היום השני של תערוכת ה-K: חידושים במתכלים, מיחזור אריזות גמישות, אנליזת זרימה ומדפסות ענק 3D

אנליזת זרימה חדשה מבית BASF, חומרים מתכלים ליישומי חקלאות למוצרי פלסטיק הנשארים בשטח מבית FkuR, חברת LARGIX להדפסות תלת ממד ענקיות מייצגת אותנו בכבוד בביתן החדשנות הישראלית, ו-Herrmann Ultrasonics מקדמים אריזות גמישות מונו עם הלחמה אולטרסונית

BASF משיקה אפליקצית אינטרנט לאנליזת זרימה של ייצור חלקים בהזרקה.
מה קורה שמשלבים ענקים ייצור חומרי גלם עם אנליזת זרימה להזרקה?

BASF מציגה אפליקציה אינטרנטית חדשה לתהליך ההזרקה המאפשרת ללקוחות החברה לבחום האם המוצרים הסופיים אותם הם מתכננים אכן ישימים בתהליך ייצוד סידרתי. האפליקציה זמינה ללא עלות ללקוחות החברה ואינה מחליפה אנליזת זרימה מדוייקת יותר בשיטות המוכרות לכולנו. יחד עם זאת, היא נותנת כלי נוח למעצבים ומתכננים לבדוק פיזביליות של מוצר כבר בשלבים מוקדמים ומונעת טעויות גסות בהמשך הדרך.

פולימרים מתכלים על בסיס עמילן ליישומי חקלאות מבית FkuR 
יריב ספקטור, מודיפלסט, לצד נציגת FkuR בתערוכת ה-K. משיקים חומר פריק ביולוגית בקצבים גבוהים מבוסס עמילן.

אם יש שתי חברות שעבורם קיימות הייתה חשובה הרבה לפני כולן אלו FkuR המתרכבת האירופית ולצידה Braskem הברזילאית. למעשה חברות אלו הכניסו את המושג פולימרים ירוקים לתעשייה ולקחו חלק עיקרי בלימוד הנושא ופיתוח השוק. בתערוכה משיקה FkuR פולימר מתכלה על בסיס עמילן Celoflex ליישומי חקלאות, חיפויי קרקע, חבקים, חיפויי הגנה לעצים ועוד. ייחודו הוא בפירוק מהיר בהרבה בהשוואה לחומרים מבוססי PLA כדוגמת bio flex של החברה. הוא מיועד למוצרים שיתכן ואיסו; מהשטח לא יתבצע כלל. על כן, לכל היותר, ניתן לייצרם מחומר פריק ביולוגית בקצבים מהירים. לצידה חברת Braskem, שפועלת לייצור פולימרים PE, EVA ממקור מתחדש, מציגה כניסה מאסיבית יותר פלעילויות מיחזור כימי ומכני. כל זאת מתוך הבנה כי ייצור ממקורות מתחדשים אינו מספק ואם החברה רוצה לעמוד ביעדים של אפס טביעת רגל פחמנית עד ל-2050 היא חייבת לאמץ שיטות נוספות בתחום הקיימות. בעתיד תיכנס החברה לייצור MEG (אחד מאבני הבניין של PET) ממקורות מתחדשים וכן ייצור PP, אותו מנסה החברה לקדם כבר כמה שנים ונתקבל באתגרים בכדאיות הכלכלית של הפולימר.

נציגות ישראלית במתחם החדשנות – Largix להדפסות תלת ממד
אמיר שילה מייסד ומנהל פיתוח עסקי בחברת ההזנק LARGIX

אחד החברות המעניינות ב-k השנה היא חברת Largix ההזנק הישראלית, שפעילה בתחום הדפסות התלת ממד. החברה מציגה בתערוכה במתחם החדשנות כחלק מ-12 חברות הזנק שנבחרו במיוחד לתערוכה. Largix מצאה דרך להדפיס מוצרים גדולים מ-pp (מדפיסים כרגע במכונה של 3×4 מטר, גובה 2.5 מטר) הדורשים תהליכי המשך ידניים, בצורה יעילה המחליפה תהלכיים ידניים. תהליך ההדפסה אינו סטנדרטי וכולל פילמנטים גדולים מהמוכרים לנו במדפסות FDA. אלו מותכים על ידי לייזר רק בקליפתם החיצונית ולא בליבת הפילמנט. כך ניתן לחברם אחד לשני ליצירת המוצר הסופי.

הלחמות אולטרסוניות לאריזות גמישות מחומר אחד בלבד – mono
Herrmann Ultrasonics מדגימה הלחמה אולטרסונית ביישומי אריזת מונו PP. החלמה עליונו – הלחמה אולטרסונית חלקה ללא כיווצים. הלחמות צד – הלחמות חום עם כיווצים.

כולם מדברים על קיימות, במיוחד בתערוכה הנוכחית. אחד הקשיים האמיתיים בתחום הוא אריזות גמישות למזון. שם קיים מעבר מיריעות רב שכבתיות ליריעות מונו אך הדבר מלווה בהרבה קדיים בדרך. אחד הקשיים הוא היכולת להלחים אריזות העשויות מפולימר אחד בלבד ללא הפרשי טמפרטורה בין השכבה החיצונים והפנימית באריזה. חברת Herrmann Ultrasonics הגרמנית, המובילה בתחום ההלחמות האולטרסוניות, הציגה בתערוכה הדגמה להלחמת אריזות העשויות כולן על טהרת ה-PP. ההלחמה האולטרסונית לא יוצרת חום בשכבה החיצונית ועל כן ההלחמות המתקבלות אסטטיות ולא גורמות לכיווצים באריזה. המבקרים יכול להתרשם בעצמם מהלחמה זו ולהשוותה להלחמות חום שנעשו בדיוק על אותה האריזה.

חיישנים מדוייקים מבוססי בינה מלאכותית
חיישן מיקום חדש בשם TWIIST מבית GEFRAN. המשלב בינה מלאכותית.
חברת GEFRAN היא חברה איטלקית משפחתית שנוסדה לפני עשרות שנים ע"י שני אחים יזמים. היום היא נמצאת כבר בניהולו של הדור השני. החברה מייצרת חיישנים למגוון יישומים עבור מכונות הזרקה, שיחול וניפוח. היא מציגה בתערוכה מבחר חידושים מעניינים, רבים מהם עוסקים בתעשייה 4.0. מוצר אחד שלהם, הגורם להתעניינות רבה, הוא חיישן ה-TWIIST אשר לא רק מודד את מיקום הבורג או התבנית, אלא גם שלל דברים נוספים כמו מהירות, האצה, ויברציה ועוד. החיישן לומד את היישום ומשלב בינה מלאכותית!
את המכונות האלו אפשר לקחת במזוודה הביתה
בתמונה: אורני ברנוח – חברת יועצים, נציג החברה בישראל, לוקה לפורי – בעלים.
אם חפצתם במכונות זעירות, אתם מוזמנים לקפוץ לחברת EUR.EX, יצרנית מכונות מעבדתיות קטנות במיוחד ובעלות רמת דיוק גבוהה. החברה מציגה מבחר מכונות: מכונת הזרקה, המשמשת להזרקת דגמים ומוצרים קטנים, אקסטרודר בניפוח אשר יכול להגיע לשבע שכבות, מכונת גרנולציה ועוד.
המשך תערוכה מוצלחת! נמשיך לדווח משטח.