פתרונות אוטומציה לשיפור הפרודוקטיביות מולטיפק פלסטיק מציגה בתערוכה השנתית של תעשיית הייצור וההנדסה בארץ

במסגרת האירוע, נערך כנס המתמקד במשבר בשרשראות האספקה. במהלכו, נסקרו פתרונות בתחומי האוטומציה והרכש שיכולים להזניק את הייצור הישראלי

וירוס הקורונה פרץ לחיינו בתחילת 2020 וגרם לשינויים משמעותיים בהתנהלות, כמעט בכל תחום. במסגרת התערוכה השנתית של תעשיית ההנדסה והייצור בישראל, נערך כנס שסקר את האתגרים שהוא מציב ליצרנים המקומיים ופתרונות אפשריים להתגברות עליהם. נראה שלצד האתגרים, צצה גם הזדמנות לחזור לייצור מקומי, להתייעל ולהשתפר.

הקורונה משבשת את זרם הסחורות

במסגרת הכנס נשא דברים אהוד נוימן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת מולטיפק פלסטיק. "התפרצויות חוזרות ונשנות של הנגיף ווריאנטים חדשים", הוא אומר, "גורמים להשבתות במפעלים ובנמלים בעולם, וכך משתבשת זרימת הסחורות. בשילוב עם יחסים כלכליים מתוחים בין סין למערב מתקבלת סביבה של אי וודאות הגורמת לסיוט מתמשך לחלק מאנשי הרכש בתעשייה. כך, ייצור מקומי, לאחר שהתכווץ עקב העברת פעילויות לשדות זולים יותר, פתאום לא נראה כאופציה לא רעה בכלל".

תמונה 1: אהוד נוימן, סמנכ"ל פיתוח עסקי במולטיפק פלסטיק.
אז למה פשוט לא נייצר הכול בארץ?

הבעיה היא שמחירי הייצור בארץ לא תמיד תחרותיים ביחס לסחורות שמגיעות מהמזרח הרחוק. היצרנים המקומיים מוכרחים לחפש דרכים יצירתיות להגדיל את הפרודוקטיביות שלהם. אחד הפתרונות המוכחים הוא כמובן הכנסת אוטומציה.

מה נותנת הכנסה של אוטומציה לתהליכים?

"מפעלים שמשלבים אוטומציה בתהליכי הייצור שלהם מרוויחים בכמה מובנים" מסביר אהוד נוימן. "ראשית, ניתן לחסוך בעובדים בעיקר עבור משימות מסוכנות, כאלו שחוזרות על עצמן או שמצריכות סט יכולות שהצעירים היום לא מעניין לרכוש (ריתוך, הרכבה וכו') מדובר במשרות שגם כך מעסיקים רבים מתקשים לאייש בימינו. כך העובדים הקיימים פנויים להשתלב בפעילות בעלת ערך גבוה יותר ברצפת הייצור. בנוסף, מפעלים מגלים שהכנסת האוטומציה למפעל מאפשרת את הגדלת התפוקה, עם אותו כוח אדם המביאה כמובן להגדלת הרווחים".

אוטומציה מאפשרת שימור פעילות ייצורית במדינות בעלות עלות גבוהה של כוח האדם

כפי שסוקר לאחרונה, מפעל אלקטרוניקה של חברת סימנס הצליח לשמור על פעילות ייצורית בגרמניה היקרה ואפילו להרחיבה. בפרויקט של חברת CTS, המיוצגת בישראל ע"י מולטיפק, הוקמו מערכי יצור המשלבים עגלות אוטונומיות ויחידת אחסון וניפוק אוטומטית. Alfred Pammer, מנהל מכירות אוטומציה למפעלים בחברת CTS, שהצטרף להרצאה באמצעות הזום, מרחיב: "כל טעינה ופריקה של מוצר מתבצעת ללא התערבות אנושית. הפרויקט הביא ליכולת עקיבה אחר הפריטים המאוחסנים והמעובדים, לשיפור היעילות, ולשמירה על תחרותיות ביחס למתחרים בעולם. כעת, סימנס החליטה על הרחבת הפרויקט ועל בניית יחידת אחסון אוטומטית נוספת, כפולה בגודלה, וחיבורה לקווי ייצור נוספים".

תמונה 2: Alfred Pammer, מנהל מכירות אוטומציה ופרויקטים למפעלים בחברת CTS, המיוצגת בארץ ע"י מולטיפק.
אוטומציה גם בישראל

עם כל הכבוד לגרמניה, מולטיפק קידמה מספר פרויקטים לשילוב אוטומציה בארץ, במגוון תעשיות, ביניהם תעשיית המזון ותעשיית המדיקל. בין הייתר: תכנון ואינטגרציה של מתקן לסימון בלייזר של חברת SK Laser, המאפשר את שילוב הפעילות הזאת בתהליך ייצור יחיד, ולהימנע מזמני משלוח נוספים אל ספקי משנה העוסקים במלאכה ומהם ומהעיסוק המשתמע מכך. דוגמא נוספת היא אוטומציה מבית חברת KENT, לתהליך ייצור בקבוקים עבור התעשייה הרפואית: מתקן שמשלב הזנת חלקים אוטומטית והדפסה ע"ג הבקבוקים וחוסך מעורבות ידנית של עובדים רבים. תוצרי תהליך אוטומטי זה הדירים ביותר, והוא פסק מלהיות נקודת תורפה של איכות.

מבט קדימה

האתגרים שצפו בעקבות נגיף הקורונה יישארו איתנו לעוד זמן מה. אולם, יש פה הזדמנות לחיזוק התעשיה המקומית באמצעות שילוב טכנולוגיה שתהפוך את הסחורה הישראלית לתחרותית יותר בזירה העולמית. האם ננצל אותה?

למידע נוסף,
מולטיפק פלסטיק, אהוד נוימן, 050-495-1655, [email protected]