רחוק מהעין, אך קרוב לתעשיה – חברת Unnox Aksoy מספקת תרכיזים ותוספים שונים לתעשיית הפלסטיק והחומרים הממוחזרים

החברה הטורקית-ספרדית מייצרת מגוון רחב מאוד של תוספים ותרכיזי צבע לפולימרים שונים, לחומרים מתכלים וממוחזרים. זמני האספקה מהירים במיוחד ומהווים חלופה ראויה לספקי תרכיזים מקומיים

בתמונה מימין לשמאל: אלי עמיר – המפיץ בישראל, סלצ'וק ופבלו – נציגי חברת  Unnox Aksoy, לצד כתבת PlasticTime, בינה שוורץ.

נפתח בגילוי נאות: המציגים בביתן של חברת Aksoy Unnox, יצרנית תוספים ותרכיזים, דאגו להגיש לי עוגת שוקולד במהלך הריאיון עימם. אולם, למרות היותי שוקוהוליקית ידועה, לא נתתי ליושרה העיתונאית שלי להיפגע ועל כן מיד עברנו לשוחח על המוצרים המעניינים שיש לחברה להציע, תוך כדי שאני מפזרת פירורי עוגה למכביר על מקלדת המחשב שלי.

תוספים ותרכיזי צבע לחומרים ממוחזרים ומתכלים 

מי שמייצר עם חומרים ממוחזרים יודע כי לעיתים המשימה אינה קלה. החומרים הממוחזרים לא תמיד מגיעים באיכות גבוהה לאורך זמן, ויש צורך בתוספים על מנת לשפר את איכות המוצרים הסופיים. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של תוספים המבוססים על PLA, PBT או PBAT הניתנים להתכלות בקומפוסט כגון: משפרי עיבוד, משפרי צמיגות, אנטי אוקסידנטים ומשפרי נגיפה. 

עבור חומרי PCR חנכו בחברה קו חדש של מוצרים: משפרי עיבוד, אנטי אוקסידנטים, דסיקנטים לספיחת לחות וכן קומפיטבילייזרים.

גם בתחום תרכיזי צבע מספקת החברה פתרונות המתאימים לקיימות ומיחזור. לצד תרכיז לבן עם עד 85% העמסה של טיטניום דיאוקסיד, ניתן למצוא גם תרכיז לבן ללא פיגמנט זה, אשר מוגדר כבעייתי לשימוש באריזות מזון. התרכיז הלבן מותאם גם לשימוש חיצוני ומכיל תוספי UV אשר שומרים על הצבע הלבן למשך זמן רב. ברוח קידום יכולות המיחזור פותח בחברה תרכיז שחור אשר אינו חוסם IR ומאפשר מיון פסולת צבעונית בעת תהליך המיחזור.

תוספים ליריעות שונות לתחום החקלאות והאריזה

ליריעות לחממות העשויות מפוליאתילנים מספקת החברה משפרי עיבוד PPA, תוספי אנטיבלוק וסליפ, אנטי אוקסידנטים ותוספים אשר מסייעים בפיתוח יריעה חכמה: תוספי הגנה מפני UV וכן תוספים קולטי IR המאפשרים לשלוט בטמפרטורה הנמצאת בתוך החממה.

תוספים לפולימרים הנדסיים

החברה יודעת לספק גם תוספים שונים לפולימרים הנדסיים ולפתור בעיות שהלקוחות יכולים להיתקל בהן מעת לעת. לדוגמה, פתרון לבעיות הכתמה של פירות ויריקות על יריעת TPU, או טעינה של חשמל סטטי ברמה גבוהה. גם לפוליאמידים ניתן למצוא תוספים, דוגמת משפרי עיבוד ותוספים מגוונים נוספים. 

תרכיזי צבע מתקדמים

השוק הישראלי רגיל לרכוש תרכיזי צבע מספקים מקומיים עקב הצורך בזמן תגובה מהיר. חברת Unnox Aksoy אמנם לא מייצרת בישראל, אבל מחזיקה אתרי ייצור בעלי קרבה גיאוגרפית – אחד בטורקיה, ושלושה בספרד. אלו מאפשרים לה זמן תגובה מהיר במיוחד – הצעת מחיר תוך 24 שעות ודוגמת חומר תוך 36 שעות.

תרכיזי הצבע מתאימים למגוון רחב מאוד של פולימרים, החל בפוליאולפינים ועד פולימרים הנדסיים כמו ABS, PET ו-SAN. עובדים עם פיגמנטים וצבענים אורגאניים ואנאורגאניים. החברה מוכרת תרכיזים לבנים עבור בדים לא ארוגים. כמו כן, תרכיזי הצבע שלה מתאימים לתעשיות שונות ומגוונות – תעשיית הפילמנטים, תעשיית השטיחים ועוד. בנוסף, יכולה החברה לספק CombiBatch המורכב מתוספים שונים ומצבעים בהתאם לדרישת הלקוח, זאת בזכות תמיכת שלוש מעבדות מו"פ מתקדמות (שתיים בספרד, אחת בטורקיה) מצויידות בטובי המכשירים האנליטיים וקווי פיילוט.

למידע נוסף:
אלי עמיר, 050-303-9426, [email protected] ,www.ekopico.com