SABIC ממוקדת בקיימות בביתן שלה בתערוכת ה-K

ביתן החברה דיבר כולו על קיימות, החל מהמוצר הקטן ביותר – עכבר המחשב שיוצר מפסולת ימית, ועד לתחנת טעינה ורכב חשמלי שהציגו שילוב של חלקי פלסטיק מתקדמים בסביבת הנהג וגם מתחת למנוע

חברת SABIC היא בין החברות המובילות בעולם בפתרונות מקיימים, שהציגה בתערוכת ה-K. היא נוקטת בצעדים אקטיביים למיחזור והשבת פסולת חזרה לחומרי גלם. אחד ממאמצים אלו הוא מתקן מיחזור כימי של PCR לייצור אתילן, פרופילן ובנזן, שעתיד להתחיל לפעול בתחילת 2023. תפוקת המתקן היא 20-50 אלף טון בשנה והיא מהווה שלב ראשון בדרך להקמת תשתיות מיחזור כימי גדולות יותר. מלבד תוכניות אלו החברה הציגה חומרי גלם ייחודיים שעשויים לעניין גם את היצרנים הישראליים ששואפים להביא לשוק בשורה בתחום הקיימות.

XENOYPC/PET שמקורו בפסולת פלסטיק ימית

שיתוף פעולה מסקרן זה של SABIC עם חברת MICROSOFT הביא לעולם את מוצר צריכה אלקטרוני ראשון המכיל 20% פסולת פלסטיק ימית ממוחזרת. מדובר באתגר טכני שמצליח לשלב חומר גלם ממוחזר שנחשף לקרינת השמש ולפגעי הסביבה ואיבד רבות מתכונותיו. ההצלחה בשילוב חומר גלם הממוחזר כאן ושילובו באלף טון של מוצר סופי שקולה לפינויים של 24 מיליון בקבוקי PET בנפח חצי ליטר מהאוקיינוסים.

תמונה 1: עכבר למחשב המכיל 20% חומר ממוחזר שמקורו בפסולת אוקיינוסים, פרי שיתוף פעולה בין SABIC ו-MICROSOFT.
פתרונות PP קלי משקל המחליפים מתכות לתעשיות הרכב, הבניה והתשתיות

SABIC הציגה את STAMAX – פוליפרופילן (PP) המכיל מעכבי בערה ומשוריין בסיבי זכוכית. הוא מהווה פתרון קל משקל ועמיד לשרפה המחליף מתכת בבתי סוללה של מכונית חשמלית. בתחום האנרגיה החברה הציגה חיפוי PP לפאנלים פוטו-וולטאים, המחליף את חיפויי הזכוכית הנפוצים היום. תרכובות ה-PP מאפשרות הפחתה של 50% במשקל הפאנלים והפחתה נוספת של 25% בפליטות הפחמן בעקבות שילוב חומר ממוחזרים.

פתרונות לתעשיית המדיקל

לצד פתרונות מקיימים לתעשיית הרכב, האנרגיה והאלקטרוניקה, הציגה SABIC פתרונות מעניינים לתחום הרפואה.

LEXAN CLINIWALL – ללוחות חיפוי אנטי בקטריאליים

הלוחות מורכבים מפוליקרבונט (PC), ביחד עם תוסף המקנה תכונות אנטיבקטריאליות. הם בעלי עמידות מרשימה לבליה וחוזק נגיפה, ועמידות כימית לרוב חומרי הניקוי ולנוזלי גוף שונים. הם מתאימים במיוחד כמשטחים בחדרי ייצור נקיים, וגם לחיפוי קירות מבני ציבור ובתי חולים.

תמונה 2: מימין: דני סטלמן מנכ"ל סוכית – נציגת SABIC בישראל, לצידו: ד"ר Erik van de Grampel דירקטור ETP ב-SABIC, לצד עמדת הטענת לרכבים חשמלים המורכבת מהפולימרים המתקדמים של החברה.

מגוון פולימרים המיועדים לדיאגנוסטיקה רפואית

PET 60 PCG מיועד לייצור מבחנות לאיסוף דם. הוא מצטיין בשקיפות, עמידות כימית לנוזלי גוף כמו דם וחוזק מכני לנגיפה. דוגמא נוספת היאPP  PCGR40 המכיל פתלאט נטול פראוקסידים המיועד לייצור מזרקים. גם הוא בעל שקיפות מצוינת שרלוונטית במיוחד לשימוש זה. פולימר זה זמין גם בגרסה ירוקה דרך סל מוצרי TRUECIRCLE של החברה. שם הוא מופק ממקורות מתחדשים. 

511A ו-519APP לבדים לא-ארוגים

החברה הציגה גם מסכות פנים N95 חד פעמיות המורכבות מכמה ממוצרי ה-PP שלה, בין היתר 511A ו-519A – המיועדים לייצור בדים לא-ארוגים. גם אותם ניתן לייצר ממקורות מתחדשים ולרכוש דרך סל מוצרי TRUECIRCLE של החברה.

למידע נוסף:
סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]