חברת BOROUGE מציגה PE משופר בי-מודאלי

FK2715 בעל תכונות מצויינות של שקיפות, חוזק וקשיחות. כל אלו הופכים אותו לחומר גלם מצוין למבחר יישומים החל מיריעות סטרץ' ועד יריעות קו-אקסטרוזיה מתוחות

תמונה 1: יריעה רב שכבתית המיוצרת מ- Anteo, הפולימר הבי-מודאלי החדש של BOROUGE.

חברות BOROUGE ידועה במוצרי פוליאתילן המיוחדים שלה. בכתבה זו ננסה לענות על מה מיוחד בפולימרים של החברה תוך התמקדות במוצר חדש שהשיקה לאחרונה.

חוזרים לבסיס – שיטת פילמור בי-מודלית

על מנת לענות על השאלה, יש להסתכל לרגע על הבסיס של הפולימר:, שיטת הפילמור. הפוליאתילנים של החברה מיוצרים בשיטת פילמור מיוחדת בי-מודאלית, הנקראת Borstar Bimodal Terpolymer Technology (BBT). במצב זה נעשה הפילמור בשני ראקטורים נפרדים, עם שני קו-מונומרים, ומתקבל פיזור משקל מולקולרי צר בעל שני מוקדים (פיקים). כתוצאה מכך הפולימרים הסופיים מצטיינים בחוזק, שקיפות, יכולות עיבוד מצויינות ועמידות טובה לקרע.

פולימרים מתקדמים אלו מיועדים במיוחד ליישומים בתחום האריזה ומאפשרים לחזק את האריזה ללא הצורך לשלב בה פולימרים מסוגים שונים שאינם מאפשרים מיחזור. מוצרי ההחברה מתחלקים לשלוש משפחות: BORSTAR (LLDPE ו-MDPE), ANTEO (Terpolymer) ו-ANBIQ (Enhanced LLDPE) (תמונה 2).

תמונה 2: פולימרים בי-מודלים שונים של חברת BOROUGE.
Anteo FK2715 – הדור הבא של ה-Terpolymer

לאחרונה הוציאה BOROUGE מוצר חדש במשפחת ANTEO המראה ביצועים משופרים. המוצר החדש מראה תכונות חוזק, שקיפות ויכולות עיבוד והלחמה משופרות. הוא בעל צפיפות של 0.927 גר/סמ"ק, MFR של 1.3 ומגיע מתוסף עם אנטי-אוקסידנט ומשפר עיבוד (תמונה 1).

פולימר זה נבדק מול שני רפרנסים שונים של MDPE, שניהם בעלי צפיפות זהה ובעלי MFR של 1.3 ו-0.3. בבדיקות המכאניות נראה כי היריעה המכילה את FK2715 מראה ברק גבוה יותר, קשיחות מעט גבוהה יותר מיריעות הרפרנס, לצד טמפרטורת הלחמה ועכירות (Haze) דומות. הבדל משמעותי נרשם בעמידות לקרע בכיוון ה-MD, שם היריעה עם FK2715 רשמה תוצאה טובה יותר פי שניים מיריעות הרפרנס (תמונה 3).

תמונה 3: תוצאות בדיקת העמידות בקרע וברק, של המוצר החדש לעומת יריעות הרפרנס. הבדיקה נעשתה על יריעות בעובי 40 מיקרון, המכילות גם 10% LDPE.
יישומים אפשריים

ביריעות המיוצרות בעזרת FK2715 ניתן להשתמש ביישומים הדורשים שקיפות גבוהה, לדוגמה יריעות שרינק בקשיחות גבוהה, דוגמת יריעות ללמינציה. דוגמאות נוספות הן יריעות לשקי Heavy duty, יריעות ל-Cast ויריעות העוברות מתיחה.

חברת BOROUGE נכנסה לפעילות בארץ באמצעות חברת ספיר יעקבי דוידס אשר מונתה כמפיצה של מוצריה בעקבות הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות. מטה החברה יושב באבו-דאבי וזרוע השיווק והמכירות בסינגפור. זוהי חברת בת של Borealis האירופאית והיא נתמכת בטכנולוגיה ובפיתוח על ידי חברת האם.

למידע נוסף:

SJD , אילן אשכנזי, [email protected], 054-464-7801