Lageen Tubes מאמצת שימוש ב-Green PE של FKuR

בהתאמה לחזון הכלכלה המעגלית אמצה החברה את השימוש ב-PE ממקורות מתחדשים. את המוצרים ניתן לראות גם על המדפים בישראל אצל חברת "אורגניקזון"

תמונה 1: שפופרות של חברת לגין טובופלסט, מיוצרות מ- Green PE של חברת FKuR.

הדרישה העולמית למוצרים המיוצרים ממקורות מתחדשים גוברת בעת האחרונה בהתאמה להגשמת חזון הכלכלה המעגלית. הדבר ניכר גם בשוק בישראל, אם כי בשל חוסר במודעות ורגולציה, רוב התוצרת המיוצרת כאן מיוצאת מחוץ לגבולות המדינה.

לצד היתרון הסביבתי בשימוש בביו-פולימרים ניתן להוסיף גם יתרונות אחרים ומשמעותיים לא פחות. למעשה, מדובר בשימוש באותו חומר הגלם המוכר שמגיע מעתה ממקור מתחדש (צמחי). לכן תיפקודו במכונת הייצור, כמו גם ביישום הסופי פשוט ומאפשר פיתוח וההטמעה קצרים. יתרון נוסף הוא יכולת החומרים לעבור מיחזור בדיוק כמו הפולימר אותו הם מחליפים. על מנת לסבר את האוזן, נספר רק שבתהליך פיתוח קצר, של כמה שבועות, ניתן לעבור מ-PE ממקור סטנדרטי ממקור פוסילי ל-Green PE ולחסוך 3 ק"ג של פחמן דו חמצני, על כל ק"ג של חומר גלם. כך מקטינים את טביעת הרגל הפחמנית של תהליך הייצור כולו בצורה משמעותית.

חלוצים בישראל

חברת מודיפלסט הישראלית, החלוצה בהכנסת ביו-פלסטיק לתעשייה המקומית, מציעה פתרונות ביו-פלסטיק התומכים בכלכלה מעגלית כבר למעלה מ-12 שנים. בסל מוצריה ניתן למצוא מגוון רחב של פולימרים ממקורות מתחדשים וביו-מתכלים. בין לקוחותיה נמנות חברות רבות: מקדונלד'ס, שטראוס, ארומה, יוניליבר, נסטלה גלידות, CLP-Tadbik, Lageen Tubes ועוד. החברה דוגלת בכלכלה מעגלית ומיחזור ולצד פעילותה במכירת חומרי הגלם היא פעילה גם בתחומים נוספים: החל מהדרכות בנושא, ייעוץ לארגונים שונים בעיצוב אריזות סביבתיות, ניהול הפסולת, מתן ערך מוסף למוצרי האריזה וצרכנות מודעת, וכלה בפעילות בעמותת "אדם, טבע ודין", עמותת "צלול" ובמכון התקנים הישראלי.

מוצרי החברה

סל המוצרים בתחום הביו-פלסטיק מגוון. החברה משווקת חומרי גלם של יצרן הביו-פלסטיק הגדול בעולם, חברת BRASKEM הברזילאית וכן מייצגת את FKuR הגרמנית. זו האחרונה, מתמקדת בייצור תרכובות שונות מביו-פלסטיק, כמו גם מחומרים אחרים והתחילה את דרכה כמכון מחקר בתחום המיחזור. בסל מוצריה ניתן למצוא: Bio PE, Bio PET, Bio EVA (new), Bio TPE (Thermoplastic elastomers), PLA, כמו גם תרכובות ביו-מתכלות שונות.

לצד חומרי גלם, מספקת מודיפלסט גם חומרי ביניים לאריזה, יריעות מתכלות, זיפרים ומוצרים דמויי נייר בעלי אחוז מלאנים גבוהה ממקורות טבעיים. תחום פעילות נוסף הוא אריזות מוגמרות ליישומים שונים, המיוצרות עם אחוז גבוהה של חומרים ממקור מתחדש.

מקרה לקוח בישראל

תמונה 2: קרם ידיים של מותג ecoLove המשווק בישראל ובארה"ב מיוצר מ-Green PE של FKuR.

חברת לגין טובופלסט (Lageen Tubes) היושבת ביגור ומייצרת שפופרות לתעשיית הקוסמטיקה, הפרמצבטיקה והמזון, הייתה החלוצה הראשונה בישראל לשימוש במוצרי FKuR: Green PE, PE מקנה סוכר (תמונה 1). "בהתחלה, היינו צריכים לשכנע ארוכות את הלקוחות ולבצע תצוגות תכלית אשר יוכיחו את ההתאמה של הביו-פלסטיק לשפופרות המיוצרות וכן יעידו על עמידותן ואיכותן הגבוהה. כיום, התעשייה נוכחה לדעת כי למוצרים המיוצרים מ-Green PE יש בדיוק את אותן התכונות ואותם הביצועים כמו של מוצרים מ-PE מסורתי" אומרת תימור בנארי-שוסטר, מנהלת מרקום בלגין טובופלסט. בנוסף לייצור השפופרת, יכולה החברה גם לספק את הפקק מ- Green PE וכך לספק מוצר שלם הידידותי לסביבה.

 

מוצרי החברה נמכרים בעולם כולו וגם בישראל ניתן לראותם על המדפים. חברת "אורגניקזון", המתמחה בייבוא ופיתוח מוצרים אורגניים ואקולוגיים, משווקת את מוצריה תוך שימוש באריזה הירוקה שמייצרת לגין (LageenTubes). אחד ממותגי החברה, ecoLove, מבוסס על תמציות פירות וירקות אורגניים. במוצר זה בחרה החברה להשתמש באריזות מביו-פלסטיק על מנת ליצור התאמה בין המוצר לאריזתו (תמונה 2). יש לציין כי ecoLove הינו מותג הקוסמטיקה הראשון בישראל שעושה שימוש  Green PEלשוק המקומי וכך מצטרף ללקוחות רבים המבצעים זאת בחו"ל.

חדש בישראל – Bio EVA

לאחרונה, מודיפלסט התחילה לשווק Bio EVA של BRASKEM, כאשר גם בו, בדומה ל- Green PE, משתמשים בקנה הסוכר כמקור מתחדש לפולימר. גרייד ראשון זה מיועד לתעשיות ההנעלה שם הוא משמש כסוליות מוקצפות, או לתעשיית הרכב והתעבורה. חומר הגלם החדשני שומר על תכונות גמישות, קלות ועמידות מעולות ומקטין את פליטת גזי החממה בעת הייצור. ובעל טביעת רגל פחמנית משופרת. גריידים נוספים לתעשיות וליישומים מגוונים אחרים, כגון יריעות, יתחילו את שיווקם בחודשים הקרובים.

 

למידע נוסף: יריב ספקטור, 054-755-6725, [email protected]