עכשיו העולם מוכן – ESTANE® ECO, TPU ממקור מתחדש, כובש את הביתן של לובריזול

בתערוכת K 2022 הציגה חברת Lubrizol שורה של פיתוחים מקדמי קיימות, לצד חומרים ליישומים נוספים כגון דבקים והדפסה תלת ממדית

תמונה 1: מימין – אסף אינקס, רומט טכנולוגיות, משמאל – Lidia Valcarcel, Lubrizol מחזיקים סוליית נעל העשויה מ-TPU מוקצף.

בתערוכת K 2007 חברת Merquinsa, יצרנית TPU, אשר מאוחר יותר נרכשה ע"י Lubrizol, הכריזה על Bio TPU, המבוסס על מקור צמחי, אשר מאוחר יותר שווק תחת השם ESTANE® ECO. זאת בתגובה למגמת הקיימות והשימוש בחומרים שאינם מבוססים על חומרי גלם פוסיליים אותה אימצה החברה בשלבים מוקדמים מאוד. אולם, החברה הקדימה את זמנה והעולם לא ידע כיצד להתייחס לקו החומרים החדש. הילוך מהיר ל-K 2022, אשר כל מילה שנייה בה הייתה קיימות, קו המוצרים של Bio TPU התרחב ואף זוכה בהתעניינות רבה בקרב מבקרי התערוכה.

פולימרים המקדמים קיימות

ESTANE ® ECO המבוסס על 29%46% חומרים מתחדשים. החומר מתאים ליישומי הזרקה ואקסטרוזיה. עבור תעשיית הדבקים, מציעים בחברה את Pearlbond™ ECO המבוסס אף הוא על 67% חומרים ממקורות מתחדשים. בתערוכה הוצגו דוגמאות העשויות מ- ESTANE ® ECO כדוגמת כיסויים לטלפונים סלולריים. ניתן לקבל את החומר גם בצפיפות נמוכה עבור מוצרי הזרקה, דוגמת סוליות נעליים, על מנת שיהיה ניתן לייצר במהירות גבוהה. 

פיתוחים נוספים בתחומי הקיימות הם ESTANE ® RNW העשוי מ-TPU biomass balanced וכן ESTANE ® PIR המבוסס על חומרים ממוחזרים מפסולת תעשייתית. פיתוח מעניין נוסף הוא ESTANE ® SILK, פולימר רך הניתן למיחזור, בעל עמידות מצויינת ל-UV ולתנאים חיצוניים. לפולימר מגע משי נעים והוא עמיד בשחיקה, בהידרוליזה ובעל תכונות מכאניות מצוינות. ניתן לבצע איתו Over Molding למגוון פולימרים הנדסיים כגון PC או ABS. יישומים אפשריים הם: אביזרים לבישים, מוצרים אלקטרוניים, חלקים לפנים הרכב, מוצרי צריכה ועוד. החברה מדווחת כי במהלך 18 החודשים האחרונים קיימת עלייה משמעותית בהתעניינות במוצרים ברי קיימא.

תמונה 2: ESTANE® ECO מחומרים מתחדשים, ביישום של כיסויים לטלפונים סלולריים. התמונה באדיבות תאגיד Lubrizol.
עזרים אורתופדיים מותאמים אישית בהדפסת 3D

פיתוח נוסף של לובריזול הוא חומרים לתעשיית הדפסות תלת הממד- ESTANE®3D. בסל מוצרים זה קיימים ארבעה חומרים למדפסות FFF ופותח גם חומר למכונות Multi Jet Fusion בשם ESTANE ®3D M95A. חומרי הגלם משמשים להדפסת סוליות נעליים ולאחרונה, נעשה פיתוח מעניין במיוחד בשיתוף עם חברת עזרים אורתופדיים מובילה, בו הדפיסו מהפולימר פרוטזות ומדרסים מותאמים אישית בעלי מגע רך. 

מעור סינתטי ועד דבקים

מוצגים נוספים שהוצגו בתערוכה היו פיתוח של חומר המיועד לייצור עור סינתטי רך ועמיד במיוחד, לשנים ארוכות של שימוש. בנוסף הוא אינו רעיל ואינו מדיף ריח. מתאים מאוד לשימוש כריפוד של מושבי מכוניות. גם בתחום הדבקים יש לחברת Lubrizol מה להציע. מותג ה- ™ Pearlbond, דבק Hot Melt, אשר יכול להיות גם ראקטיבי. 

למידע נוסף:
אסף אינקס, רומט טכנולוגיות, 08-934-0637, 050-3732941,  [email protected]