גולן מקימה חברה במקסיקו, חי פלסטיק במו"מ לרכישת פעילות נוספת

גולן מוצרי פלסטיק מדווחת כי נחתם ההסכם להקמת חב' במקסיקו בעלות השקעה של כ-3.5 מיליון דולר

חברת גולן מוצרי פלסטיק, המתמחה בייצור צנרת מפוליאתילן מצולב, יצאה בהודעה לבורסה בסוף יולי על חתימת הסכם להקמת חברה במקסיקו. החברה החדשה תוקם בשיתוף עם חברה מקסיקנית כאשר גולן מוצרי פלסטיק תהייה בעלת השליטה ותחזיק 51% ממניות החברה המשותפת החדשה.
החברה החדשה תתמקד גם היא בייצור צינורות פוליאתילן מצולבים (פקס) לשימוש בתעשיית המכרות ולשימושים תעשייתיים אחרים. להערכת הצדדים, היקף ההשקעה להקמת החברה המשותפת מוערך בכ-3.5 מיליון דולר סך הכל.
הסכם זה מצטרף להתרחבות נוספת של החברה ביבשת אמריקה שבוצעה בשנים האחרונות בארגנטינה, עם חתימה על הסכם בסוף 2014, וכניסתו לתוקף באמצע 2015. לפי ההסכם מוקמת בארגנטינה, יחד עם שותף מקומי, חברה משותפת לייצור שיווק ומכירה של צינורות פוליאתילן מצולב, תחילה בארגנטינה ולאחר מכן גם ברזיל, פרגוואי, אורוגוואי, ונצואלה ובוליביה. לפי הדיווח האחרון, בסוף יוני השנה, 51% ממניות החברה המשותפת הועברו לגולן מוצרי פלסטיק וכעת היא בעלת השליטה גם בחברה זו.

חי פלסטיק, חברת הבת של ברם תעשיות בע"מ מדווחת על משא ומתן לרכישת פעילות עסקית בתחום ההזרקה בעלות של 7 מיליון ש"ח

ברם תעשיות מודיעה באמצע יולי כי חברת הבת שלה, חי פלסטיק, המתמחה בייצור אריזות פלסטיק בתחום המזון, נמצא במשא ומתן לרכישת חברה העוסקת בייצור שיווק ומכירות של מוצרים וטכנולוגיות בתחום הזרקה של מוצרי פלסטיק.
על פי מתווה העסקה, המוכר ימכור לחי פלסטיק, את הפעילות העסקית שלו הכוללת בין היתר מכונות וציוד וזאת בתמורה לסך של כ 7- מיליון ש"ח בתוספת מע"מ. במסגרת העסקה, החברה תהיה ערבה להתחייבויות חי פלסטיק.
העסקה כפופה לבדיקת נאותות לשביעות רצונה של חי פלסטיק ולמספר תנאים מתלים, ביניהם אישור הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה (לשעבר מרכז ההשקעות) למכירת הפעילות. החברה מעריכה כי חי פלסטיק תשלים את שלב המשא ומתן ותחתום על הסכם מחייב במהלך השבועות הקרובים.

חילופי תפקידים בהנהלת פלסטופיל
בתחילת אוגוסט הודיע יו"ר הדירקטוריון דובי עופר על רצונו לסיים את כהונתו מסיבות אישיות. עופר, שכיהן בעבר כמנכ"ל לומינס, התמנה לתפקיד ביולי 2013. בתקופתו ירדו הכנסות החברה מ-264.7 מיליון ש"ח בסוף 2013 ל-190 מיליון ש"ח בסוף 2018 עם הפסד של כ-6 מיליון. במהלך תפקידו ניסה עופר לקדם מהלך התרחבות החברה בארה"ב שלא יצאה לפועל. בנוסף, במהלך כהונתו השקיעה החברה בפיתוח אמצעי הייצור. פרישתו צפויה להתרחש במהלך הרבעון האחרון של 2018.
הודעה זו מצטרפת להודעת מנכ"ל החברה מר יובל ויינשטוק, באמצע יולי, על רצונו לסיים את התפקיד מסיבות דומות. ווינשטוק נכנס לתפקיד באוגוסט 2016 ופורש לאחר כשנתיים בלבד. טרם כניסתו לתפקיד שימש כמנכ"ל זהר דליה. גם פרישתו של ויינשטוק צפויה להתרחש במהלך הרבעון האחרון של 2018, בתיאום עם החברה.
שינויים אלו באו לאחר הודעה בתקשורת לפיהם קרן פימי בוחנת את רכישת השליטה בחברה. בעקבות הפרסומים מסר בעל השליטה בחברה, קיבוץ הזורע, ב-12/7/18 כי אכן מתקיימים מגעים אך בתחילת ספטמבר פורסמה הודעה נוספת לפיה בעל השליטה לא הגיע לידי גיבוש מתווה מוסכם עם הקרן.