כתר הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך בארה"ב, לקראת הנפקה אפשרית

הנפקת מניות רגילות של החברה לציבור תתבצע בבורסת וול-סטריט, ניו-יורק ארה"ב. טרם נקבע מספר המניות שיוצע או שווי המניות שיוצע לציבור אך על פי הערכות יגוייסו כ-500 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-2.5 מיליארד דולר

מפעל כתר אלון תבור. קרדיט: כתר

תקופת הקורונה עשתה טוב לקבוצת כתר. ברבעון השני של 2021 חלה עליה בהכנסות של 35% ביחס לרבעון הקודם, שהשתקפה בעליה של 32% ברווח התפעולי. ה-EBITDA עלה במהלך תקופה זו בכ-29% ועמד ברבעון השני על כ-73 מיליון יורו.

כתר, הקבוצה הגדולה בעולם לייצור מוצרי ריהוט גינה, בית ואחסון נוסדה בישראל ב- 1948. היא נמצאת בשליטת קרן BC פרטנרס המחזיקה ב-80% ממניות החברה אותן רכשה בשנת 2016 ממיסד החברה, סמי סגול שממשיך להחזיק ב-20% ממניותיה. מטה החברה, האסטרטגיה, מרכז החדשנות ומרכזי הפיתוח של כתר נמצאים בישראל, וכך גם 9 מתוך כ-20 מפעליה בעולם, כאשר בשנה הקרובה יוקמו 2 מפעלים נוספים, שיציעו מאות מקומות עבודה חדשים. כתר ישראל היא יצואנית המכולות הגדולה בארץ עם כ-55 אלף מכולות שייוצאו מישראל לרחבי העולם בשנה האחרונה. במפעלי כתר בישראל יוצרו בשנה האחרונה לבדה 16 מליון פריטים שונים שנמכרו בכ-100 מדינות בכל רחבי העולם. הקבוצה מעסיקה מעל 5000 עובדים ברחבי העולם. בכתר ישראל מועסקים קרוב ל-3000 עובדים.

כתר מחולקת בפעולותיה ל-3 אזורים עסקיים גלובליים: אירופה, צפון אמריקה וישראל. בעוד באירופה וצפון אמריקה הייצור והמכירה הם לוקאליים, האזור הישראלי מייצר ומייצא מהארץ – לכל העולם. מרכזי כובד הייצור המשמעותיים בקבוצה ממוקמים בישראל, כמו גם הפיתוח והחדשנות.