הישראליות מגיעות ל-K

סקרנו עבורכם את התצוגות של החברות הישראליות שהציגו בתערוכה האחרונה. חברות גדולות ומבוססות, לצד חברות בשלבי בשלות שונים

החברות המציגות בתערוכת ה-K כולן יפות וגם חכמות, אבל בכל זאת, כאשר מדובר בחברה מהארץ, לרוב המבקרים הישראלים תהיה עבורן פינה חמה בלב. בגיליון נובמבר, וגם פה באתר, תוכלו למצוא כתבות עומק על החברות המעניינות: פולירם, כפרית, תוסף, ליעד וסיסמטריק. נציג כאן בקצרה חברות נוספות מהארץ שהשתתפו בתערוכה.

PLASKOLITE ופלזית-פוליגל – עידן חדש

התערוכה הנוכחית פוגשת את החברה הישראלית במצב חדש, כחלק מקבוצת PLASKOLITE האמריקאית. מוצרי החברה הוצגו תחת השם החדש, לצד מוצרי PLASKOLITE. בין המוצרים שהוצגו: לוחות מראה מפוליקרבונט (PC) או מאקריליק (PMMA), לוחות PC או PMMA בעלי ציפוי עמיד בפני שחיקה ולוחות שעברו טיפול פני שטח ומאפשרים הדפסה ישרה ללא צורך בשכבה נוספת. קו המוצרים הממוחזרים של החברה Xtend, זכה להתעניינות מיוחדת והוא מכיל בין 70% ל-90% חומר ממוחזר.

תמונה 1: ביתן פלזית-פוליגל תחת שם המותג החדש כחלק מקבוצת PLASKOLITE.
LARGIX פורצת עם הדפסת תלת ממד ב-PP

אחת החברות המעניינות ב-K השנה היא חברת ההזנק הישראלית LARGIX, שפיתחה טכנולוגיה ומערכת הדפסת תלת ממד בפורמט גדול של מוצרים תעשייתיים. החברה הציגה במתחם החדשנות כאחת מ-12 חברות הזנק שנבחרו. LARGIX פיתחה דרך להדפיס ולייצר מוצרים גדולים מ-PP, שמיוצרים כיום באופן ידני בעזרת פועלי ייצור מיומנים. נפח הדפסה כרגע עומד על 3×4 מטר, גובה 3.0 מטר.

תהליך ההדפסה עושה שימוש בפילמנטים שהחברה מייצרת בעצמה. במהלך ההדפסה עצמה הפילמנטים עוברים התכה חלקית בעזרת לייזרים, לפיכך המוצר הסופי אינו מתעוות ועומד בנורמות ובתקני האיכות הנדרשים.

תמונה 2: אמיר שילה, מייסד ומנהל פיתוח עסקי בחברת ההזנק LARGIX.
דפוס דיגיטלי ישיר על גופים צורניים ליצור המוני מבית Velox

Velox מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות דפוס דיגיטליים תעשייתיים לשוק האריזות הקשיחות. טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית של החברה כוללת ארכיטקטורת מכונה ודיו שפותחו מהיסוד להדפסה דיגיטלית ישירה. אלה מאפשרות שליטה בפיזור הטיפה על גבי המשטח המודפס בהתאם לרזולוציה הנדרשת, באמצעות שליטה בצמיגות הטיפה. שיטת הדפסה זו, המוגנת בפטנט, משפרת את איכות התמונה המודפסת, ומאפשרת הדפסת טקסטים חדים וקוים עדינים ביותר. היא רלוונטית מתמיד בעקבות הדרישה לאיכות הדפסה המשתווה לזו שמתקבלת בהדפסות אופסט. ההדפסה חסכונית בדיו ולא מצריכה סט-אפים ארוכים ועתירי פחת, תוך הגדלת התפוקה ל-250 מכלים בדקה. בנוסף היא מבטלת את הצורך בערבוב צבעי ספוט, ומאפשרת הדפסה על פי דרישה, קיצור משמעותי של זמני אספקה, הדפסות בודדות לבחינת המוצר הסופי.

מאז תערוכת ה-K הקודמת, החברה הצליחה לשפר את הטכנולוגיה ולהוריד את נפח הטיפה ב-60%. הטכנולוגיה מתאימה למכלי PP ו-PE, מכלים מחומרים ממוחזרים המכילים אותם וכן למכלי מתכת. מספר הצבעים עומד על 11 ואליהם מתווספים שלושה אפקטים של השבחה: מאט, מבריק, והטבעה (Embossing). 

תמונה 3: מרב שפר, מנהלת מחלקת השיווק ודוד לשם, מנכ"ל עסקים ב-VELOX.
UBQ כבר לא צריכה לשנות את דעת הקהל המקצועית

זו פעם שניה בה מציגה UBQ ב-K ואם זה היה תלוי זה, לאור הצלחתה מאז היינו פוגשים אותה באולמות הגדולים יותר של ספקי חומרי הגלם. את ההבדל בין התערוכה הקודמת לזו הנוכחית מסכמת סופי טוביהו, מנהלת פיתוח עסקי בחברה: "לפני שלוש שנים מי שבא אלינו לביתן היה צריך לשמוע את כל הסיפור שלנו, ואז לא להאמין לו. ההתגברות על דעות קדומות הייתה המגבלה העיקרית שלנו. היום, מי שמגיע כבר מכיר את החברה ואת הפעילות. זה צעד משמעותי בשיפור המודעות". 

תמונה 4: סופי טוביהו, מנהלת פיתוח עסקי ב-UBQ.

ברבעון השני של 2023 תתחיל UBQ את העבודה במפעל החדש בהולנד עם כושר ייצור של 80,000 טון בשנה. למה דווקא בהולנד? "לוגיסטית זה מרכז העולם", אומרת סופי. "קיבלנו קבלת פנים חמה מהמדינה במסגרת ה-Green Deal של אירופה. המפעל יעזור למחוז לעמוד במטרות של קיימות ויפתור עבורו את בעיית האשפה".

בשנה האחרונה השיקה החברה גם את שני הפרויקטים הסידרתים הראשונים שלה עם מרצדס והיום יש באירופה מכוניות עשויות מאשפה ישראלית. "החברה ישראלית", מרגיעה סופי, "מרכז הפיתוח יישאר כאן בצאלים. נשמח להקים בעתיד גם מפעל ייצור אך חייבים תמיכה והמדינה בצמצום הרגולציה שבדרך".

inspec.tech מציגה מערכת VISION לניטור בזמן אמת של גרגרי חומר גלם
תמונה 5: מערכת מדגם RMI11 לניטור בקו ייצור חומר גלם באירופה בתפוקה של 2.8 טון בשעה, מבית inspec.tech.

תערוכת ה-K לא זרה לחברת inspec.tech, הפעילה בתחום פתרונות VISION לתעשיית הפלסטיק. מעבר למערכות אוטומטיות לאיתור פגמים ויזואליים בלוחות ויריעות, החברה מציגה פתרון ייחודי לניטור בזמן אמת של גרגרי פלסטיק על קו היצור. המערכת בודקת גרגר-גרגר על פי קריטריונים של צבע, צורה וגודל, ומתאימה לסביבות תעשייתיות, לטמפרטורות גבוהות ולחשיפה לחומרים שוחקים. היתרונות בהשוואה לשיטות הבדיקה off-line ברורים: איתור תקלות מוקדם, צמצום הפחת וסינון החוצה של גרגרים פסולים. מערכת בקרה כזו רלוונטית במיוחד ליצרני חומרי גלם, קומפאונדרים וממחזרים, כאשר גם יצרני מוצרי פלסטיק מתקדמים עושים בה שימוש לבדיקת והשבחת חומר גלם נכנס.