SABIC מביאה בשורה לתעשיית הרכיבים האופטיים

שני החומרים החדשים שהשיקה החברה ממשפחת ה- ™EXTEM וה-™ULTEM מציגים תכונות אופטיות מצוינות ויציבות ממדית, לשיפור קצבי תקשורת ולהפחתת עלויות

תמונה: רכיבים אופטיים משולבי אלקטרוניקה מחומרים המיועדים לישומים אלקטרואופטיים מבית SABIC: מימין למעלה – מחבר אופטי לעדשות של חברת Nalux. מימין למטה – מקבע מכני לרכיבים. משמאל למעלה – עדשות עגולות. משמאל – עדשות משולבות בעזרת Overmolding בחומר תרמופלסטי.

חברת SABIC הסעודית משיקה שני חומרים תרמופלסטיים חדשים. אלה מותאמים ליישומים אופטיים מתקדמים שעולים בקנה אחד אחד עם המעבר למערכות אופטיות מסוג single-mode. המוצרים התרמו-אופטיים החדשים מהסדרות EXTEM™ ו-ULTEM™ של החברה, משלבים בין שקיפות לקרינת NIR (near-infrared) וביצועים מצוינים בטמפרטורות גבוהות, התורמים לתעבורת נתונים מהירה יותר ולשיפור ביעילותם של מרכזי תקשורת.

חומרים המותאמים במיוחד לייצור עדשות ברכיבים אופטיים מתקדמים

שני החומרים החדשים EXTEM RH1016UCL ו-ULTEM 3310TD מתאימים להזרקה וכן לתהליכי reflow soldering בתעשיית האלקטרוניקה. שניהם הוצגו בתערוכת ה-Photonics West 2023 בסן פרנסיסקו לאחרונה, כאשר המבקרים בביתן של SABIC יכלו להתרשם בעזרת מיקרוסקופ מרכיבים זעירים המורכבים מחומרים אלה. בחברה מוסרים כי צוותי הפיתוח שוקדים על חומרים נוספים, בעלי שקיפות NIR טובה עוד יותר. אלה יאפשרו שיפור של תהליכי הרכבה מתקדמים, הגדלת היעילות והפחתת עלויות.

EXTEM RH1016UCL – מתאים להלחמה על גבי לוחות PCB

החומר החדש הזה מפגין יציבות ממדית בטמפרטורות שמגיעות ל-260 מעלות, ולכן מתאים לתהליכי reflow soldering של מערכי עדשות על לוחות מעגלים מודפסים (PCB). בעזרתו ניתן לסייע ליצרנים לפתח רכיבים אופטיים מוטמעים בתוך המוצר ולא כאלה המורכבים עליו. תכנון זה מאפשר קירבה פיזית בין החלק האופטי לרכיבים האלקטרוניים, להקטנת צריכת האנרגיה הכוללת והעלויות של המוצר המוגמר.

ULTEM 3310TD – מתאים לייצור עדשות קולימטור

חומר חדש ונוסף זה מאופיין במקדם התפשטות תרמית (CTE) נמוך במיוחד, המהווה גורם מרכזי ביציבות הממדית של המוצרים המורכבים ממנו. תכונה זו הופכת את ה-ULTEM 3310TD למתאים במיוחד לייצור עדשות קולימטור (מַקְבֵּל).

שני החומרים מספקים יתרונות משמעותיים בחופש העיצובי של רכיבים זעירים ומורכבים מתמיד בתעשיית האלקטרוניקה האופטית, ולייצור המוני של חלקים מדויקים בתהליכי מיקרו-הזרקה. בנוסף, המרכז של SABIC לחומרים אופטיים בהולנד תומך כל העת בדרישות הלקוחות, החל בתכנון החלק וכלה בתמיכה בייצור התעשייתי.

למידע נוסף:
סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]