דיווח מתערוכת K – יום רביעי: מכונות מהירות לאריזה, מגרסות און-ליין לשאריות בתרמופורמינג, פתרונות הקצפה וחיתוך צינורות

גישה מרעננת ל-DEMAG: תצוגה בהזרקה שלא מתעסקת רק בקיימות

החברה המהווה שילוב של המזרח והמערב מציגה בתערוכה מכונות הזרקה מגוונות כאשר חצי מהן מדגימות יישומי האריזה. הדבר ברור, בכל זאת מדובר בחברת ההזרקה הנפוצה ביותר בתחום האריזה באירופה. בדוכן ניתן להתרשם מקו ייצור לאריזות דקות דופן המיוצרות במכונת El exist SP 420 ton. מכונה חדשה, 350 טון מדגם PACE, מושקת ומיועדת גם היא לתעשיית האריזה. התערוכה מייצרת המכונה פקקים לבקבוקים בתבנית בעלת 48 מובלעות בזמן מחזור של פחות משתי שניות. המכונה מצויידת במערכת VISION מהירה במצלמת כל פקק ופקק. יישום אחרון בתחום, מכלים למזון, מיוצרים בתבנית Stack עם IML כאשר מיוצרים בו זמנים 2 מוצרים שונים בכל אחת מהתבניות על גבי המכונה. לצד מכונות האריזה שתופסות נפח תצוגה גדול ניתן להתרשם גם מהרובוטים החדשים של החברה, Sam S ו- Sam C.

מנהל השיווק של החברה העולמית מספר על הקשר עם ישראל: "אנחנו שמחים מאוד לעבוד עם אנטק בשוק בישראל. למרות גודלו הקטן יחסית, הוא שוק חשוב עבורנו. מדובר בשוק חשוב, שמאמץ טכנולוגיות ומייצר לאפליקציות מתקדמות. עם אנטק כשותף עשינו עבודה טובה בבניה מחודשת של אמון הלקוחות בחברה ובחדירה לשוק".

מערכת VISION לבקרת איכות של פקקים – בדוכן DEMAG בתערוכת ה-K.
מערכת VISION לבקרת איכות של פקקים – בדוכן DEMAG בתערוכת ה-K.
מגרסה לשאריות חיתוך של תרמופורמינג און-ליין ופתרון מתקדם לקישור מרחוק מבית RAPID
חברת RAPID הציגה לראשונה בתולדותיה מגרסה הגורסת את שאריות תהליך התרמופורמינג אונליין – GT1100. לא עוד גריסה כתהליך צדדי, אלא כחלק מתהליך הייצור! בנוסף, הציגה החברה את ה-Rapid Connect. ניתן להצמידו באמצעות מגנטים לכל מכונה. היחידה מתקשרת עם המכונה בצורה אלחוטית לקבלת מידע על מהירות המכונה, ויברציה, טמפרטורה, צריכת אנרגיה ותכונות נוספות. על מסך הבקרה ניתן לבחור את המידע המבוקש להצגה בהתאמה אישית – פתרון המתאים לתעשייה 4.0, אשר מאפשר חיסכון בעליות הייצור והתפעול.
Rapid connect ביחד עם אנדרס מארטנסון, מנהל שיווק ומכירות בחברת RAPID, ועוזי קלברמן מחברת פלורמא.
מערכות מינון ובקרת איכות בדוכן של ליעד (אמפסט ישראל)
הדוכן של חברת ליעד שוקק תנועה לאורך כל ימי התערוכה עד כה. נרשמת התעניינות רבה בפתרונות המינון שהחברה מציעה, ובמיוחד במערכת המינון המרכזי, ה-BlendSave. מדובר במערכת מינון בעלת 10 ערוצי שקילה, אשר מבצעת שקילה, מינון והפצה למערכת ה-OctoBatch בעלת 20 מכלים. המערכת יודעת לבצע שקילות בצורה מאוד מדוייקת ומתאימה במיוחד למפעלים מרובי מכונות הנדרשים לבצע שקילות ומינון של מספר גבוה של תערובות שונות. בנוסף מציגה ליעד מערכות בקרת איכות צבע. מערכת Spectro 4.0 יודעת להתריע ואף לעצור את הייצור במידה ויש סטייה בצבע המוצר מהטולרנסים שנקבעו. מערכת ColorSave SpectroMetric יודעת אף לשנות את המינון של הצבע ולתקן את סטיות הצבע שנקראו על ידי המערכת. בנוסף מציגה החברה מזינים בגדלים שונים.
מימין לשמאל – דן רגלמן, אורי אייזנשטיין ודניאל הופמן.

Trexel – ציוד להקצפת פלסטיק

תערוכת ה-K השנה מתמקדת בקיימות וחסכון במשאבים, ואחת השיטות לחסוך בחומרי גלם – במידה ומתאים ליישום, כמובן, היא להקציף אותם. חברת Trexel המיוצגת בארץ על ידי POLY-M, מביאה ציוד הקצפה ורסטילי וקומפקטי, שיכול לתת מענה ליישומים בכמה סקטורים ותהליכי ייצור. החברה הציגה מיכל לתעשיית הקוסמטיקה וחומרי ניקוי שיוצר בתהליך של BLOW-MOLDING והוא מכיל 3 שכבות: שכבה פנימית וחיצונית של HDPE, ושכבה אמצעית של HDPE ממקור PCR, מוקצף. ההקצפה מאפשרת חיסכון של 10% במשקל הכולל של הבקבוק. מכל זה כבר עבר בדיקות איכות (מבחן עמידות בנפילה מגובה) בחברה המובילה P&G.

בתערוכה הודגם ייצור של כוסות המורכבות מ-100% PP ממוחזר בזמן מחזור של 5.5 שניות. גז חנקן נוזלי בלחץ גבוה (180 בר) מוזרם אל מיקום ספציפי בצילינדר, כאשר הבורג נמצא בעמדה אחורית. כניסת הגז והתמוססתו בהיתך יוצרת נוזל סופר קריטי (Supercritical fluid) SCF. במצב הזה מתרחשת הזרקה אל תוך התבנית, אל מרווח שעוביו 0.5 מילימטרים. לקראת חילוץ המוצר מהתבנית וכאשר הלחץ בה יורד, מתרחשת ההקצפה, שגורמת למוצר הסופי – כוס חד פעמית – להיות בעובי של שני מילימטרים. מדובר בפיסת ציוד קומפקטית, וקלה להתקנה, ובמקרים רבים ניתן להתקינה על גבי ציוד קיים, ללא צורך בהחלפת חלקי מכונה – רק צריך לסדר נקודת כניסה לגז במיקום הרלוונטי בצילינדר.

מימין: Michael Ludwig, Business Director בחברת Trexel, משמאל: משה הנדל, POLY-M.

SICA מציינת 60 שנים של פעילות

יצרנית ציוד ההמשך האיטלקית לתעשיית ייצור הצינורות, מציינת אבן דרך משמעותית בתערוכת ה-K וחוגגת 60 שנים להיווסדה. החברה, שמייצאת יותר מ-90% ממוצריה אל מחוץ לאיטליה, מוכרת היטב ליצרני הצינורות הגדולים במעל 100 מדינות, וגם בישראל, כאן היא מיוצגת על ידי רונה. החברה משתפת פעולה עם יצרני האקסטרודרים המובילים לאספקת קווי ייצור שלמים, וכמובן מספקת בנפרד גם מכונות משיכה, חיתוך, ומכונות belying לקווי ייצור צינורות קיימים.

בתערוכה, החברה הציגה את מכונת TRS-32-250 W PLUS בהנעה הידראולית לחיתוך ולצ'אמפרינג ללא שבבים ונסורת לצינורות PVC. החיתוך ללא הנסורת מתקבל בזכות תנור גלים קצרים (בתחום האינפרה אדום) מעגלי חסכוני באנרגיה שנדלק ונכבה לסירוגין, כשנדרש חיתוך בלבד, ומחמם רק את פני שטח הצינור. טיפול זה מאפשר חיתוך חלק ללא ביזבוזי חומר. לאחר מכן, הצ'אמפרינג – תהליך הטיפול המסורתי בקצה הצינור, מערב שלב של כרסום, המסיר את השוליים הפינתיים שלו. אצל SICA שולי הצינור מטופלים באמצעות קונוס מתכתי שלוחץ ומועך את שולי הצינור לגאומטריה הרצויה, ובתנועה מעגלית מהירה לאורך שולי הצינור, ללא שלב של כרסום. גם כאן לא נוצרת נסורת בהשוואה לתהליך הצ'אמפרינג המסורתי, כאשר למעשה, היצרן מרוויח חומר גלם בעקבות כך, לחיסכון שיכול להצטבר לכדי 10000 יורו בשנה, לקו ייצור אחד. התנור המעגלי, הסכין ויחידת הצ'אמפרינג נעים לאורך המכונה בסנכרון עם תנועת הצינור ביציאתו מהאקסטרודר, כאשר אורך המכונה כולה מותאם למהירות זו. יתרון נוסף בתהליך העיבוד החדשני הזה של החברה, המוגן בפטנט, הוא פני השטח האיכותיים המתקבלים, המסייעים בהרכבת חלקי הצינור זה לזה בשטח, בהשוואה לצינורות שעובדו בכרסום.

משמאל: שי ברקאי, נציג רונה. שני מימין Claudio Costa מנהל מכירות אזורי ב-SICA.

המשך תערוכה מוצלחת ומלמדת!