לא סתם מדבקה! הפתרונות של Covestro ממשיכים להפתיע

שיתוף פעולה עם חברת accensors הניב אביזר לביש דמוי פאץ' המאפשר דיאגנוסטיקה רפואית של האדם הלובש אותו. הפאץ' קל, דקיק וידידותי לעור האדם הודות לשימוש בקצפים, דבקים ויריעות מבוססות TPU

זה אולי נראה כמו משהו עתידני, אבל יותר ויותר חברות נכנסות לייצור של ציוד לביש הצמוד לגוף ומכיל בתוכו רכיבים אלקטרונים. מדבקות, פאצ'ים לבישים, מהווים התפתחות של תחום זה ויכולים לסייע באבחון רפואי. בשנים האחרונות הפכו פאצ'ים חכמים אלו לזעירים, נוחים ואף ניתנים לשימוש חוזר. יכולת שלהם להיות בלתי מורגשים על גבי העור חשובה לשימוש נוח.

תמונה 1: פאץ' לביש אשר פותח ע"י חברות Covestro ו-accensors ומכילים יריעות, דבקים וקצפים של TPU. עשוי מחלק חד פעמי וחלק רב פעמי לשימוש חוזר.
מה קורה שמשלבים יחד פלסטיק ואלקטרוניקה?

חברת Covestro שיתפה פעולה עם חברת accensors הגרמנית, המתמחה בפיתוח וייצור רכיבים אלקטרונים המבוססים על יריעות. יחד הן פיתחו וייצרו פאץ' רפואי העשוי משילוב של יריעות, קצפי ודבקי TPU, כאשר חברת accensors דאגה לפיתוח מערכת החיישנים ומודולי האלקטרוניקה. 

הפאץ' עשוי משני חלקים עיקריים: חלק לשימוש חד פעמי המכיל חיישן הנצמד לעור, וחלק רב פעמי, המכיל את כל האלקטרוניקה דוגמת ספק חשמלי, עיבוד מידע, שידור רדיו ואפילו מצלמה אופטית! חומרי ה-TPU השתלבו בו במספר מקומות ותפקידים.

שילוב החיישנים נעשה על גבי יריעות TPU מסוג ®Platilon אשר יוצרו בטכנולוגיית roll-to-roll, בשילוב קצפי PU ממשפחת ®Baymedix שעברו עיצוב בחום (תרמופורמינג). אלו מאפשרים לעור לנשום בעת לבישת האביזר. בזכות השימוש בדבקים ממשפחת Baymedix® המוצר ידידותי לעור, ואינו מסב לו טראומה בעת הסרתו.

יעיל, קל ונוח לשימוש

הודות לחומרים החכמים ש-Covestro שילבה בפאץ', הוא קל משקל, דק וגמיש וניתן להתאמה מצויינת לפני השטח של גוף האדם, כך שכמעט ובלתי ניתן להרגיש אותו בעת הלבישה. החיישנים המוטמעים בו יכולים לדווח על סימני חיים עיקריים כמו דופק, לחץ דם או חום גוף. 

הסרה והכנסה של החלק הרב פעמי של הפאץ' הינה קלה ומהירה, הודות לקומפטיביליות הטובה בין החומרים השונים. חיישן היריעה החכם שפיתחה accensors מאפשר שילוב של סוגי חיישנים שונים עליו ומשמש כממשק בין האביזר החכם והאדם הלובש אותו.

שימושים נוספים של פאצ'ים חכמים בתחומי הרפואה

פאצ'ים לבישים נמצאים כבר היום בשימוש נרחב בתחום האבחון הרפואי. לדוגמה, מדידת רמות הסוכר, חום הגוף או קצב הלב. ניתן גם להשתמש בהם למעקב אחרי מחלות כמו סרטן עור או פצעים כרוניים. שימושים נוספים מתפתחים אף בתחומי הספורט והפנאי. חברת Covestro מסייעת בהטמעה של אביזרים חדשנים אלו ע"י התאמה אישית של האביזר ליישום המבוקש.

Covestro מציגים מגוון פתרונות בתחום יריעות, דבקים, קצפים וציפויים ליישומים תעשייתיים ורפואיים

שלוש משפחות של החברה מכסות טווח רחב של מוצרים. בין המוצרים השונים ניתן לשלב בהתאם לדרישת הלקוח.

®Platilon ו-®Dureflex

לוחות ויריעות חד ורב שכבתיות מבוססות TPU בעלות תכונות מכאניות, כימיות ותרמיות מעולות: פני שטח חלקים, בעלי חיכוך נמוך, נושמים, בעלי חסמות לנוזלים, גזים, ממיסים, שומנים ופטרוכימיקלים שונים, ניתנים להדפסה, הלחמה, למינציה, עיצוב בחום ועיקור ומותאמים לשימושים רפואיים. מתאימים לשימוש בתעשיות מגוונות: בנייה, רכב, טקסטיל, ספורט ופנאי, אלקטרוניקה, ביטחון, התקנים רפואיים ומדבקות ועוד.

®Baymedix

חומרי גלם מבוססי PU עבור דבקים, ציפויים וקצפים לאפליקציות רפואיות: טיפול בפצעים, אביזרים חכמים לבישים, יריעות מצופות בטבילה ללא תפרים ועוד, חומרים נושמים ומאושרים למגע בעור.

 

ביתן Covestro בתערוכת ה-K: Hall 6 / A75-1 – A75-2 

לקביעת פגישה בתערוכה צרו קשר:

RawMat טכנולוגיות, אסף אינקס,
08-934-0637, 050-3732941, [email protected]