותן. אולם, האם לא עדיף במקום להתמודד עם השלכות המחלה, פשוט להתגונן מפניה? בגישה זו נקטה חברת Tosaf והיא מנסה למצוא פתרונות שיסייעו בהגנה אקטיבית מפני הווירוס ויתמכו באוכלוסיה ובצוותים הרפואיים המתמודדים עם השלכותיו.

ההגנה האקטיבית – תוספים אנטי-ויראליים

פריט לבוש חדש הסתנן לאחרונה לארון שלנו. לא מדובר בנעליים או צעיף אלא במסכת הגנה לפנים שהפכה לפריט חובה במאבק במניעת התפשטות הווירוס. עם זאת, עטיית מסכה לא מהווה הגנה מספקת מכיוון שחלקיקים המכילים את הווירוס עלולים להישאר על גבי המסכה ולגרום להדבקה גם אם אינם חודרים לתוכה.

לצורך כך מפתחת חברת Tosaf תוספים אנטי מיקרוביאליים ואנטי-ויראליים עבור פוליאולפינים מהם מיוצרים בדים לא ארוגים ויריעות. אלו נמצאים בשימוש נרחב בציוד מגן רפואי חד פעמי כגון מסכות, חלוקים מבד לא ארוג ועוד. פריטים שיוצרו עם תוספים אלו מפגינים עמידות משופרת כנגד ווירוסים וחיידקים.

מרביתן של מסכות ההגנה מיוצרות ממספר שכבות. להשגת תוצאה יעילה וחסכונית, Tosaf ממליצה ליצרנים ליישם את התוסף בעת ייצורה של השכבה החיצונית של המסכה. שכבה זו תנטרל את החלקיקים הוויראליים בצידה החיצוני של המסכה, ותקטין את הסכנה הנשקפת לעוטה אותה. במידה ועוטה המסכה נושא כבר את הווירוס, התוסף יהרוג את החלקיקים בהגיעם לשכבה החיצונית ויגן על כל מי שבא במגע עם הנשא או שהה בקרבתו.

"Tosaf היא אחת מ-35 חברות (שנבחרו מבין 750 שהגישו בקשה) שקיבלו מענק מהרשות לחדשנות כדי לפתח פתרונות שיסייעו במלחמה העולמית כנגד וירוס הקורונה. הידע והניסיון הרב שהצטברו אצלנו עזרו לנו להגיב במהירות ולהציע פתרונות יעילים וחסכוניים. ההזדמנות לתרום למאבק מהווה עבורנו כבוד גדול" אומר ד"ר יבגני זליקמן, מדען חדשנות ראשי, שביחד עם גב' יפית מויאל מנהלת המחקר והפיתוח וד"ר מוירה ניר, מנהלת התכנית, מובילים את הפרויקט.

מגנים גם על המזון

בעודם דורשים מוצרים בטוחים ובעלי חיי מדף ארוכים, הצרכנים של היום רוצים גם להימנע מחומרים משמרים או כימיים בתוך המזון שהם רוכשים. Tosaf מציעה מגוון של תרכיזים אנטי-מיקרוביאליים בטוחים ויעילים גם ליישום זה (טבלה 1). חומרי הגלם עומדים בבדיקות מיגרציה ומאושרים לשימוש תחת תקנים מחמירים. בנוסף מוצעים מסטרבצ'ים התפורים לפי הצורך לאפליקציות ייחודיות.

טבלה 1: תוספים אנטימיקרוביאליים מבית תוסף.

פתרון לאריזות מזון ולמוצרי מיגון אישי

מי מאיתנו היה רוצה להגיע לטיפול רפואי שבו הרופא רואה את התהליך רק באופן חלקי? הרופאים בחזית המלחמה בוירוס הקורונה עובדים כשהם עטופים ומוגנים מכל עבר ועם מסך הגנה קשיח מ-PC מוצמד למצחם. כתוצאה מכך הם נאלצים להתמודד עם הצטברות של טיפות ואדים המערפלים את הראייה. על מנת לעזור בפתרון הבעיה מציגה Tosaf סל מוצרי אנטי-פוג שעוזרים לכולנו לראות בצורה צלולה יותר.

פתרון ללוחות PC ו-PMMA

AF8898WB היא פורמולה של תוספי אנטי-פוג על בסיס מים שפותחה במיוחד כדי למנוע הצטברות של אדים בלוחות וביריעות של PC ו-PMMA. לוחות אלו משמשים כמחיצות ומסכי מגן, לצד שימושים נוספים בתעשיית הרכב, מוצרי ספורט, משקפי שחיה, קסדות וחממות. הגנה מפני אדים בחומרים אלו מאתגרת. תוספי אנטי-פוג סטנדרטיים אינם מתאימים, הם נפגעים מטמפרטורות העיבוד הגבוהות של הפולימר ומתקשים לנדוד אל פני השטח.

החומר AF8898WB מיושם חיצונית על גבי היריעה או הלוח ובכך נמנע הצורך בהטמעתו בתוך המוצר עצמו. הוא ניתן ליישום במגוון שיטות ומאפשר הגנה ארוכת טווח שמתחילה מייד עם הוספתו על המוצר.

פתרון למראות, זכוכיות ובדים לא ארוגים

AF820WB היא פורמולה דומה, של תוספי אנטי-פוג על בסיס מים. מטרתה למנוע הצטברות של אדים על פני מראות, חלונות, זכוכית ועוד. את החומר ניתן להספיג גם במגבונים ארוגים ובלתי ארוגים, בבדים ובממחטות או להשתמש בו כפי שהוא. לאחר שהבד הוספג בפורמולה, ניתן להשתמש בו מיידית כשהוא רטוב, או לייבשו ולהרטיבו בשנית לפני שימוש. ניתן להוסיף את AF820WB בכל שיטות היישום המקובלות. גם יישום זה הינו חיוני ביותר בתקופה בו מגני פנים שונים מהווים צורך הכרחי.

פתרון לאריזות מזון

AF7869WB גם היא פורמולה על בסיס מים שפותחה למניעת הצטברות של אדים והתעבותם בתוך אריזות מזון. AF7869WB מתאימה, גם כן, ליישום in-line על מוצרי מיגון אישי שונים כמו מגני פנים ומשקפיים המתוכננים לשימוש חד פעמי עד קצר טווח (שנה), בדגש על חומרים הנדסיים ועל מוצרים חד שכבתיים ועבי דופן. הפורמולה מתוכננת ליישום כציפוי או כגימור בכל השיטות המקובלות, על גבי יריעות פלסטיק, לוחות ופנלים. התוסף אינו מכיל ממסים אורגניים והוא עומד בכל התקנים הרלוונטיים.

למידע נוסף:

ד"ר יבגני זליקמן, מדען חדשנות ראשי בתוסף,  [email protected]

ד"ר עומרי מזר, מנהל תחום ציפויים בתוסף, [email protected]