שילוב מושלם בין אור חזק למראה אלגנטי 

תאורה חזקה יכולה לשדרג משטחים וחללים, אך לעיתים היא מסנוורת ויוצרת מראה נוקשה וקר. שימוש בתוספים מפזרי אור על גבי משטחים וגופי תאורה, מרכך את החלל ומעניק לו מראה מעודן. תוספי ה- Diffuser מבית HCA מרככים את האור, נוחים לעבודה ומעניקים פני שטח חלקים 

תמונה 1: שלט מואר בעזרת נורות LED ולוח מפזר אור.

נורות ה-LED הפכו לפופולריות מאוד בשנים האחרונות, אך לעיתים התאורה הבהירה שלהן גורמת לבוהק חזק במשטחים, ומשווה לחללים מראה נוקשהבכדי למנוע תופעות אלו, ניתן להשתמש בתוספים מפזרי אור. תוספי ה-Diffuse של חברת HCA ההולנדית, מיועדים ללוחות פוליקרבונט שקופים המשמשים לגופי תאורההם מגיעים בשתי מידות פיזור אור ומשווים לחללים מראה עדין ורךצורת הפנינה של הגרגירים מאפשרת ליצרנים מינון מהיר ונוח, מקנה גמישות בייצור ומפחיתה את זמני ההשבתהבנוסף, חלקיקי התוסף נותרים מתחת לפני השטח, והתוצאה הסופית הינה לוח בעל גימור חלק ונוח לניקוי, ואפקט ריכוך בדרגה מותאמת אישית. 

 אפקט פיזור האור 

תכונות החומר, כגון מקדם השבירה וחספוס פני השטח שלו, הם שקובעים את האופן שבו האור מוחזר מגופים שוניםעל מנת להשפיע על פיזור האורניתן למשל לשנות את פני השטחאו להשתמש בתוספים הנקראים דיפיוזרים (מפזרי אור)לדוגמה, נהוג לייצר חספוס בפני השטח של זכוכיות המגן של תמונות, כדי למנוע את הברק המסנוור שהן מייצרות 

אבל, חספוס הוא לא תמיד פתרון אידיאלי. חלקיקי לכלוך נוטים להצטבר באזורים השקועים, וקשה מאוד להסירם. תוספי ה- Diffuse של HCA מספקים את האפקט הרצוי של פיזור אור, מבלי לייצר חספוס. חלקיקי התוסף נכלאים מתחת לפני השטח של הלוח, כך שהאור חודר דרכופוגע בחלקיקים בשכבה הפנימית יותר, ומפוזר בזוויות שונות (תמונה 2). באופן הזה קל ונוח לנקות את הלוחות. 

בנוסף, התוספים מונעים את ההצהבה של הלוח, אשר מתרחשת באופן טבעי בפוליקרבונט כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת UV. 

תמונה 2: אפקט פיזור האור של תוספים מפזרי אור מבית HCA.
נוחים לעיבוד 

בשונה מתוספים מתחרים בשוק, תוספי הDiffuse של HCA אינם מתורכבים מראש בתרכיזים. הם מוספים לחומר בתהליך של מינון משתנה (VARIABLE DOSINGהמקנה ליצרנים גמישות בייצור. צורת הפנינה של הגרגירים מייצרת דיספרסיה טובה מאוד של התוסף במוצר הסופי, ללא הופעה של קווי זרימה (וגמישות בייצור), והופכת אותם לנוחים למינון. 

בשל הריכוז הגבוה של התוספים, נדרשת כמות מופחתת של תוסף בכל אצווה (בהשוואה למוצרים דומים), ובהתאם לכך פחות חומר נשמר באחסון. באופן הזה חוסכים הן במקום אחסון והן בעלויות השילוח. 

למידע נוסף: 

פלורמא, דניאל פלורנטל, 054-474-4291, [email protected]