SABIC משיקה תרכוב מבוסס PBT ממקור ממוחזר למוצרים דקי דופן בתעשיית האלקטרוניקה והמדיקל

התרכוב כולל מעכבי בערה נטול הלוגנים ומשוריין בסיבי זכוכית. הוא כולל כ-27% חומר ממוחזר שמקורו בפסולת בקבוקי PET

תמונה 1: רכיבים אלקטרוניים בגיאומטריות קטנות ומורכבות מ- LNP™ ELCRIN™ WF0051iQהכולל 27% חומר ממוחזר.

SABIC ממשיכה במאמציה לשלב מקורות ממוחזרים בחומרי הגלם שלה, כאשר לאחרונה השיקה את LNP™ ELCRIN™ WF0051iQ – המבוסס על PBT, מתוסף במעכב בערה ובסיבי זכוכית, וזמין במגוון צבעים. 27% מתכולת ה-PBT מקורה במיחזור כימי בטכנולוגיית iQ upcycling של בקבוקי PET לשתייה, טכנולוגיה ייחודית שפותחה ב-SABIC. החברה מעריכה כי במהלך שנת 2022, היא מיחזרה בטכנולוגיה זו כ-400 מיליון בקבוקי חצי ליטר.

"ל- LNP™ ELCRIN™ WF0051iQ תכונות המתאימות במיוחד לתעשיית האלקטרוניקה", מציין Joshua Chiaw, מנהל ביחידת הפיתוח העסקי של מוצרי LNP ו-NORYL בחברה. "ממדי מוצרים אלה הולכים וקטנים בד בבד עם הדרישה להגדלת ביצועים. התרכוב החדש מציע חלופה מקיימת יותר ובעלת טביעת רגל פחמנית הקטנה ב-11% מ-PBT ממקור פוסילי. בנוסף, מוצר זה רותם משאב לא מנוצל של בקבוקי שתיה משומשים, ומרחיק אותו מהמזבלות ומהאוקיינוסים. מיחזור כימי הוא חלק חשוב באסטרטגיה לאיפוס פליטות הפחמן שלנו".

יתרון סביבתי נוסף הוא שילוב סיבי הזכוכית וזרימה טובה של החומר. כך ניתן לתכנן גיאומטריות דקות מורכבות תוך חיסכון בחומר גלם. במילים אחרות הוא מתאים לייצור רכיבים אלקטרוניים זעירים כמו מחברים, שקעים ומתגים.

תכונות וביצועים מרשימים ליישומים אלקטרוניים

ה-LNP™ ELCRIN™ WF0051iQ מתאים במיוחד לתעשיית האלקטרוניקה. הוא מכיל תוספים מעכבי בערה נטולי הלוגנים המספקים ערך של UL94 V0 עבור דגם בעובי של 0.4 מ"מ, שזיכו אותו ב-Yellow card ברישום של UL Plastics Recognition Program לקיימות. בנוסף לעיכוב בערה, לחומר עמידות מרשימה בפני טמפרטורות גבוהות: המקדם התרמי היחסי (RTI) של דגם בעובי 0.4 מ"מ הוא 130 מעלות. בנוסף, ה-CTI (Comparative Tracking Index) עומד על 2. לחומר יכולת זרימה מצוינת לתהליכי הזרקה מהירים. הוא עמיד בפני שחיקה ביחס לאלטרנטיבות מקבילות. כל אלה, יחד עם השיריון בסיבי זכוכית והקשיחות של החומר, מסייעים להוזלת מחיר החלק הסופי, ומאיצים את משך הגעתו אל השוק.

קשובים לתעשייה

"בזכות תהליך פיתוח מואץ, אנחנו מביאים יתרונות מקיימים גם ללקוחות בתחום האלקטרוניקה. לחומר יישומים מעניינים גם בתחום המכשור הרפואי," אומר Luc Govaerts, מנהל טכנולוגיה ב-SABIC. "מאמץ זה מדגיש את המחויבות העמוקה שלנו כלפי שתי התעשיות, תוך העמדה שלל חומרים ייעודיים הפותחים את הדלת לחידושים טכנולוגיים".

למידע נוסף:
סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]