חוזרים להיפגש פנים מול פנים בחיפה

ועידת "מרעיון למוצר", לצד תערוכות SUBCON ו-SUBMED חזרו למתכונת הרגילה טרום הקורונה. בוועידה ובתערוכות השתתפו נציגים מרצים ממגוון תעשיות. אהוד נוימן, מחברת מולטיפק, ייצג את התעשייה שלנו בכבוד

תמונה 1: אהוד נוימן, סמנכ"ל מולטיפק פלסטיק מציג בוועידה "מרעיון למוצר" 2022.
תמונה 1: אהוד נוימן, סמנכ"ל מולטיפק פלסטיק מציג בוועידה "מרעיון למוצר" 2022.

בחודש יוני התקיימה במרכז הקונגרסים בחיפה ועידת "מרעיון למוצר", לצד תערוכה בתחום המדיקל. היה זה מחמם לב לראות אנשים עוצרים ליד ביתן ומשוחחים בשמחה איש עם רעהו אודות נושאים שונים. פה ושם נשמעו שיחות "סמול טוק" של קולגות בתעשייה שלא התראו זמן רב. אכן, החזרה לשגרה לאחר תקופת הקורונה מורגשת גם בתחום התערוכות והכנסים שהתחילו לחמם מנועים, בזירה המקומית והבינלאומית.

הוועידה עסקה בנושא שמעסיק לא מעט את התעשייה שלנו – כיצד מטמיעים תהליכי חדשנות בייצור ובמוצרים אשר יובילו ליתרון תחרותי בשוק הגלובלי. דיברו בה מנכ"לים ואנשי מפתח משלל תעשיות, וביניהן גם אהוד נוימן, סמנכ"ל חברת מולטיפק פלסטיק שייצג את התעשייה שלנו. הרצאתו התמקדה בחשיבות האינטראקציה בין אנשי הפיתוח וספקי הציוד והפתרונות, וכמה קריטי וחשוב לשלב אותם עוד בשלב המקדים של פיתוח הרעיון והמוצר.

תמונה 1: אהוד נוימן, סמנכ"ל מולטיפק פלסטיק מציג בוועידה "מרעיון למוצר" 2022.
תמונה 1: אהוד נוימן, סמנכ"ל מולטיפק פלסטיק מציג בוועידה "מרעיון למוצר" 2022.
מקרה שכדאי ללמוד ממנו על חשיבות הקשר ספק-לקוח

"לפני 25 שנים, ביקש לקוח לייצר צלחות פלסטיק עם הטבעה בחום של דוגמה", סיפר אהוד, מחברת מולטיפק פלסטיק שמספקת פתרונות אוטומציה, מיכון וחומרים לתעשיית הפלסטיק והדפוס. "אנחנו היינו ספקי הציוד. לאחר שהמכונה הגיעה לישראל, היא לא הצליחה לייצר את המוצר עקב בחירת חומר גלם מוטעית. היה צורך לבצע שינויים רבים במכונה ובתבנית ולבסוף גם שינויים במוצר עצמו. כל זה קרה בגלל שאנחנו כספק לא היינו מעורבים בתהליך הפיתוח".

לא לשכוח לערב גם שיקולי תקציב ורכש

איכות השירות והציוד חשובה. במחקר שנעשה נמצא כי יצרניות יעדיפו לשלם 70% יותר על ציוד, במידה והוא יתרום לאיכות מוצר מעולה. אולם הקשר ספק לקוח לא כולל רק אינטראקציה עם אנשי הטכנולוגיה אלא מחבר את הפרויקט לשיקולי תקציב ורכש. "במידה ואנשי הרכש נכנסים לתמונה מאוחר מידי ומבקשים צמצום עלויות, הדבר עלול להשפיע על תכנון המוצר. לכן, ככול שגם הם יכנסו לפרויקט בשלב מוקדם כן ייטב. האתגרים בשרשרת האספקה לא עובדים לטובתנו בתקופה זו וככול שנמעיט את התיקונים והשינויים כך נוכל לעמוד בלוחות הזמנים", מוסיף אהוד מניסיונו.

טוב להיות ספק של טויוטה

כמקרה בוחן מוצלח, מספר אהוד על טויוטה היפנית, אשר ביצעה מהפכה בעולמות התפעול וניהול הייצור עם שיטת הניהול הרזה. חלק מהמתודה שלה עוסקת בביקורת וניהול ספקים. טויוטה מבצעת מדרג של הספקים שלה לפי קריטריונים מסויימים. כאשר יש לה ספק במדרג נמוך, במקום להפסיק לעבוד איתו, היא מוצאת את הדרכים לגרום לו להשתפר ולעמוד בסטנדרטים שלה. 

מעט ספקים – להרבה זמן

אהוד ממליץ לשמור על מספר נמוך של ספקים, ואיתם לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח. כך, על ידי דיאלוג הדדי קבוע, וראיה של הספק כשותף, התוצאות הסופיות תהיינה הרבה יותר טובות, כאשר המוצרים ושלבי פיתוח המוצר יהיו קצרים, מהירים ואיכותיים יותר.

אין חדשנות ללא אוטומציה

 בפאנל קצר שכלל משתתפים מחברות מיטרוניקס, י.ש.ר תעשיות פלסטיק, כנפית ו-EMT סיפרו, בין השאר, כיצד אוטומציה עזרה להם להצעיד את החברה קדימה. בין אם זה הכנסת אוטומציה, אשר תגדיל את התפוקה ללא צורך בהוספת כוח אדם, או שיפור תפעולי וייצורי והצעדת החברה אל המאה ה-21, המסר היה ברור – אוטומציה הולכת ותופסת מקום יותר ויותר נרחב ברצפת הייצור, ולמרות שיש חסמים לא מעטים בדמות עלות, התנגדות עובדים וחשש משינוי, היא המפתח לכל מפעל הרוצה להמשיך להתקיים.

בואו לקרוא את מי פגשנו בתערוכת SUBCON ו-SUBMED!

בהפסקות מהרצאות הועידה, ניתן היה לפקוד את התערוכות שבהן הציגו חברות המספקות שירותים ופתרונות לייצור והנדסה, וקבלני משנה לתעשיית המדיקל. מבין החברות בתעשיית הפלסטיק ניתן היה למצוא כמובן את מולטיפק לקחו חלק גם בוועידה. לצידם: נבט וישקהפלסט אשר שיתפו פעולה בנושא תכנון ופיתוח מוצרים, צ.ד.פ תעשיות פלסטיק המספקת פתרונות מלאים לתעשיות הרכב, האלקטרוניקה והמים, י.ש.ר תעשיות פלסטיק סיפרו על פתיחת אתר חדש והכנסת 10 מכונות חדשות עד 1400 טון לצד מחסן בגודל 2,200 מ"ר, חברת CAMBRIO כבר מחממת מנועים לקראת תערוכות נוספות בארץ ובעולם ומשיקה עדכונים לתוכנות המובילות שלה – Cimatron 16 ו- GibbsCAM 22, חברת CleanPack המייצרת לתחום המדיקל בחדרים נקיים, חברת בלכמן מנס אשר התחדשו בשיתוף פעולה, תספק שרות לחברת SU-PAD בייצור כלי ריתוך אולטראסוניים לשוק הישראלי. הכלים הכוללים קרניים אולטראסוניות ותושבת לריתוך אולטראסוני ייוצרו תחת הפיקוח של חברת Herrmann Ultrasonics ו-SU-PAD. כעת במקום להזמין מחו"ל ולחכות זמן רב, ניתן להזמין את הקרניים ישירות מ SU-PAD. החברה תוכל לתת למענה לצרכים רחבים של כ-80% מהשוק הישראלי.