Padanaplast מציגה תרכובי PEX ליישומי צנרת לשימוש לשנים רבות

החברה האיטלקית, אשר נרכשה לאחרונה על ידי קבוצת Eni Versalis, מייצרת תרכובים לצנרת PEX בשיטת צילוב ייחודית המבוססת על סילאנים. בנוסף החברה מייצרת תוספי FR ללא נוכחות הלוגנים המיועדים לשימוש בכבלים

תמונה 1: צינורות לחימום תת רצפתי מ-Polidan PEX.

במדינות קרות רבות, אך גם בישראל, חימום תת רצפתי הינו אחת הדרכים לחימום הבית באופן שאינו מייבש את חלל החדר, בטוח לשימוש וחסכוני באנרגיה לעומת שיטות אחרות כמו מיזוג אוויר. לצורך כך יש להתקין צינורות להולכת מים, כאשר השאיפה היא שתשתית זו תחזיק מעמד במשך שנות פעילות רבות, ללא תקלות. צינורות PEX מ-PE מצולב, מספקים פתרון מעולה ליישומים אלו ועוד רבים אחרים הדורשים עמידות יוצאת דופן.

תירכובי פוליאתילן מצולב (PEX) ליישומי צנרת

חברת padanaplast האיטלקית, אשר הוקמה בשנת 1971, הייתה אחת הראשונות אשר לייצר ולשווק תירכובים של פוליאתילן המצולב באמצעות סילאנים – Polidan PEX. חומרים אלו מאפשרים תכונות משופרות לצינורות: עמידות בטמפרטורות חמות או קרות מאוד, עמידת בפני הידרוליזה, חמצון, שחיקה ועמידות כימית בפני כלור וכימיקלים נוספים. אורך החיים של צינורות אלו הינו עשרות עד 100 שנים. היישומים כוללים צנרת למים חמים או קרים, צינורות בעלי חסמות גבוהה להובלת גז, צינורות מאושרי הובלת מי שתייה, צנרת גמישה וצנרת לשימושים תעשייתיים. סוגים מסויימים של תירכובים אף משמשים לצנרת בפאנלים סולאריים, שימוש ההולך ותופס תאוצה.

כבלים לשימושים שונים

תחום פעילות נוסף בו מתמחה החברה הינו ייצור חומרים לתחום הכבלים. החומרים בעלי תיסוף FR ללא נוכחות הלוגנים (HFFR). בישראל משמשים החומרים של padanaplast לייצור כבלים לשימושים בתחומי התקשורת וביישומים ביטחוניים. 

פעילות בתחום הקיימות – עבודה עם חומרים ממוחזרים

החברה השקיעה פנים מפעלית כ-2 מיליון אירו במערכות לניקוי ומיחזור המים במערך הייצור. כמו כן, היא התקינה מסננים לסינון האוויר ולצמצום הפליטות ומשקיעה מאמצים בצמצום צריכת המשאבים האנרגטיים. היא לוקחת חלק בפרוייקט Plastic second life. זהו פרוייקט איטלקי המבצע תקינה של חברות אשר מבצעות זיהוי, עקיבות ושימוש בחומרים ממוחזרים מבוססי PCR או PIR. דוגמה לכך הוא AFR 1908UV, חומר מבוסס PIR, המשמש לייצור כבלים, מתוסף FR ללא הלוגנים.

למידע נוסף:
סורפול, עפר שורק, [email protected]