הפתרונות של FANUC מציגים קיימות, חיסכון באנרגיה ואמינות

בין המוצגים בביתן היו מכונות הזרקה חשמליות משתלמות במיוחד, ציוד אוטומציה לייצור חלקי פרימיום ומערכת לניהול מידע המתחברת לתוכנת ניהול רצפת הייצור

תמונה 1: הביתן של FANUC בתערוכת ה-FAKUMA.

המבקרים בביתן של FANUC בתערוכת הפקומה האחרונה יכלו להתרשם מהדור האחרון של מכונות ROBOSHOT α-SiB אשר כלל, בנוסף לטכנולוגיית סרוו, גם מערכת חכמה להשבת אנרגיה. בזכות שיפורים אלו, צריכת האנרגיה של המכונות החשמליות עומדת על 70% פחות ביחס למכונות הידראוליות מקבילות. יתרון סביבתי נוסף מתקבל מביטול הצורך לטפל ולסלק שמנים הידראוליים, או הוספת אמצעי קירור למערכות אלו.

FANUC מצטיינת בהוצאות נמוכות במיוחד למשך כל חיי המכונה

FANUC שמה דגש במכונות ROBOSHOT על צמצום השחיקה, על מנגנונים פשוטים המורכבים ממספר חלקים קטן ועל זמינות גבוהה של חלקי חילוף. המשמעות היא כי השקעה במכונות ההזרקה ובפתרונות האוטומציה הנלווים של החברה יניבו ללקוח את ה-TCO מהאטרקטיביים ביותר בשוק.

תא ייצור המשלב אוטומציה ומערכת לזיהוי אוריינטציית החלקים

התצוגה המרכזית של FANUC בתערוכה התמקדה בייצור חלקים אופטיים מ-LSR בעזרת תבנית בעלת שתי מובלעות. תא ייצור זה כלל מכונת ROBOSHOT α-S150iB LSR בעלת בורג וקנה בקוטר 26 מילימטרים, רובוט M-20iD ומערכת iRVision לזיהוי אוריינטציית החלקים, שניהם מתוצרת החברה. התצוגה כללה גם המחשה של מילוי התבנית, פרי שיתוף פעולה עם תוכנת הסימולציה Moldex3D.

תמונה 2: FANUC Roboshot Alpha SiB – 450 ton.
ייצור חסכוני באנרגיה של חלקי פלסטיק ממוחזר

תצוגה נוספת הדגימה הזרקת חלקי פלסטיק ממוחזר. במסגרתה, מכונת ROBOSHOT α-S100iB ייצרה חלקים לתעשיית הרכב מ- PC/ABS ממוחזר. תהליך ההזרקה התבצע בעזרת תבנית 2+2, לצד רובוט קומפקטי LR Mate 200iD/7L ומערכת iRVision. גופי החימום במכונת ההזרקה מוטמעים בתעלות ללא מרווחי אוויר למעבר חום מיטבי וחיסכון באנרגיה. תא ייצור זה כלל גם מערכת בקרה חדשה PMC (programmable machine control) לניהול קירור וחילוץ מהתבנית, המעניקה למפעילים שליטה וגמישות גבוהות מתמיד.

ייצור מוצרי פרימיום בדיוק גבוה

כמו כן, החברה הדגימה ייצור מחזיק עדשות טלפון חכם בעזרת ROBOSHOT α-S50iB, גם כן בעזרת רובוט קומפקטי LR Mate 200iD/7L, שחילץ את החלקים לקראת בדיקה ויזואלית על ידי מערכת iRVision. בנוסף, בתא ייצור זה נעשה שימוש גם ב- ROBOCUT α-C400iC wire EDM וקובוט CRX-10iA/L שפעלו בסנכרון יחד, לייצור האינסרטים עבור מחזיקי העדשות.

כל מכונות ה- ROBOSHOT וכל מערכות ה-VISION בביתן היו מחוברות לכלי ניהול המידע ROBOSHOT LINKi2 של החברה. לצידה, ממשק EUROMAP 77 העביר את כל המידע ממכונות ההזרקה אל מערכת ה- SAP MES, לניטור ותיעוד תהליך הייצור.

למידע נוסף:
אז-אור, 09-7443111