פוליקרבונט עם תכונות מתוחכמות המתאים להזרקה של חברת Mitsubishi

מוליכות חשמלית ותרמית, עמידות באש ובתנאים חיצוניים, לשימושים רפואיים או לאריזות מזון, תתפלאו לדעת שפוליקרבונט יכול להתאים לדרישות רבות וליישומים מגוונים

תמונה 1: מוצרי הזרקה מביו-פולימר DURABIO המבוסס על מקורות מתחדשים.

במהלך שנת 2022 נרשמה צריכה עולמית של יותר מ-5 מיליון טונות של פוליקרבונט (PC), אשר צפויה לגדול משמעותית במהלך חמש השנים הקרובות. קיבולת הייצור העולמית של הפוליקרבונט יכולה לעמוד בדרישות אלו, אולם קיים צפי לגידול משמעותי. עלייה זו בדרישה נובעת משימוש הולך ועולה של הפוליקרבונט ביישומי הזרקה לצד שיטת העיבוד באקסטרוזיה המוכרת לנו ביישומי לוחות שונים. 

סוגי פוליקרבונט להזרקה

חברת Mitsubishi מציעה מגוון רב של פוליקרבונטים ליישומי הזרקה. לתחום אריזות למזון דקות הדופן, S3001R הינו בעל אישור FDA למגע במזון ובמים, צמיגות נמוכה וכן יכולת חליצה משופרת. בנוסף מציעה החברה גם את Iupilon H-2000UR, המאופיין בזרימה גבוהה, מיוצב UV ועמיד בתנאי סביבה חיצוניים עם חליצה משופרת. לצד חומרים סטנדרטיים אלו, מציעה החברה פוליקרבונטים עם תכונות מיוחדות, הבאים לתת מענה לצורך הגובר במוצרים מתוחכמים.

תכונות מתקדמות לפוליקרבונט – סדרת Xantar

אחד המוצרים המעניינים שמציעה Mitsubishi מתגבר על החיסרון המשמעותי של ה-PC – עמידות נמוכה לשריטות. בסדרת Xantar תוכלו למצוא מוצרים המציעים עמידות משופרת בשריטה של 3H לעומת עמידות 2B בלבד של PC סטנדרטי.

סדרה זו מכילה פוליקרבונטים נוספים להזרקה עם תכונות מיוחדות כמו: PC עם תוסף FR המקנה לו עמידות באש, PC מתוסף UV לעמידות מעולה בתנאי מזג אוויר חיצוניים, PC משוריין בסיבי זכוכית, PC לביצועים גבוהים המתאימים בעיקר לתעשיית האלקטרוניקה, PC המתאים ל-LDS (Laser direct structuring) בעל חוזק גבוה ועמידות מעולה באש, ו-PC לשימושים רפואיים ומתאים לעבור עיקור (סטריליזציה) בשיטות שונות.

תמונה 2: יישומים שונים של PC מסדרת Xantar להזרקה.
תחליף בר קיימא לפוליקרבונט המבוסס על מקורות מתחדשים

זהו ביו-פולימר מסדרת DURABIO המבוסס על 40% – 60% מקורות מתחדשים הדומה בתכונותיו לפוליקרבונט. בסדרה מספר מוצרים המתאימים גם לאקסטרוזיה וגם להזרקה. הפולימר עשוי מ-Isosorbide, נגזרת של עמילן וניחן בשקיפות מעולה המאפשרת לו להתאים ליישומים הדורשים אופטיות מעולה, זאת לצד עמידות גבוהה בשריטות, בנגיפה וברק גבוה. החומר עמיד בתנאי סביבה חיצוניים וב-UV. הוא משמש לחלקים בפנים הרכב, כולל חלקים צבעוניים (לא שחורים), פאנלים לטלפונים ניידים חכמים, לוחות אקוסטיים/גדרות, מכלים, מסגרות ועדשות למשקפיים. 

פוליקרבונט להזרקה עבור תעשיית האלקטרוניקה

לתעשיית האלקטרוניקה מציעה החברה שני פתרונות להזרקה: PC בעל תכונות מוליכות חשמלית ומוליכות חום גבוהות, המשמש למיסוך אלקטרומגנטי (EMI shielding). ההתנגדות המשטחית שלו נעה בין 4×102 ועד 6×103. הפתרון הנוסף נמצא בקצה השני של הסקאלה, PC עם מקדם דיאלקטרי גבוה המשמש לקבלים/סוללות. 

גם בסדרת Iupilon ניתן למצוא פוליקרבונט המתאים ליישומי LDS עם שריון באחוזים משתנים של סיבי זכוכית, 10% – 30% ובצבעים לבן, שחור ואפור. מתאימים לצריבה של מעגלים חשמליים ואנטנות על גבי חלקים המוזרקים מחומר זה. 

למידע נוסף:
קוטרימקס, יואב בן-ארצי,
054-451-0375,  [email protected]