MITSUBISHI CHEMICAL מציגה את סדרת שרפי ACRYPET – חומרים אקריליים בעלי תכונות משופרות 

יצרנית האקריליים הגדולה בעולם מציעה חומרים חדשים העמידים לחום, לשריטות ובעלי תכונות אופטיות מעניינות. אלו משמשים למגוון יישומים החל במוצרים מורכבים כמסכי מחשבים וכלה במוצרי צריכה כבתי מנורה. החומרים תואמים את מגמת הקיימות וניתנים למיחזור 

חומרים אקריליים (PMMA) מקיפים אותנו בכל אשר נפנה. הדבר נכון ביתר שאת בימינו בתרבות הצריכה הרווחת בימינו. לא בטוח שכאשר אנחנו נמצאים בביתנו או נוהגים במכונית אנחנו מודעים לעובדה שחלק גדול מהמוצרים המקיפים אותנו עשויים PMMA. לוחות תצוגה אלקטרוניים, צגי רכב, חיפויי תאורה וכמובן מחיצות פלסטיק שצברו תאוצה בתקופת הקורונה. החלקים האקריליים נפוצים בגלל שילוב של מספר תכונות חשובות: הם יכולים להיות שקופים או עכורים, עמידים בטמפרטורות גבוהות וכן בפני שריטות ונגיפה.

בריטניה של שנות ה-30 המוקדמות היא הראשונה שהחלה בשימוש ב-PMMA הידוע גם בשמו העממי פרספקס. גם בגרמניה החל השימוש בו במקביל תחת השם Plexiglas, עבור זגוגיות משוריינות המכילות שתי שכבות זכוכית עם שכבת אקריל ביניהן. החומר נכנס לשימוש רחב היקף לראשונה במהלך מלחמת העולם השניה, עבור חלונות מטוסים וחופות כיפתיות בצריחי רכבים משוריינים. לאחר המלחמה ה-PMMA הפך לרווח יותר ויותר בשימוש אזרחי, מה שמביא אותנו לימינו אנו. 

MITSUBISHI CHEMICAL, היצרנית היפנית הגדולה בעולם הציגה לאחרונה חומרי גלם אקריליים בעלי תכונות משופרות. החומרים מתאימים לשימושים רבים היכולים לעניין לא מעט שחקנים בתעשיית הפלסטיקה הישראלית ומתאימים הן להזרקה והן לשיחול.

סדרת ACRYPET מפזרי אור 

סדרת האקרילים החדשה של MITSUBISHI, PD, מאפשרת, בניגוד ל-PMMA רגיל, לקבל חומרים המגיבים לנוכחות אור. כאשר מקור האור מאחורי לוח ה-PMMA כבוי, החומרים שומרים על שקיפות מעולה. מנגד, כאשר מקור האור דלוק, מתקבל פיזור אור בדרגות שונות הנקבעות לפי סוג ה-PMMA שנבחר לעבודה. פיזור האור יכול להיות בצמוד למקור האור או במרחק ממנו. החומרים החדשים מעולים ליישומי חיפויי תאורה, שלטי חוצות וניתן לשלבם עם פיגמנטים בתהליך הייצור.

תמונה 1: סדרת מפזרי האור החדשה PD. שקיפות מעולה כאשר מקור האור כבוי, פיזור אור מעולה עם הדלקתו (מימין).
סדרת ACRYPET Black & White  

במהלך שגרת היום יום שלנו אנו נתקלים בצגים פלסטיים שנראים שחורים ואטומים כאשר מקור האור מאחוריהם כבוי. עם הדלקת מקור האור, הצג מתעורר לחיים, הופך לשקוף ומאפשר תצוגה חדה וברורה של מקור האור/הכיתוב הלבן האחורי. העיצובים הללו נפוצים במוצרים אלקטרוניים, או במסכי תצוגה שונים. MITSUBISHI מציגה סדרה חדשה של מוצרים, PTS, מתאימה ליישומים אלו, תכונה זו נקראת אפקט אור מעושן והחומרים השונים בסדרה מאפשרים לקבל רמת העברת אור משתנה כתלות בחומר. קיימת אפשרות לצביעה של החומר כך שמקור האור האחורי יוצג בצבעים שונים ולא רק בצורה נקיה כלבן (תמונה 2).

תמונה 2: לוחות PMMA מסדרת PTS בעלי אפקט מעושן. למעלה: Black&White – שחורים ואטומים כאשר מקור האור כבוי ולבנים כאשר האור דלוק. למטה – Black&Color – שחורים כאשר האור כבוי – ובצבעים משתנים עם הדלקתו.
 סדרת ACRYPET  TN100לעמידות בחום 

החומרים האקריליים ידועים בתכונות האופטיות המצוינות שלהם, אך אליה וקוץ בה, לא פעם הסמיכות למקור אור גורמת להתחממות שמביאה לשינויים בתכונות החומר. התחממות זו עלולה לגרום לעיוותים בצורתו, שבתורה עלולה לפגוע למשל, בתכונות אופטיות של עדשות בהן פעילות העדשה מושפעת מהגיאומטריה שלה. MITSUBISHI משיקה סדרה חדשה בשם TN100 המאופיינת בעמידות תרמית טובה יותר. לשם השוואה, PMMA רגיל בעומס נתון מראה עיוות בטמפרטורה של 100 מעלות ואילו החומרים החדשים יראו אותו עיוות רק בטמפרטורה גבוהה יותר של 108 מעלות. שקיפות החומר אינה נפגעת כלל והחומרים החדשים מפגינים גם עמידות גבוהה ל-UV ולתנאי חוץ.

ACRYPET עמיד בשריטות 

שיפור נוסף ואחרון שמציגים לנו בחברה נוגע לעמידות ה-PMMA לשריטות. החומר החדש שומר על שקיפות מעולה גם במקרים של פגיעה מכנית ושריטות. האזור השרוט מראה עליה בעכירות של 0.3 בלבד (HAZE) בניגוד לעליה פי תשע ב-PMMA רגיל.

מגוון אפשרויות ליישומים 

תכונות החומרים החדשים שהשיקהMITSUBISHI  מאפשרים שימושים רבים מבעבר הן ביישומי חוץ והן ביישומי פנים במגוון תעשיות: רכב, בניה, מוצרים אלקטרוניים, תאורה ועוד.

למידע נוסף:

יואב בן ארצי, קוטרימקס, 03-613-5215, [email protected]