Symphony מציגה ב-K פיתוחים מעניינים לצד מאבקים משפטיים בתחום התוספים האוקסו-ביו-מתכלים אל מול האיחוד האירופי

פרויקטים חדשים בתחום הגנה על טפטפות מנזקי חרקים, שיתוף פעולה עם חברות אפיה מהודו, דרום אפריקה ואמריקה הלטינית להארכה משמעותית של חיי המדף ע"י אריזה אנטימיקרוביאלית ביו-מתכלה, ופתרונות להגנה של משטחים ציבוריים מקורונה

שנה מעניינת עברה על חברת Symphony, המפתחת תוספים שונים ופתרונות ביו-מתכלים. בעקבות הקורונה, הביקוש לתוספים האנטי-מיקרוביאליים שלה עלה כאשר אלו השתלבו במוצרים שונים. לצד זאת, היא רושמת גם הצלחה בתחום נוגדי חרקים ביישומי השקיה בטפטוף ובמקביל מנהלת קרב משפטי נגד לא אחר מאשר האיחוד האירופי! לקראת תערוכת ה-K הקרובה ראיינו את רוברט בוברוף – מנהל מכירות עולמי של Symphony על ההתפתחויות בחברה.

אילו פתרונות יוצגו בתערוכת ה-K הקרובה?

"לחברת Symphony מבחר גדול של תוספים למגוון יישומים. בתקופה האחרונה יש לנו כמה פרויקטים מעניינים בתחום מוצרי ה-d2p שלנו. בתחום התוספים נוגדי-חרקים יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם אחת מחברות הטפטפות המובילה בישראל. המוצר שלנו מיועד לצנרת הקבורה באדמה וחשופה לפגעי החרקים אשר עושים בה שמות ומכרסמים בה חורים במקומות לא רצויים. הדבר גורם לבזבוז מים ומשבש לחלוטין את משטר ההשקיה הרצוי ופוגע ביבול. התוסף מרחיק את החרקים ושומר על שלמות הצנרת. ניסיונות השדה היו מוצלחים וחלק מהמוצרים כבר זמינים מסחרית על המדף".

לפני שלוש שנים הכנסתם לשוק תחום חדש של פעילות במעכבי בעירה. אילו התפתחויות נראה בתחום בתערוכה? 

"פיתוח מעכבי הבעירה ואישורים רגולטוריים צמח יפה בשלוש השנים האחרונות. יש לנו פתרונות למגוון פולימרים: פוליאולפינים (PP, PE), פוליסטירנים (GPPS, HIPS, ABS, SAN) ופולימרים הנדסיים (PA, PET, PBT, PC,PVC, סיליקונים). התוספים עומדים בתקני בעירה בינלאומיים מחמירים: UL94-V0, NFPA 701, BS LPS 1028, NFP 92-503. הם בעלי ביצועים גבוהים, עמידים בצורה מצוינת בחום ובקרינת UV. הם ניתנים לפיזור בקלות ולא נראית פגיעה בצבע המוצר או בתכונותיו. כמו כן הם ניתנים למיחזור ואינם מסוכנים לסביבה. כל הפורמולציות של התוספים עומדות בתקני RoHS ו-EPA". 

איך הושפעה פעילות החברה במהלך הקורונה? האם התוספים נוגדי הזיהומים שלכם זכו לקחת חלק במלחמה בנגיף?

"בהחלט ראינו התעניינות גדולה ועשינו כמה פרויקטים מעניינים כולל ידיות ומושבים לתחבורה ציבורית בברזיל. הביקוש עלה במטרה לשפר את המוגנות של מוצרים שונים מווירוס הקורונה. מחקר שבוצע במעבדה בברזיל גילה כי יריעות המכילות את התוסף האנטי-חיידקי שנחשפו לוירוס Bovine Coronavirus, שהינו וירוס ממשפחת ה-COVID19, הצליחו להשמיד עד 99.999% ממנו, והראו פעילות אנטי-ויראלית מובהקת". 

תחום נוסף בו הייתה עליה בפעילות בתקופת הקורונה זה מזון לצריכה ביתית. גם פה יש לחברה פתרונות מעניינים.

"אכן, תוסף אנטי-בקטריאלי שלנו השתלב באחד מבתי המאפה הגדולים בהודו. בזכות השתלבותו באריזה של המאפה, התקבלה הארכה משמעותית של חיי מדף של לחמים, כמעט פי שניים – משישה ימים על המדף, ל-11 ימים! שימוש בתוסף זה מאפשר גם צמצום של חומרים משמרים המוכנסים ללחם וכך ניתן לקבל מזון בריא יותר. תוספים נוספים בתחום הארכת חיי מדף של מזון כוללים סופחי אתילן להארכת חיי המדף של תוצרת טרייה, פירות וירקות וכן תוספים המונעים גדילה של אצות ומיקרואורגניזמים בצנרת מים".

בבריטניה אין איסור על שילוב תוספים אוקסו-ביו-מתכלים במוצרי פלסטיק. האם הניתוק מהאיחוד האירופי שינה את הביקוש למוצרים אלו שם?

"למרות הברקזיט, בריטניה עדיין מושפעת מהלך הרוח האירופי. אף על פי שאין איסור רגולטורי, לא ראינו לצערנו שינוי משמעותי. אנחנו נמצאים בהליכים משפטיים מול האיחוד האירופי וסוכנות הכימיקלים האירופאית (ECHA), על מנת לבטל את האיסור בשימוש בחומרים אוקסו ביו-מתכלים, אשר שונים מחומרים אוקסו-מתכלים. לדעתנו , מוצרי ה-d2w שלנו הם הפתרון היחידי לפלסטיק שזולג לסביבה. בניגוד לחומרים האוקסו-מתכלים, התוספים שלנו לא יוצרים מיקרו-פלסטיק ומאפשרים התכלות מלאה, אפילו של הפסולת באוקיינוסים. יש לנו הוכחות מוצקות אולם, כידוע, הליכים משפטיים לוקחים זמן. נמשיך לעדכן בהתפתחויות בעתיד". 

רוברט בוברוף, מנהל המכירות העולמי של Symphony

ביתן Symphony בתערוכת ה-K הקרובה :Hall 8A/B40 

לקביעת פגישה בתערוכה צרו קשר:
אלי עמיר, 050-303-9426,
[email protected] ,www.ekopico.com