כיצד ניתן להרחיק אורחים לא רצויים? קוטלי החרקים ומרחיקי המכרסמים של Symphony לעזרתכם

קוטלי חרקים כימיים או פיזיקליים יסייעו לשלמות מוצרי הפלסטיק לצד תוספים המקנים טעם מר לכבלים, שאפילו המכרסמים לא ירצו לתת ביס

תמונה 1: דוגמה ליישום של קוטלי חרקים d2p בשקים של בננות.

חרקים ומכרסמים יוצאים מן החורים ומחפשים מזון ומים בזמן ובמקום שבו אינם רצויים. הם אמנם יצורים קטנים, אך יכולים לעולל נזק גדול למוצרים פלסטיים ולהפריע לתפקודם. זאת לצד הסכנות הבריאותיות שחלקם יכולים לשאת, דוגמת מחלות ווירוסים שונים המועברים על ידי יתושים.

חברתSymphony  הבריטית מציעה סל מוצרים רחב המאפשר להשיב מלחמה שערה ולמנוע פגיעה בצנרת השקיה, כבלי חשמל, יריעות חקלאיות, ריצוף פלסטי (דוגמת לינוליאום) ומשטחי עבודה. כך ניתן לחסוך כסף על תיקונים של המוצרים שנפגעו ולצמצם נזקים משניים.

קוטלי חרקים מגוונים בשיטות שונות

סל המוצרים ממשפחת ה-d2p נוגד החרקים מציע פתרונות לנמלים, נמלי אש אדומות, יתושים, כנימות, תולעים ועש. קיימים שני מנגנונים עיקריים: כימי ופיזיקלי. מנגנון כימי מבוסס על הכימיקל Pyrethroid אשר נבלע על ידי החרק ופוגע במערכת העצבים שלו. חומרים אלו מאושרים לשימוש על ידי איגוד השמירה על הסביבה האמריקאי (EPA), וכן על ידי הרגולציה האירופאית לביוצידים (BPR). הם עברו בהצלחה בדיקות ובחינות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) ונמצאו אפקטיביים בפעולתם. ניתן להתאים את החומר הפעיל כנגד חרק ספציפי או משפחת חרקים. יישומים אפשריים הם: צנרות השקיה דקות דופן, כבלי חשמל, רשתות יתושים או זבובים, יריעות Mulch או שקי פירות, צבעים, מכלים, צנרת ועוד. 

מנגנון פיזיקלי מבוסס על גבישים מינרליים משוננים וחדים אשר בבליעתם גורמים לנזק למערכת העיכול של החרקים. הם אוגרים בתוכם את השומנים המופרשים מהחרק ולבסוף מביאים לקטילתו. מוצרים אלו בעלי אישור מגע במזון של FDA ו-EFSA. יעילים בקטילת חרקים, פרוקי רגליים, זחלים אוכלי עלווה, עכבישים ועקרבים. הם מתאימים לשימוש באריזות מזון של קמח, אורז ודגנים שונים. 

קוטלי החרקים מגיעים כתרכיז שקוף-חלבי, ללא ריח, ומומלצים לשימוש במינון של 2%-3%. היות והם משולבים בתוך מטריצת הפולימר באופן קבוע ואינם מיושמים כציפוי אשר יכול להישטף או להישחק, משך הפעילות שלהם ארוך במיוחד. ל-Symphony ישנם גם פתרונות מותאמי לקוח אורגניים וממקור צמחי, המפותחים ומוטמעים בשיתוף פעולה עם הלקוח, עד להשגת התוצאה הרצויה.

מסתבר שלא רק גבינה הם אוהבים לכרסם 
תמונה 2: d2p מרחיק מכרסמים מכבלי חשמל.

מכרסמים למיניהם דוגמת עכברים ועכברושים נוטים לחוש חיבה לטעם הפלסטי של פולימרים שונים כגון פוליאולפינים, פוליסטירנים ו-PVC. למצער, פולימרים אלו משמשים פעמים רבות כציפויים של כבלי חשמל, משטחים, אריזות ומכלים. Symphony מציעה תרכיז אשר ניתן להכניסו בעת ייצור המוצר הסופי במינון של 1% בלבד בדרך כלל, כאשר לעיתים יש צורך במינון גבוה יותר (2%-3%). תוספים אלו מקנים למוצר הפלסטי טעם מר ביותר וכן גירוי עורי חזק, אשר יגרום לדחיית המכרסמים. משך הפעילות ארוך ועומד על חמש עשרה עד שלושים שנים! פתרונות מכל הסוגים (כימי, מכאני, אורגני) מותאמים לכל מכרסם, להשגת אפקטיביות מרבית.

פתרונות אלו ידידותיים יותר לסביבה ולאדם ומהווים חלופה טובה יותר לקוטלים כימיים אשר יכולים לסכן בני אדם וחיות מחמד. קוטלי מכרסמים מסורתיים בדרך כלל לא מסוגלים לעמוד בטמפרטורות הגבוהות של עיבוד פלסטיק ועל כן יש צורך ליישמם בשיטות של ציפוי או התזה, אשר לא מאפשרות משך עבודה ארוך. המוצרים של d2p להרחקת מכרסמים בעלי עמידות תרמית של עד 220 מעלות צלסיוס.

למידע נוסף:
אלי עמיר,
050-303-9426,
[email protected] ,www.ekopico.com