מיחזור ב-Fakuma 2023 – הפתרונות העדכניים של ענקיות המיחזור Herbold ו-Starlinger

בביתנים ניתן היה להתרשם מקו הייצור האקולוגי של Starlinger המטפל בפסולת יריעות, סרטים וסיבים וכן מגרנולטורים המבטיחים חומר גלם גרוס באיכות גבוהה מבית Herbold

תמונה 1: הגרנולטים של Herbold אשר הוצגו בתערוכת ה-Fakuma.

חברת Herbold הציגה בתערוכת ה-Faukma גרנולטורים יעילים במיוחד במספר גדלים, המתאימים ליישומים שונים. הייחוד בהם הוא תכנון הרוטור וגאומטריית הלהבים אשר מביאים לחיתוך וגריסה יעילים במיוחד. ניתן להתאימם אישית לתהליך המיחזור ולחומר הגלם. הגרנולטורים עובדים בשיטת חיתוך Double cross: סכיני הרוטור מותקנים בזווית משופעת וסכיני הסטטור יוצרים חיתוך נקי ומבטיחים מרווח קבוע לכל אורך להב החיתוך. התוצאה בשיטה זו היא חומר גרוס בגודל אחיד ועם צפיפות נפחית גבוהה המאופיין בזרימה טובה מאוד, ומאפשר עיבוד הדיר שלו בצורה קלה בתהליך הייצור. 

גם חברת Starlinger הציגה בתערוכה את קו המיחזור החדש שלה – recoSTAR dynamic אשר הגיע מצויד עם מודול C-VAC, המיועד למיחזור של חומרים בעלי הדפסה, בעלי לחות גבוהה או כאלו המכילים זיהומים אורגאניים. ה-recoSTAR זמין בשישה גדלים שונים ובטווח תפוקות של 2600-150 ק"ג/שעה. מדובר בטכנולוגיה האחרונה מבית Starlinger, המסוגלת לטפל במיחזור פסולת יריעות, סרטים וסיבים וכן פסול PCR שטופה של PE, PP, PET / PES, PA, PLA, PS ,PPS. הקו מתאפיין בייצור חסכוני באנרגיה, אוטומציה גבוהה המאפשרת ייצור אמין, קבוע והדיר בתפוקות גבוהות. זהו קו המיחזור הראשון בעל מיתוג rECO הניתן לו עקב צריכות האנרגיה הנמוכות והצמצום בפליטת פחמן דו חמצני. אלו מתאפשרות באמצעות מערכות להשבת אנרגיה וחימום בעזרת קרינת IR. מזין ה-SMART מסייע בהכנה מיטבית של הפסולת בזכות הפעולות הבאות:

  • Shrink & cut – כיווץ וחיתוך
  • Mix & homogenize – ערבוב והומוגניזציה
  • Active feed & control – מינון ובקרה
  • Rotate & friction – רוטציה וחיכוך
  • Temperature & dry – חימום וייבוש
תמונה 2: מערכת eqoCLEAN של Starlinger אשר הותקנה אצל יצרן ביג בגים וסרטי PP מחומר ממוחזר PCR ו-PIR.

מקרה לקוח מעניין שהציגה Starlinger לאחרונה מתמקד במערכת eqoCLEAN למיחזור ביג-בגים העשויים מפוליפרופילן. את חומר הגלם הממוחזר (PCR ו-PIR) הלקוח משלב בייצור ביג בגים וסרטי PP חדשים. המערכת משמשת לסינון חומר ממוחזר המורכבת ממספר פילטרים ומשאבת היתך. תהליך אוטומטי של ניקוי בלחץ גבוה (Backflushing) מנקה את המסננים ביסודיות, מאריך את חייהם ומצמצם זמני הפסקה לתחזוקה. בזכות מערכת זו, ניתן לעבד חומר גלם המכיל אחוזים גבוהים של גיר וכן 50% ויותר של פוליפרופילן ממוחזר PCR. 

למידע נוסף:

גוטמרק, ארי גוטמרק, 054-465-6538, [email protected]