דיווח מתערכות ה-K, יום חמישי: צמצום אבק במהלך תנועת ח"ג בצנרת, מכונות חשמליות מהענקית הסינית, בקרי טמפרטורה חדשים וחומרים ממוחזרים

למה לנקות את האבק אם ניתן למנוע אותו מלכתחילה?
ממנן חומר גלם חדש שמציגה Moretto בתערוכת ה-K לתפוקות קטנות של 0.5 ק"ג לשעה. בתמונה מימין: איציק חרש, SU-PAD המייצגת את Moretto בישראל. משמאל: מרקו סלסטי, נציג Moretto.

Moretto האיטלקית מציגה בתערוכה כמה פתרונות מעניינים. את מערכת קרוז קונטרול לרכב, השומרת על מהירות הנסיעה קבועה, כולנו מכירים. בדומה לה, מערכת KRUISE KONTROL של Moretto שומרת על מהירות תנועה אחידה של חומר הגלם בצינורות הובלת חומרי הגלם. ולמה זה טוב אתם שואלים? בחברה מסבירים שמרבית האבק נוצר משינויי מהירות פתאומיים במהלך השאיבה שגורמים לחיכוך מוגבר של הגרגרים בדפנות הצינורות.

מוצרים נוספים שמשיקה החברה – חמודים כל כך שאולי תרצו לקחת איתכם במזוודה: מערכת מינון למשקלים קטנים במיוחד המתאימה לאפליקציות של חצי ק"ג לשעה עם דיוק של 0.01%. בנוסף, שואב מיני חדש ולצידו יבשן אויר דחוס קטנטן המתאים למכונות העובדות עם כמות חומר של 100 גרם לשעה. ציוד החברה עובר בימים אלו לפרוטוקול התקשורת המוכר OPC-UA בצורה גורפת.

Tool-Temp הודיעה על השקה של סדרת MATIC שעתידה להחליף את כל 97 דגמי בקרת הטמפרטורה הקיימים
בתמונה: מימין – Serge Koller מנכ"ל שותף Tool-temp. במרכז – מעיין אסא מנהלת שיווק באז-אור. משמאל – Jasmine Koller מנכ"ל שותף Tool-temp .

החברה השוויצרית המשפחתית הוותיקה, המיוצגת בישראל על ידי אז-אור משנת 1985, מודיעה בתערוכת ה-K על שינוי משמעותי. במהלך שנת 2023, תושק סדרה של תשעה-עשר דגמי יחידות בקרת טמפרטורה חדשים, המכסים בטווח פעילותם את 97 הדגמים הקיימים. הסדרה החדשה שתקרא MATIC, משלבת חידושים שרלוונטיים לרוח התקופה:

  • מערכת בקרה חדשה ומשופרת: דגש על יעילות אנרגטית באמצעות ויסות פעולת משאבת הנוזל (מים או שמן), רק לפי הצורך.
  • ניטור מתמיד של כל החיישנים תוך ופיתוח ממשק משתמש לתחזוקה מונעת.
  • ממשק נוח וקישוריות גבוהה – ברוח industry 4.0. ממשק OPCUA, תומך בפרוטוקולי התקשורת LAN ו-WLAN.
  • ויסות פעילות המשאבה בהתאם למידע שמתקבל מחיישני הלחץ, הספיקה והטמפרטורה.
  • אפשרות לשמירת סדרי פעולות הניתנים להפעלה בלחיצת כפתור אחת (למשל: במהלך החלפת תבנית במכונת הזרקה, או הטענת פרופיל טמפרטורות מסויים בייצור מנתי בראקטור).

החברה תמשיך לתמוך בלקוחותיה המחזיקים בגרסאות הישנות, ללא כל שינוי, בעזרת המלא הקיים והנרחב של היחידות עצמן ושל חלקי חילוף עבורן. נציגת החברה בישראל – אזאור, מחזיקה מלאי נוסף בארץ לתמיכה ושילוח מהירים.

YIZUMI מתרחבת בתחום המכונות החשמליות
מכונה חשמלית של YIZUMI, דגם PAC, מיועדת לשוק האריזה וכוללת מערך ייצור רובוטי IML מהתווית ועד לאריזה.

זה לא סוד שמכונות YIZUMI נמכרות בהצלחה בישראל. רובן הגדול הידראוליות. בשנה האחרונה חל שינוי של הכנסת מכונות חשמליות מלאות, בהובלת מרכז הפיתוח של החברה בגרמניה. ניתן להבחין במגמה גם בתערוכה. כאן מציגה החברה מכונה מולטי-קומפוננטית חשמלית לחלוטין עם שלושה חומרים שונים, בכוח נעילה של 240 טון. אחת מיחידות ההזרקה ניתנת להסרה והתקנה מחודשת על מכונות הזרקה רגילה ובכך היא הופכת אותה לדו-קומפוננטיות.

יישום נוסף בתחום המכונות החשמליות המהירות הוא יישום אריזה במכונה חשמלית PEC דור רביעי המשלבת IML תוצרת החברה. זמן המחזור עומד על 3.7 שניות והמכונה עובדת בתערוכה בצורה יציבה וללא ויברציות בתא ייצור שלם הכולל אריזה. מערכות ה-IML יהיו זמינות למכירה מישראל החל מתחילת 2023.

המכונות החשמליות והחיסכון האנרגטי שהן מביאות אותן משתלבות נהדר עם הפאניקה האירופית המוצדקת בנושא האנרגיה. לשמחתנו ישראל לא סובלת מבעיה דומה ויתכן והמצב אף מייצר לתעשייה המקומית הזדמנויות חדשות.

GRACE: מותחים את צינורות ה-PVC לקצה
צינור הובלת גז בקוטר 1600 מ"מ לשוק המצרי. בתמונה: גלית סער מחברת א.א.נייגר, הנציגים של GRACE בישראל. לצידה מייסד ומנכ"ל החברה מסין ושני חברי הנהלה מאירופה.

חברת גרייס הסינית היא חברה צעירה, הקיימת בשוק רק עשור. למרות גילה הצעיר הצליחה החברה להגיע לפסגות גבוהות מהר מאוד. כיום נחשבת ליצרן מספר אחת של קווי אקסטרוזיה לצינורות בסין. בתערוכה מציגה החברה אקסטרודר חד בורגי לצנרת ואמבט קירור החסכניים המיוחד באנרגיה. אחד הפיתוחים האחרונים של החברה, שאינו מוצג בתערוכה, הוא מתיחה דו כיוונית של צינורות העשויים PVC המיועדים להחליף צינורות ביוב העשויים מבטון. בזכות המתיחה הדו כיוונית, הצינורות מצטיינים בחוזק גבוה במיוחד ועמידים במשך שנים רבות. מוצר נוסף הוא אקסטרודר המתאים לשכבה אמצעית מחומר ממוחזר עד 86%. טכנולוגיה זו כבר פותחה ללקוח צרפתי ועכשיו עוברת שכפול ללקוחות נוספים.

Stamixco – מערבל שוויצרי מוגן בפטנט לערבול
בתמונה: מימין – אהוד נוימן מנהל פיתוח עיסקי במולטיפק פלסטיק. במרכז – Nicholas Mustsakis, מהנדס תהליך ב-stamixco. משמאל – יובל נוימן, מנהל מחלקת אוטומציה במולטיפק פלסטיק.

חברה שוויצרית נוספת המופיעה ב-K, מציעה ללקוחותיה מערבלים ופילטרים סטטיים שמיועדים לתעשיית ההזרקה, לתעשיית האקסטרוזיה, אבל גם למעבדות, להדבקה דו-קומפוננטית ועוד. בארץ, stamixco מיוצגת על ידי מולטיפק פלסטיק, כאשר רוב לקוחותיה כאן פעילים בעולם ההזרקה. מבנה המיקסר הכולל אלמנטי חימום ומכיל שמונה אלמנטי ערבול, מותקן בקצה צילינדר ההזרקה. מדובר בפתרון פשוט וזול, שלא מצריך הכשרה מיוחדת של המפעילים, ובעל החזר השקעה של כ-6 שבועות. כמו כן במולטיפק פלסטיק יכולים לסייע בתכנון מבנה מיקסר מותאם לפי צרכי הלקוח לקבלת היתך הומוגני, המכיל את מספר אלמנטי העירבול הנחוצים, ושיכול לכלול גם פילטר (SMF) ללכידת זיהומים או יחידת GDP המונע כניסת גושי פולימר בלתי מותכים בעקבות "הזרקה על קר" (הזרקה לאחר סופ"ש. קורה לעיתים לא רחוקות, העובדים עוקפים בקרות ומתחילים לעבוד עם בורג לא חם מספיק).

חברת SK Geo Centric משיקה שני גריידים ממוחזרים חדשים
מוצרים שונים העשויים מחומרי גלם ממוחזרים מבוססי פסולת תעשייתית

בנוסף לגריידים של HDPE המכילים חומרים ממוחזרים מפסולת תעשייתית המיועדים למכלים, הציגה החברה מספר גריידים חדשים המבוססים על חומרים ממוחזרים. שניים מעניינים הם LLDPE העשוי מפסולת יריעות ומיועד אף הוא לייצור יריעות סטרץ, וגרייד של PP המכיל אף הוא חומרים ממוחזרים מפסולת תעשייתית. חברת SK מתחייבת לספק חומרים ממוחזרים באיכות גבוהה לאורך זמן עם תעודות איכות לכל אצוות ייצור.