שיתוף פעולה ייחודי בין כתר ל'מונא – חלל לשינוי'

שיתוף פעולה חדשני בין כתר לבין 'מרכז מונא – חלל לשינוי' במג'ד אל כרום, מציג: פתרון טכנולוגי ייחודי ומעשי, העתיד להיכנס לשימוש על רצפת הייצור ולהחליף פעולות שמתבצעות כיום באופן ידני

תמונה 1: מפעל כתר – צילום רחפן באדיבות כתר

ראשיתו של שיתוף הפעולה בקורס אוטומציה שקיימה כתר בשיתוף 'מונא- חלל לשינוי', בסופו ניגשו המשתתפים והמשתתפות לפרויקט אוטומציה מקורי במסגרתו פיתחו את אבטיפוס. האתגר שהציבה כתר בפני המהנדסים וההנדסאים היה מציאת פתרון טכנולוגי למיון והפרדה בין חלקים תקינים לתקולים. לאחר 8 שבועות של פיתוח ובמאמץ משותף, הצליחו המשתתפים לייצר פתרון המבוסס על סרט נע עם בקר תעשייתי בעל מערכת ויזואלית חכמה בשילוב עם מערך מיון, המאפשר לזהות אם החלק תקין או פסול. פתרון נוסף אותו פיתחו בקורס מתבסס על זרוע רובוטית בשילוב מצלמה, שמקנה יכולת של ראיית מכונה.

מנכ"ל מונא חלל לשינוי אסף ברימר אמר כי: "אני גאה בחבורת המהנדסים וההנדסאים שלנו שבזמן כה קצר פיתחו שני מוצרים פרקטיים ברמה גבוהה ובהכשרה מעשית – לאחת החברות הגדולות בתעשייה. 'מונא חלל לשינוי' מביאה ומכשירה אנשים בעלי כשרון ויכולות, לעבודה מתקדמת עבור חברת כתר ברמה הגבוהה ביותר. במסגרת שיתוף הפעולה כתר זוכה להכיר מקרוב מהנדסים מוכשרים בתחילת דרכם, שבעתיד הקרוב ישתלבו בשוק התעשיה, ההייטק והטכנולוגיה".

מיקי בן שושן, סמנכ"ל התפעול בכתר: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה היצירתי והפורה עם 'מונא – חלל לשינוי' ומודים על הזכות להיות שותפים לפיתוח דור העתיד של המהנדסים וההנדסאים בישראל. התעשייה הישראלית היא מקור לגאווה בזכות החדשנות פורצת הדרך שלה, היעילות והיכולת הבלתי פוסקת להתפתח ולהתעדכן. שיתופי פעולה מסוג אלו, מניעים את כתר קדימה ובסופו של דבר – התעשייה הישראלית כולה תהנה מהפירות".

בימים אלו נפתח המחזור השני של הקורס אשר בסיומו כתר מתחייבת לקלוט כ-60% מהמשתתפים והמשתתפות לעבודה במפעל החדש של החברה בצפון הארץ.

מפעל כתר ביקנעם, שבשגרה מייצר בכל 30 שניות כסא חדש וסה"כ כ-800 אלף כסאות בשנה. כיסא המונובלוק של כתר הוא הנמכר ביותר בישראל מזה 25 שנים, בהם ליווה אותנו כאייקון ישראלי. מכסא פונקציונלי הוא הפך ברבות השנים לאייקון ישראלי שנמצא במרכז יצירות תרבות ותערוכות.