גניגר סוגרת את אתר הייצור בנאות מרדכי ומרחיבה פעילות ייצור במרוקו

החברה הודיעה לבורסה בשתי הודעות נפרדות על תהליכים משמעותיים במערך הייצור. מצד אחד סגירה של אתר ייצור בישראל בעקבות ירידה חדה בהכנסות. מנגד, פתיחה של אתר ייצור חדש עם שותפים במרוקו לשוק באפריקה

יריעה באקסטרוזיה, גניגר.
נפרדים מאתר הייצור בנאות מרדכי לרשתות אריגה

גניגר הודיעה על סגירת אתר היצור בקיבוץ נאות מרדכי אשר מתמחה בייצור רשתות בטכנולוגיית אריגה. לדברי החברה, ההחלטה התקבלה
בלב כבד, נוכח מגמה שלילית המאפיינת את פעילות האתר בשנתיים האחרונות. זאת החריפה במהלך שנת 2022 וגרמה תחילה לשחיקה ברווח התפעולי של האתר ואף לרווח גולמי שלילי במהלך החודשים האחרונים.
לדברי הנהלת החברה, הסיבות לירידה בפעילות הן צמצום בהיקפי הפרויקטים הגדולים, ירידה חדה בייצוא, בעיקר בשל אובדן יכולת התחרותיות בשוק העולמי שנובעת מעלות גובה השכר וההובלה הימית ותחרות עזה מצד יצרנים בסין ובהודו השוחקים את המחיר.
על אתגרים אלו מתווספת העובדה כי דמי השכירות על האתר, החל מסוף 2022, היו עתידים לעלות משמעותית. הציוד באתר נמכר "כפי שהוא" לצד שלישי והוא יישלח למקומו החדש עד לסוף השנה. גניגר נערכת להמשיך ולספק ללקוחותיה מוצרים תחליפיים לאלו שיוצרו באתר. לצורך זה, נבחנים שיתופי פעולה עם יצרנים זרים ויבוא, כאשר היצרנים הזרים ייצרו את המוצרים האמורים לפי הטכנולוגיה, הפורמולציות והמפרט הטכני של החברה.

מתפתחים לכיוון מפתיע – אתר יצור חדש במרוקו

לצד סגירת פעילות הייצור באתר בנאות מרדכי, מודיעה גניגר כי היא חתמה על הסכם מיזם משותף להקמת מפעל ייצור יריעות לחממות וכיסויי קרקע עם אחת מהחברות המובילות במרוקו בתחום ההפצה של תשומות חקלאיות. הצדדים יפעלו להקמת חברה משותפת במרוקו, בחלוקה כמעט שיוויונית כאשר לגינגר 49.99% מהחברה ואילו לשותפתה 50.01%. המפעל החדש יספק מענה לא רק למרוקו אלא גם במדיניות נוספות ביבשת אפריקה. התרחבות של חברות מישראל ביבשת הזו אינו נפוץ ובהחלט מדובר בהחלטה מעניינת.

עלות הקמת המפעל מוערכת בכ-10 מיליון דולר, והיא תמומן על ידי החברה והשותף על ידי הזרמת הון בחלקים שווים וכן בדרך של גיוס מימון בנקאי מקומי. בהתאם לתכנית העסקית, הצדדים מעריכים את היקף המכירות השנתי של המיזם המשותף, בסך של כ-15 מיליון דולר. עד לסיום הקמת המפעל והפעלתו, החברה המשותפת תתחיל להפיץ מוצרים שיסופקו על ידי גניגר מישראל. החברה המשותפת תתקשר בהסכם עם גניגר ותקנה זכות שימוש בטכנולוגיה וידע של החברה, לצרכי המיזם המשותף. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים מקובלים שנקבעו בהסכם, לרבות קבלת אישורים מאת רשויות רלוונטיות במרוקו בהתאם לדין המקומי. יו"ר הדירקטוריון ייקבע על ידי גניגר ואילו מנכ"ל החברה על ידי השותף ממרוקו.

נאחל בהצלחה!