חברת Mitsubishi מציעה שילוב של פולימרים מתקדמים ב-UD Tapes המפגינים ביצועים משופרים

סרטים חדשים, מבוססי פוליאמיד MXD6 וכן TPI, מראים עדיפות על פני מוצרים מקבילים מבוססי PA או PP 

תמונה 1: UD Tapes של Mitsubishi. סרט על בסיס THERPLIM החדשני. 

במסע התמידי לחומר האידיאלי למדנו כבר מזמן ששילוב של חומרים שונים יכלו לספק תוצאה חדשה ומעניינות שתכונותיה עולות על כל אחת מתכונות החומרים בנפרד. אידיאל הוא מושג סובייקטיבי, ולכל לקוח דרישות מגוונות שמשתנות ממוצר למוצר.  

דוגמה לכך היא מגוון אפשרויות של עולם החומרים המרוכבים. על ידי איחוד של חומרים שונים ניתן להגיע להכלאה המכילה את התכונה הרצויה. יריעות חד כיווניות או Uni-Directional (UD) tapes מספקות פתרון שכזה שנמצא תחת פיתוח מתמיד בשנים האחרונות. חברת Mitsubishi נמצאת בחזית הפיתוח הטכנולוגי בתחום. אחד החידושים שלהם הוא דגם ה-Reny Tape המבוסס פוליאמיד MXD6 בעל הביצועים הגבוהים. 

תמונה 2: UD Tapes של Mitsubishi, סיבי פחמן שמרוכבים עם פוליאמיד MXD6 בעל הביצועים הגבוהים
 שילוב של ביצועים מכאניים ויציבות מימדית 

סדרת דגמי ה-Reny משמשת בעיקר כתחליף מתכת למגוון שימושים בתעשיות המכונות, אלקטרוניקה ובנייה. מדובר בפולימר חזק וקשיח בעל ביצועים מכאניים עדיפים על פני מוצרים דומים מבוססי PA. הוא מגיע בשני גרסאות של סיבי זכוכית וסיבי פחמן, ומראה ביצועים מעולים במאמץ למתיחה. ספיחת הלחות שלו נמוכה (3.1%, 23 מעלות, 65% לחות) והדבר תורם ליציבות המימדית. מעבר לכך, למוצר יכולת חסמות גזים מעולה לחמצן, מימן ועוד, מה שהופך אותו לשימושי במכלי לחץ. 

לחומר יכולות ריתוך מרשימות עם מתכות כך שניתן להפחית בעובי המתכת ולחסוך במשקל. הדבר נכון גם עבור מתכות מחוזקת כמו HTSS – High Tensile Strength Steel. שילוב שלו בהזרקה אפשרי גם כן.  היישומים מגוונים וכוללים את ענפי הבנייה, הרכב, התעשייה האווירית, ספורט ועוד. 

תמונה 2: השוואה של תכונות בדיקת כפיפה של UD Tapes שונים, כולל Reny של Mitsubishi.Mitsubishi
איחוד של טכנולוגיות מתקדמות 

מוצר נוסף וחדשני שמציגה החבר הוא UD Tapes המבוססים על פולימר ה-THERPLIM. זהו פולימר הנדסי חדשני מבוסס פוליאמיד תרמופלסטי (TPI) בעל עמידות תרמית גבוהה ויכולות עיבוד וזרימה טובות ביותר. לחומר Tg עדיף על פני PEEK ומהווה תחלופה משתלמת כלכלית לפולימר הידוע. השילוב שלו עם הסיבים מביא לביצועים אף יותר מרשימים, במיוחד בתכונות המכניות. הוא מתאים לתעשיות הדורשות ביצועים גבוהים במיוחד, כמו התעשייה האווירונאוטיקה וחלל. 

פיתוחים אלו הם עדות לאופן שבו שילובים ויוזמות טכנולוגיות ממשיכים להצעיד קדימה את התעשייה המודרנית ולגשר על הפער בים הרצוי למצוי. הם מאפשרים לחברות ליצור מוצרים חדשניים ובעלי ביצועים גבוהים, המתאימים לצרכים המשתנים של השוק. החומר האידיאלי הוא אולי עניין של דעה, אבל כאן מוסיפה Mitsubishi אפשרויות חדשות ומעניינות המרחיבות משמעותית את יכולת הבחירה שלנו. 

למידע נוסף:  

קוטרימקס, יואב בן-ארצי,  054-451-0375, [email protected]