גם אתם אורזים חיידקים בשקית רב פעמית?

שקיות הבד הרב פעמיות משמשות כר פורה להתרבות חיידקים. תוסף אנטי מיקרוביאלי d2p יכול לסייע בבעיה זו  

לפעמים נדמה כי בזמן האחרון כולנו באובססיה למגר שקיות חד פעמיות מהסופרמרקט ומשתדלים להשתמש רק בשקיות רב פעמיות. גם העלות המזערית כביכול של רכישת שקיות חד פעמיות בקופה עושה את שלה, וגורמת לישראלי הממוצע להרגיש קצת "פראייר" כשהוא נדרש לשלם כמה עשרות אגורות על השקיות במידה ולא הצטייד מראש באלו הרב פעמיות. אולם, האם אנחנו באמת מועילים לסביבה בכך שאנחנו נמנעים מהשקיות החד פעמיות? האם זו באמת הבחירה המקיימת ביותר? 

רב פעמי = מקור לזיהומים ומחלות 

מחקרים רבים בדקו, הישוו ומצאו כי כאשר מסתכלים על ה-LCA של שקיות פלסטיק חד פעמיות, שקיות נייר ושקיות בד רב פעמיות, הבחירה המקיימת ביותר היא דווקא שקית הפלסטיק, במיוחד כאשר מבצעים בה שימוש חוזר (האופציה הנפוצה ביותר היא כאשר הן משמשות כשקיות לפחי אשפה קטנים), או כאשר משלבים בה תוספים הגורמים להתפרקות מוחלטת שלה, במידה והיא זולגת לסביבה. תוספים אלו, ה-d2w, מפותחים על ידי חברת Symphony הבריטית.  

בנוסף, ה-UK Food Standards Agency הוציא לאחרונה אזהרה בנוגע לשקיות הרב פעמיות אשר נמצאות בשימוש במרכולים הגדולים במדינה, כגון Tesco. אלו נבדקו על ידי הסוכנות, וב-99% מהן נמצאו חיידקים מסוכנים. ב-51% מהשקיות נמצאו קוליפורמים, וב-8% חיידק האי-קולי. הדבר הגיוני, אם חושבים על כך. השקיות הרבה פעמים זרוקות בתא המטען של המכונית, עומדות על הרצפה, לעיתים רחוקות אם בכלל עוברות כביסה, ואורזים בהן אוכל טרי ולא מבושל יחדיו. הכול ביחד הופך להיות מצע נהדר לחיידקים ווירוסים אשר יכולים לשגשג עליו במיוחד בטמפרטורות החמימות בתא המטען. הדבר מהווה סכנה אמיתית להעברת מחלות גם דרך המזון הנארז בשקית הרב פעמית 

קמעונאים רבים מחליפים את שקיות הפלסטיק בשקיות נייר. אלו אמנם נחשבות סביבתיות, אולם לא תמיד כך הדבר. Marks & Spencer  השיקו לאחרונה שקית חדשה מבוססת נייר, אשר יכולה, תיאורטית, לשאת משקלים של עד 15 ק"ג וניתן להשתמש בה עד 100 פעמים. אולם, לאמיתו של דבר, היא עלולה להתבקע עם היא נופלת או מוטחת על הרצפה כאשר היא עמוסה, וכמובן לגמרי מאבדת את תכונותיה במידה ונרטבה. 

שימוש בשקיות רב פעמיות עם תוסף אנטי מיקרוביאלי 

היות וההשפעות על שקיות בד רב פעמיות עלולות להיות מזיקות לבריאות האדם, ופתרון של שקיות נייר לא באמת נושא בשורה בת קיימא, ניתן להשתמש בטכנולוגיה המוכחת של תוסף אנטי מיקרוביאלי d2p של Symphony. התוסף קוטל בהצלחה חיידקים מסוכנים, שמרים, וירוסים, עובשים ופטריות לאורך כל חיי השקית. אם בכל זאת רוצים להשתמש בשקית רב פעמית, ניתן לשלב את התוסף עוד בשלב הייצור. תוספת העלות היא שולית, אולם ההשפעה היא קטלנית לפתוגנים 

אין ספק כי מניעה עדיפה על טיפול במחלות, וקמעונאים אשר מעוניינים לתת ללקוחותיהם פתרון אריזה קל משקל צריכים לקחת זאת בחשבון. אחרת, העולם יחליף בעיה רצינית אחת (זיהום פלסטיק) בבעיה רצינית אחרת (זיהום חיידקי ומגיפות). 

למידע נוסף: 

אלי עמיר, 050-303-9426, [email protected] ,www.ekopico.com