מכון האריזה אירח את מנהל אריזות Nestlé באירופה למפגש מיוחד עם התעשייה

בואו לקרוא על הצעדים הנעשים בחברה כדי להפחית 20% מהפליטות על 2025 ועל תרומתם של מפעלי Nestlé בישראל למאמץ הקבוצתי

תמונה 1: משתתפי המפגש עם מנהל אריזות Nestlé אירופה במכון האריזה.

כנס בנושא נערך בחסות התאחדות התעשיינים והמכון הישראלי לאריזה. המפגש יועד לשיח עם מנהל האריזה של חברתNestlé  באירופה, שסקר את פעילות החברה בתחום הקיימות.

בפתיחת הכנס בירכה שירה רוזן – יו"ר המכון הישראלי לאריזה, את המשתתפים והאורחים: "אין זו הפעם הראשונה שאנחנו עושים שיתוף פעולה שכזה עם חברות בינלאומיות וכבר אירחנו כאן את L'Oréal ו- Unilever".

אורן הרמב"ם, מנהל איגוד תעשיות מוצרי הצריכה בהתאחדות התעשיינים, הדגיש את תמיכת התאחדות התעשיינים בהטמעת חדשנות וקיימות בתעשיית האריזה הישראלית. פעילות זו נעשית ללא תלות בחקיקה רלוונטית – תחום שישראל מפגרת בו ביחס למדינות מערביות. 

הבמה המרכזית באירוע הייתה שייכת למר Christian Detrois, מנהל תחום האריזה של Nestlé באירופה, שסקר את פעילות החברה בתחום החדשנות בחברה. "התחייבנו להגיע לנייטרליות פחמנית בשנת 2050 ולהפחתה של 20% מהפליטות עד 2025. כל מפעלי החברה, כ-100 מהם מסביב לעולם, עובדים על שיפורים והתייעלות, הכוללים ציוד חדש ובקרות מתקדמות, כחלק מתוכנית אסטרטגית".

תמונה 2: Christian Detrois, מנהל תחום האריזה שלNestlé  באירופה.
הפחתה בשימוש פלסטיק בתולי, הימנעות מ-PS ו-PVC, ותכנון חכם של אריזות למיחזור

"אנחנו פועלים להפוך את כל האריזות שלנו לברות מיחזור, או מתאימות לשימוש מחדש, תוך הפחתה של שליש מכמות הפלסטיק הבתולי ביחס לשנת 2018. הפעילות מתמקדת בהקטנת עובי ומשקל האריזות, ובהגברת השימוש בחומרים ממוחזרים. ביריעות שרינק כבר נעשה שימוש ב50% חומר ממוחזר". 

ומה לגבי חומרים מתכלים? "אנחנו פחות מאמינים בכיוון זה. זמן ההתכלות ארוך וצרכן הקצה טועה להאמין שזה בסדר להשליך אותם לסביבה הפתוחה. יש יוצאים מן הכלל, לדוגמה במקרה של קפסולות הקפה שמתאימות להשלכה בקומפוסט, יחד עם שאריות הקפה שבתוכן". 

עוד נאמר כי החברה מצמצת את השימוש ב-PVC ו-PS, ועוברת על תחליפי PP או נייר. שינויים נוספים הוא מעבר ליריעות מונות עם אחוז מיתוך או EVOH נמוכים ושילוב חומרים גלם מ\מתהליכי מיחזור כימי באריזות מזון לחיות למרות ההיצע הנמוך שלהם ומחירם הגבוה.

ומה קורה בישראל?

עמית רון, מנהל האריזה של אסם-נסטלה סיפר על ההערכות לשנת 2025. "אנחנו עובדים על מעבר 100% אנרגיה מתחדשת וסיימנו בהצלחה כמה פרוייקטים בתחום האריזה. עדכנו את אריזת הערגליות, שכעת מורכבת מאריזת פלסטיק בלבד, וחסכנו 15 טון נייר ו-7 טון פלסטיק בשנה. בנוסף, קיצרנו את שקיות הבמבה, מבלי להקטין את משקל התכולה, וביטלנו את אריזת הפלסטיק של הפודינג. אלו הובילו חיסכון של טונות פלסטיק בשנה". 

השימוש בפלסטיק ממוחזר מאתגר, אך גם כאן ניכרת התקדמות. "אנחנו משתמשים בו לשרינק. הצלחנו לייצר חיבור בין הממחזר לספק השרינק שלנו, ולקדם את הכלכלה המעגלית בישראל".

קיימות גם בקרב היצרנים הישראלים

חידושים נוספים כחול לבן הוצגו בתחום הקיימות. ויקטוריה גרברג מספיר פלסטיק הציגה את יריעות הסטרץ' לאריזה שניונית של החברה הכוללות עד ל-95% חומר ממוחזר. תמר יצחק מחברת פולג הציגה פתרונות למינציה חדשניים עם שכבת דבק המוטמעת כבר ביריעה. הלמינציה משופעלת בקורונה, לא מצריכה חום, חסכונית באנרגיה, ולא פוגעות ביכולות מיחזור היריעה.

נתראה בכנס הבא!