העיר גטבורג מחדשת תשתיות צנרת המיוצרים מהחומרים המתקדמים של Borouge

הצנרת החדשה מיוצרת מחומרים ממקור מתחדש אשר מפחיתים את טביעת הרגל הפחמנית. היא הותקנה בטכנולוגיות ירוקות המקטינות את הנזק הסביבתי

תמונה 1: התקנה של צינור מים מ-PE100-RC של Borouge הכולל 90% חומר גלם ממקורות מתחדשים מקו המוצרים Bornewables, בעיר גטבורג, שוודיה.

בשנים האחרונות גטבורג (Gothenburg) השוכנת בדרום מערב שוודיה חוותה גידול משמעותי. מסיבה זו פרנסי העיר פצחו במספר פרויקטים שנועדו לשרת מגמה זו, בין היתר בשדרוג תשתיות תת-קרקעיות, הכוללות הרחבה של מערכת הרכבת התחתית, התקנה של מערכות ביוב חדשות והחלפת צנרת להובלת מי שתיה. 

האתגר – צמצום פליטות פחמן

לצד הדחף להתרחב, העיר מקפידה לבצע את העבודות באופן מקיים, והציבה יעד שאפתני להפחתת 90% מפליטות הפחמן הדו-חמצני בפרויקטים אלו עד 2030, בהשוואה לשנת 2020. נדרשה עבודה מכינה לזיהוי העבודות שבהן טמון הפוטנציאל הגבוה ביותר להפחתת הפליטות, תוך התחשבות בחומרי הגלם שנבחרו, תפקודם, ואפילו בשיטות ההתקנה.

הפתרון – צנרת PE100-RC המיוצרת מפוליאולפינים ממקור מתחדש

מחלקת שירות המים והביוב העירונית של גטבורג יזמה את החלפת הצנרת, תוך צמצום פליטות הפחמן בכל שלב מהתהליך. צינורות ברזל ישנים הוחלפו בצינורות PE100-RC, המיוצרים מ-BorSafe™ Bn HE3490-LS-HW-90 בדרגת ניקיון גבוהה – חלק מקו המוצרים Bornewables של חברת Borealis, חברת האם של Borouge. קו מוצרים זה מיוצר מפוליאוליפינים ממקורות מתחדשים. חומרים אלו זהים בתכונותיהם לפולימרים המקבילים המופקים ממקורות מבוססי נפט, ומאפשרים את החלפתם המיידית ללא פגיעה באיכות החומר או ביעילות תהליך הייצור.

הבחירה בצינורות PE100-RC (Resistant to Crack) מאפשרת את התקנתם ללא חפירה, תוך שימוש בטכניקה שקטה ומהירה יותר, המצריכה פחות חפירות בקרקע, פולטת פחות זיהום, ומאפשרת המשך שיגרה עירונית במקביל לעבודה בשטח. חברת Hallingplast הנורווגית ביצעה את הנחת הצנרת והעריכה את טביעת הרגל הסביבתית של פרויקט זה. היא גם הביאה בחשבון את האפשרות לשימוש יעיל יותר בקרקע החפורה, לצמצום נוסף בהשפעה על הסביבה של פרויקטי תשתית גדולים כמו זה.

התוצאה – צנרת חדשה, ברת קיימא, לשימוש רב שנים

כעת צנרת המים והביוב החדשות בגטבורג משלבות חומרים עמידים, אמינים ומקיימים, כאשר בהתקנה נעשה שימוש בטכניקות סביבתיות יותר. ה-BorSafe™ Bn HE3490-LS-HW-90 מצטיין בעמידות להתארכות שבר (slow crack growth), והוא אידאלי להתקנה ללא חפירה (no-dig installation). הוא מורכב מ-90% חומר גלם ממקורות מתחדשים, ועומד בתקן ה-ISCC PLUS, לניטור וזיהוי חומר ממקור מתחדש באמצעות מאזן מסה עבור כל שלב בשרשרת הערך.

עוד על קו מוצרי BorSafe™ PE

מוצרים מקו זה של Borouge, עומדים מעל 40 שנים בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים, ובתקנים להובלת גז או מי שתיה. המוצרים הם פרי פעילות מחקר ופיתוח מאומצת הכוללת ניסויים בשטח, לצד פידבק מייצרני צינורות, מתקינים, מנהלי תשתיות ומפיצים. ה-BorSafe™ PE מציעים פתרונות אמינים בעלי יחס עלות-תועלת אטרקטיבי לאורך כל שרשרת הערך, המתחילה ביצרן ומסתיימת בצרכן הסופי. הם בעלי מוניטין רב שנים ומצטיינים ביכולת עיבוד טובה, עמידות גבוהה להתארכות שבר ושקיעה נמוכה המאפשרת ייצור בממדים מאתגרים.

למידע נוסף:
SJD, אילן אשכנזי,
[email protected] ,054-464-7801