מגזין מרץ-אפריל עלה לאוויר

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא,

המגזין ניתן להורדה כקובץ בלחיצה כאן.

מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בקישור המצורף.

אם היינו בתקופה רגילה, דבר העורכת הזה היה מוקדש, ככל הנראה, לנושאים רגילים. למשל, לשני ימי עיון מעניינים שהיו לאחרונה, של האגודה הישראלית לפולימרים ופלסטיקה ושל חברת INEOS STYROLUTION. אולי היו כאן כמה מילים על שיטה ישראלית חדשה יחסית של Clariter למיחזור כימי של פלסטיק. אולי הייתם מוצאים פה גם כמה מילים על המנכ״ל הנכנס של מרכז הפלסטיקה והגומי. כנראה והייתה גם התייחסות קצרה לזרקור על התעשיה שהתמקד בחברת פלורמא, שמתחדשת בבניין מרשים ונפרדת ממי שהוביל אותה בעשורים האחרונים – אלי פלורנטל, שנפטר בטרם עת. וכנראה עוד כמה חדשות וחידושים.

אבל, לצערנו, אנחנו בתקופה מאוד לא רגילה. נגיף הקורונה, או בשמו הרשמי והלא פחות מאיים COVID-19, מטלטל את העולם כפי שלא ראינו עשורים רבים. מה לזה ולפלסטיק ואריזה? מה לא בעצם? מפות הייצור והצריכה משתנות, הביקושים משתנים, שערי מטבעות משתוללים, שגרת העבודה משתנה והפניקה משתלטת גם על שוק ההון בעולם ובביצה הקטנה שלנו.

החברות הציבוריות בתחום שלנו מדווחות בעיקר על רמת אי ודאות גדולה מאוד. לחלקן מפעלים באזורים ״מוכי קורונה״ כגון סין ואיטליה. חלקן צופות אתגרים הולכים וגדלים ככל שהנחיות משרד הבריאות הישראלי הולכות ומחמירות ומגבילות את יכולת הייצור. ישנם כבר דיווחים על השהיית הזמנות מחד ועיכוב באספקות מאידך. המצב בהחלט לא פשוט. מכיוון שזהו שוק מוטה יצוא, חלק מהחברות יכולות למצוא נחמה פורתא בכך שהשקל נחלש ביחס למטבעות הבולטים. הדולר למשל, נכון לכתיבת שורות אלו, השלים זינוק של 10% בחודש אחד ביחס לשקל.

שווי חברות הפלסטיקה הישראליות הציבוריות, בדומה למגמות הכלליות בשוק ההון בארץ, נחתך בעשרות אחוזים בחודש האחרון. חלקן בעשרות רבות. עם זאת, מבחינה מהותית לא נראה שמדובר בהתפוצצות של בועה, כפי שהיה במשברים האחרונים שחווה המשק העולמי – משבר הסאב-פריים (2008) או התפוצצות בועת הדוט-קום (2000). הביקושים לטכנולוגיות ומוצרים בתחום הפלסטיק, הפולימרים והאריזה הם אמיתיים! כאשר הכלכלה העולמית תתאושש, אין סיבה לחשוב ששוק הפלסטיק לא ישוב גם הוא לרמתו לפני המשבר. עם כן, המשימה שלנו היא ברורה: עלינו לשמר את העבודה בהתאמה להנחיות החדשות, להדק חגורות, להיות יצירתיים ולעשות מה שצריך כדי לשרוד את התקופה. יצרנים, ספקים, ו… מגזינים.

בהצלחה חברים. מי ייתן והגיליון הבא יעסוק בסיכום המשבר שעבר.

קריאה מהנה,

נעה אלבוחר