SABIC משיקה קופולימר המותאם למחברים של מערכות סולאריות מהדור החדש

LNP EXL9334P, קופולימר מבוסס PC המתאים להזרקה, עמיד גם במתחים של 1500 וולט, עומד בתקנים לעיכוב בערה ומפגין עמידות בתנאי מזג אוויר

תמונה 1: מחבר מפלסטיק לתאים פוטו-וולטאיים.

הדרישה לאנרגיה מתחדשת הולכת וגוברת ולא רחוק היום שמפעלים ידורגו לפי פליטות הפחמן שלהם. מערכות סולאריות חדשות עם ביצועים משופרים נכנסות לפעולה, בניהן מערכות המספקות מתח של 1.5Kv, שתופסות את מקומן של מערכות ה-1.0Kv המסורתיות. אלו מצריכות שימוש בחלקי פלסטיק עמידים במיוחד שצריכים לשמר את יכולת הבידוד החשמלי שלהם על אף סביבת המתח הגבוה בו הם נמצאים. פרמטר זה משתקף באינדקס ה-CTI (Comparative Tracking Index) של החומר.

 LNP EXL9334P – קופולימר שמאפשר להנות מכל העולמות

SABIC פיתחה ליישומם אלו קופולימר מבוסס פוליקרבונט (PC) חדש המשלב את כל התכונות הדרושות לתפקוד המחברים במערכות הסולריות החדשות. ל- EXL9334P אינדקס CTI הגבוה ביותר האפשרי (UL PLC0 and IEC MG 1). תכונה המאפשרת לו לעמוד במתח של 1500 וולט מבלי לאבד את תכונת הבידוד שלו. מאפיין זה ממקם אותו מעל לכל מתחריו. בנוסף, הקופולימר אינו פריך בטמפרטורות נמוכות של עד -40 מעלות, ועומד בתקן UL94 V0 לעיכוב בערה בעובי של 1.2 מ"מ, ובתקןUL 746C f1  לעמידות בתנאי מזג אוויר קיצוניים. 

"תהליך הפיתוח של LNP EXL9334P לא היה קל," מספרת ג'ני וואנג, מנהלת תחום פורמולציות ויישומים ב-SABIC. "צוות הפיתוח שלנו שילב חדשנות יחד עם מומחיות טכנית, והביא בהצלחה את הקופולימר, שעונה על כל הקריטריונים המחמירים. החומר כבר עבר וולידציה אצל הלקוחות שלנו, שהיו מרוצים מאוד, במיוחד מהעמידות לנגיפה בטמפרטורות נמוכות."

הקופולימר התרמופלסטי מתאים לטכנולוגיית ההזרקה לתבניות, ומציג ביצועים גבוהים בכל תכונות המפתח. כל אלה ממצבים אותו כמתאים ביותר לייצור מחברים לקולטים פוטו-וולטאיים, שמיוצרים כעת מניילון משוריין בסיבי זכוכית, מפוליפנילן אתר (PPE) ומ-PC סטנדרטי. 

 למידע נוסף:
סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]