חברת Kuraray מציעה פתרונות למחסור העולמי בתחום ה-EVOH

חברת Kuraray, היצרנית הגדולה בעולם של EVOH, משיקה מוצרים חדשים בעלי אחוז אתילן נמוך למגוון יישומים. אלו מאפשרים שימוש בפחות חומר על מנת לקבל את אותה רמת חסמות

תמונה 1: מוצרים בהם יש שימוש בסל מוצרי EVAL של חברת Kuraray.

רצף של אירועים עולמיים מצערים, ובהם סגרי הקורונה, סופות הוריקן בארה"ב והמלחמה המתמשכת באוקראינה ממשיכים לתת את אותותיהם על שוק ה-EVOH. קיים מחסור מתמשך ב-VAM ובחומצה אצטית והמשבר צפוי להיפתר בתקווה רק לקראת 2025 או 2026, עם הקמת קווי ייצור חדשים ל-EVOH. 

על מנת לסייע במשבר זה, מציעה חברת Kuraray היפנית, יצרנית ה-EVOH הגדולה בעולם, פתרון: ייצור חומרים עם אחוז אתילן נמוך ובעלי חסמות גבוהה. אלו מאפשרים שימוש בכמות נמוכה יותר של EVOH על מנת להגיע לרמת החסמות הרצויה. לצד ההקלה שחומרים אלו יביאו לתעשיית בה קיים חוסר ב-EVOH, הם מחזיקים ביתרון נוסף ומשמעותי בכך שאחוז ה-EVOH נשמר מתחת ל-5% וכך הם אינם פוגעים ביכולת המיחזור של המוצר הסופי. בנוסף, שוקדת החברה על פיתוח מוצרים חדשים.

קו מוצרים בעלי אחוז אתילן נמוך וחסמות גבוהה

סל המוצרים EVALTM מציע מגוון של חומרים בעלי אחוזי אתילן משתנים, כולל מוצרים עם אחוזי אתילן נמוכים במיוחד – 27% ו-24% אתילן. הם מהווים שכבת חסמות מעולה לחמצן וגזים נוספים ושומרים על טריות, טעם וריח המזון הנארז, לצד הארכת חיי המדף שלו. בנוסף, הם חוסמים ממסים וכימיקלים, ובניגוד ליריעה ממותכת, הם שקופים ולא מוליכים חשמלית. היישומים רבים וכוללים כמובן יריעות לאריזת מזון אך גם מוצרים רפואיים, תעשיית הרכב, צנרת מים, מכלים לחקלאות, אריזות קוסמטיות ושימושים תעשייתיים.

כדוגמה נציין את ה-EVAL L171B, עם 27% אתילן, המציע חסמות לחמצן של 0.1 סמ"ק/מ"ר/יום. לצידו פותח גם מוצר עם 24% אתילן בשם M100B. עבור מוצרי תרמופורמינג, מציעה החברה את ה-L172B, בעל גמישות משופרת ושמירה על עובי שכבה אחיד לאחר המשיכה. מוצרים אלו מצמצמים את עובי השכבות הנדרש לחסמות ומאפשרים הוזלה של העלות הכוללת של המוצר הסופי. 

קו מוצרים חדש – EVAL SC

שלושה מוצרים חדשים הושקו לאחרונה המתאימים ליישומים מיוחדים: תחליף לאריזות PVDC, עם 27% אתילן בשם SC 1393. מוצר זה בעל יכולת התכווצות ייחודית המתאימה במיוחד לשוק אריזות מזון טרי כגון בשר ועוף. החסמות המתקבלת היא 0.6 גרם/מ"ר/יום. מוצר חדש וייחודי נוסף מיועד לשוק יריעות ה-Retort, אשר מצליח לצמצם את פרק הזמן בו נפגעת חסמות היריעה (Retort shock). גם לאחר תהליך ה-Retort, נשמר ערך חסמות נמוך מ-1 סמ"ק/מ"ר/יום. כמו כן הושק מוצר גמיש עבור שוק ה-BIB (Bag In Box), בעל עמידות גבוהה בבדיקת Gelbo flex: עמידות לתנועת הנוזלים הנארזים בשקית ועמידות Flex crack מוגברת.

קו מוצרים המבוסס על מקורות מתחדשים

במהלך השנה החברה תתחיל לשווק Bio-EVOH המבוסס על אתילן ממקורות מתחדשים. ניתן יהיה לייצר כל מוצר שהוא בעזרת אתילן זה עד רמה של 28% מסך כל האתילן במוצר. כמו כן, שוקדים בחברה על מקור מתחדש של VAM, המרכיב העיקרי הנוסף של EVOH. ברגע שיסתיים פיתוח זה, תוכל חברת Kuraray להציע EVOH אשר מורכב כולו ממונומרים ממקורות מתחדשים.

למידע נוסף:
קוטרימקס, יואב בן-ארצי, 054-451-0375, [email protected]