SIKORA הציגה ב-FAKUMA פתרונות בקרת איכות ליצרני כבלים, צינורות, ולבדיקות חומרי גלם

מצלמות רנטגן, מצלמות גלי רדיו ומצלמות אופטיות ברזולוציה גבוהה. בתערוכת ה-FAKUMA האחרונה היה ניתן לראות את כולן בפעולה בביתן החברה

תמונה 1: FIBER LASER 6003 שהוצג בביתן SIKORA בתערוכת ה-Fakuma האחרונה. לבקרת איכות בייצור סיבים אופטיים.

חברת SIKORA הגרמנית, המציינת השנה יובל להיווסדה, הציגה בתערוכת ה-FAKUMA האחרונה מגוון פתרונות לבקרה ולבדיקות איכות לתעשיית ייצור כבלים וסיבים, צינורות ובדיקה ומיון גרגרי חומר גלם, המתבססות על מגוון טכנולוגיות.

פתרונות לייצרני כבלים לשימושים שונים

הציוד לתעשיית הכבלים זמין במספר טכנולוגיות כגון רנטגן ולייזר, ומתאים למדידה רציפה ובזמן אמת. כך ניתן למנוע אזורים עבים במוצר הסופי ולצמצם בזבוז חומר גלם. היישומים רבים: כבלים להעברת מידע לתעשיית הרכב והבניה, כבלים עם בידוד וחיפוי פנימי וחיצוני וכבלי מתח ל-CV lines. הוא כולל ציוד למדידת פריקת מתח גבוה המשמש לגילוי פגמים בשכבת הבידוד וחיישנים לגילוי בליטות על פני השטח. בנוסף, מערכות למדידת ספיקת הייצור, וכן מכשור המיועד לחימום מקדים של הליבה המוליכה, הכולל מדידה ובקרת טמפרטורה.

אחד המכשירים הבולטים של החברה המבוסס על טכנולוגיית רנטגן, ה-X-RAY 8000 ADVANCED, מצויד ב-16 חיישנים למדידת פרמטרים כמו קוטר חיצוני, אובאליות וקונצנטריות. החיישנים הרבים עובדים במהירות לקבלת תוצאות מיידיות, ומסייעים לבקרת תהליך מדויקת, התואמת Industry 4.0.

מכשיר אחר המבוסס על טכנולוגיית הלייזר, הוא ה-FIBER LASER 6003. הוא משמש לבקרת איכות בתהליך משיכת הסיבים האופטיים, הכולל ניטור קוטר הסיב החשוף והמצופה, כמו גם בדיקת מתח (tension) וגילוי כיסי אוויר. בדיקות נוספות כוללות קונצנטריות הציפוי, וגילוי בליטות על פני השטח. בנוסף מציעה החברה מיכשור לניטור טמפרטורת הסיב במיקומים שונים בתהליך הייצור, תוך שילוב בקרת תהליך לאספקת ההליום המשמש לקירור.

מערכות לבדיקות צינורות בטכנולוגיות גלי רדיו או גלי רנטגן

גם בתחום אקסטרוזית הצינורות, החברה הציגה ציוד מדידה בשתי טכנולוגיות שונות, גלי רדיו ורנטגן. ה-CENTERWAVE 6000/250 משמש לבקרת איכות רציפה בזמן אמת של צינורות בקוטר 32 ל-250 מילימטרים מבוסס על טכנולוגיית גלי רדיו. פרמטרים כמו קוטר ועובי הדופן, מיוצגים בצורה גרפית בזמן אמת לאורך כל היקף הצינור. המידע משמש לבקרה אוטומטית לאופטימיזציה של הייצור ולקבלת עובי דופן מינימלי תוך התחשבות בסטיית התקן של האקסטרודר. המערכת פשוטה להפעלה: נתוני המוצר מתקבלים בלחיצת כפתור יחידה, ללא הזנת מידע, ללא כיולים וללא צורך בנוזלי צימוד למניעת חדירת אויר. דגמי CENTERWAVE השונים המתאימים לצינורות עד לקוטר של 3200 מ"מ.

לצד ה-CENTERWAVE, SIKORA הדגימה בקרת איכות לצינורות רב שכבתיים בקטרים שבין 0.65 ל-270 מילימטרים בעזרת ה-X-RAY 6000 PRO בשילוב מערכת עיבוד נתונים. עובי דופן הצינור נמדד בכל ההיקף והוצג על צג הבקרה ב-8 נקודות הניתנות לבחירה ושינוי על ידי המפעיל. מידע מספרי וגרפי על כל שכבה, לצד מידע סטטיסטי, הוצגו גם. גם כאן, המערכת מספקת למשתמש עובי צינור מינימלי לייצור יעיל וחסכוני. הציוד משמש גם לבקרה תהליכית על מהירות הייצור ומהירות סיבוב האקסטרודר. 

פתרונות לגרגרי חומר גלם: מיון בזמן אמת ומערכת מהירה לבדיקת איכות למעבדה 

בנוסף לפתרונות ליצרני הצינורות והכבלים, החברה הציגה את המערכת PURITY SCANNER ADVANCED המיועדת לקומפאונדרים, ליצרני חומר גלם וכן למפעלים המעוניינים לשפר את איכות חומר הגלם לפני ההזנה לתהליך. המערכת מצוידת במצלמות ברזולוציה של 25 מיקרון, המסוגלות לזהות כתמים שחורים ושינויי גוון, ובמצלמת רנטגן לאיתור זיהומי מתכת. השילוב בין זיהוי פגמים אמין לבין מערכת מיון חכמה מבטיח חומר גלם איכותי. 

לצד מערכת זו, החברה הציגה את ה- PURITY CONCEPT לאנליזה ובדיקת איכות גרגרים במעבדה. המערכת מאתרת תוך פחות מדקה שינויי צבע וכתמים שחורים בגודל של 50 מיקרון ומעלה בדגימת גרגרים, ומספקת באופן אוטומטי מסמך אישור ותרשים HSV לסטיית הגוון. המבקרים בביתן של SIKORA הוזמנו להביא דגימות משלהם לבדיקה.

למידע נוסף:

רונה, שי ברקאי,
052-555-2914, [email protected]