כבר לא נשרט בקלות – פוליקרבונט חדשני בעל קשיות פני שטח גבוהה של חברת MITSUBISHI CHEMICAL

לצד פוליקרבונט עמיד בשריטות, מציעה XANTAR K-Series פוליקרבונט עמיד באש, פוליקרבונט ממקורות ממוחזרים. בנוסף נמצאים בפיתוח פוליקרבונט סלקטיבי לקרינות אור וכן פוליקרבונט הידרופובי ואולאופיבי

לפוליקרבונט יש תכונות נהדרות: הוא חזק, עמיד בנגיפה בצורה יוצאת דופן, יציב תרמית ובעל שקיפות גבוהה. ניתן למצוא אותו ביישומים רבים הדורשים נראות ושקיפות מצויינת, לצד חוזק מכאני. אולם אליה וקוץ בה, אחד החסרונות שלו הוא הרגישות הגבוהה שלו לשריטות. עובדה זו מאלצת לבצע עיבודים שלו (חיתוכים, כיפופים) בזהירות רבה, או לספק לו יריעת פוליאתילן להגנה אשר ניתנת להסרה לאחר גמר העיבוד או ההתקנה, הנשארת בדמות פסולת פלסטית שיש להיפטר ממנה.

פוליקרבונט קשיח של חברת MITSUBISHI CHEMICALS

לאחרונה יצאה חברת MITSUBISHI בחידוש – XANTARTM K-Series, סדרה של שרפי פוליקרבונט מיוחדים, בעלי קשיות פני שטח גבוהה ושקיפות מצוינת של 90%, הקרובה לשקיפות של PMMA (אקריל). בבדיקות השריטה שנעשו על ידי עפרונות בטווחי קשיות שונים, התקבלו תוצאות מצוינות של עד 3H לעומת עמידות של 2B בלבד בפוליקרבונט רגיל. תוצאות אלו מייתרות את הצורך ביישום ציפוי קשיח על פני הפוליקרבונט עבור יישומים רבים ומאפשרות חיסכון כספי ניכר. במקרים בהם נדרשת עמידות גבוהה במיוחד לשריטות, MITSUBISHI מציעה לשלב שימוש של הפוליקרבונט המיוחד וציפוי קשיח. שילוב זה יאפשר הגעה לעמידות בשריטה של 9H!

בסל המוצרים של סדרת XANTARTM K-Series ניתן למצוא סוגי פוליקרבונט בעלי זרימות שונות, המתאימים לעיבוד הן בהזרקה והן בשיחול. תכונות מעניינות נוספות הן בידוד חשמלי מצוין (low dissipation factor), ספיחת מים נמוכה ועמידות כימיקלית טובה יותר לכימיקלים אמיניים.

היישומים רבים וכוללים לוחות מסך למוצרים אלקטרוניים דוגמת טלפונים סלולריים ומחשבי לוח (טאבלטים) וכן כיסויים וכפתורים שונים בלוח המחוונים והחלל הפנימי של הרכב.

פתרונות מתקדמים נוספים בסדרת XANTARTM K-Series

בנוסף לפוליקרבונט הקשיח, מציעה סדרת המוצרים החדשה פוליקרבונטים עם תכונות נוספות: עמידות באש, עיוות אופטי נמוך (low birefringence), עמידות גבוהה לנגיפה וכן חומרי גלם המבוססים על עד 60% של חומר ממוחזר. ניתן לקבל גם פוליקרבונט שקוף או חלבי המחוזק בעד 30% סיבי זכוכית לקשיחות וקשיות גבוהות. 

תמונה 1: השוואת תכונות של פוליקרבונט ו-PMMA סטנדרטיים לעומת פוליקרבונט מסדרת XANTAR K-series
בליעה סלקטיבית של קרני אור והידרופוביות

ואם עד עכשיו לא נדהמתם, דעו כי בפיתוח מתקדם נמצאים מספר חומרים בעלי תכונות מעניינות: 

  • פוליקרבונט הסלקטיבי לאורכי גל כחול 380 nm ו-400 nm הנפלטים ממסכי LED ומזיקים לעיניים – מתאים במיוחד למסכים אלקטרוניים שונים, וכן משקפי שמש.
  • פוליקרבונט אשר מעביר קרינת IR באורך גל 750 nm וחוסם את האור הנראה באורכי גל ב-700 nm, מתאים במיוחד ליישומי 3D LIDAR עבור רכבים אוטונומיים, תחום התופס תאוצה בשנים האחרונות.
  • פוליקרבונט בעל תכונות הידרופוביות ואולאופוביות, הדוחה מים ושמן ומאפשר הסרה טובה של טביעות אצבע. תכונה חיונית למסכים ויישומים הדורשים שקיפות גבוהה.

למידע נוסף:
קוטרימקס, יואב בן-ארצי,  054-451-0375, [email protected]