המופע הכי טוב בעיר

תערוכת ה-K תתקיים באוקטובר הקרוב וההכנות בעיצומן. ראיון עם Erhard Wienkamp, דירקטור במחלקת התערוכות הזרות של ה-Messe Düsseldorf, על המגמות שיוצגו, תהליך ההקמה וטיפים למבקר הישראלי

יותר מ-3000 מציגים ייפגשו השנה בתערוכת ה-K המרכזית. התערוכה, שנחשבת לגדולה והחשובה בענף הפלסטיק העולמי תתקיים בתאריכים ה-16-23 באוקטובר בדיסלדורף שבגרמניה. כבר 68 שנים שהיא מושכת אליה מבקרים מכ-60 מדינות שונות שמספרם הכולל עולה על 200,000. מדובר בעיר של ממש כאשר שטח הביתנים עולה על 170,000 מ"ר המחולקים ל-18 אולמות תצוגה נפרדים.

מישראל ישתתפו 11 חברות, גדולות כקטנות (פולירם, תוסף, כפרית, סיסמטריק, ליעד מערכות שקילה ובקרה, פלרם, פלזית פוליגל, סטארפלסט , UBQ, Velox ו-INSPEC.TECH)  ומספר המבקרים עומד על כ-700 אנשים. לקראת התערוכה הקרובה, שוחחנו עם Erhard Wienkamp, שהגיע לישראל לצורך קידום התערוכה ומכהן כדירקטור במחלקת התערוכות הזרות שמקיימת ה-Messe Düsseldorf.

קסם ב-14 יום של הקמה

מי שזכה לקלוט ולהריץ קו חדש במפעל יודע שזה עניין לא פשוט. ההרכבה עצמה לוקחת זמן ומשאבים ואחריה מתחילה תקופת הרצה עד שלומדים להכיר את הקו ולייצר בו כראוי. לכן, האופן בו ה-K מוקם היווה תמיד תעלומה בעיניי. לו"ז התערוכות שב-Messe צפוף ומעולם לא הצלחתי להבין איך מצליחים להעמיד בזמן קצר כל כך הרבה קווים עובדים ומספיקים לפרקם בזמן לתערוכת ה-Medica המתקיימת כבר בנובמבר?

כששאלתי אתErhard  לפשר התופעה הוא הסביר כי לחברה ניסיון רב בתחום וכל התשתיות האנרגטיות כבר קיימות מראש. ההקמה מתבצעת במשמרות במשך 14 ימים באופן רציף, 24 שעות ביממה. חלק מהחברות אף מתחילות 21 ימים לפני. מלאכת הפירוק פשוטה יותר ולאחר 8 ימי התערוכה מספיקים 5-6 ימים עד לפירוק מלא. "לא קיים מקום אחר בעולם המספק תשתית שכזו למציגים", אומר Erhard, "צפיפות הקווים העובדים ב-K היא הגדולה ביותר מכל תערוכה אחרת".

ברמה האנרגטית, צריכת החשמל במהלך התערוכה עצומה. Erhard משווה אותה לצריכת החשמל של העיר Neuss השכנה, כאשר כל רבע מיליון תושביה מכינים ארוחת בוקר בו זמנית. 68 מיליון וואט דרושים לשם איתחול המכונות ו-38 מיליון וואט דרושים להרצה השוטפת של הקווים. "מה שמוצג בסופו של דבר למבקרים זהו קצה הקרחון בלבד", מספר Erhard. "6/7 מהעבודה נעשית מתחת לפני השטח, בתשתיות תקשורת, חשמל, מי קירור, מיזוג אוויר ועוד".

הענק האדום מהמזרח הולך וגדל

"הדבר שמשותף לכל תערוכות ה-K הוא שהן משקפות תמיד את המצב האמיתי בשוק ובתעשייה וזו המטרה שלנו", אומר Erhard. "אין זה משנה אם אנחנו כאירופאים אוהבים זאת או לא. בשנים האחרונות קיימת מגמה של גידול במספר המציגים ובנפח התצוגה של חברות אסיאתיות, בעיקר מסין, טאיוואן, הודו, יפן ודרום קוריאה ומגמה זו תימשך גם בתערוכה הנוכחית. הסינים מייצרים היום 29% מחומרי הגלם לתעשייה והם גם היצרן השני בגודלו בייצוא מכונות ייצור לפלסטיק (16.4%) כאשר את המקום הראשון עדיין תופסת גרמניה (24.5%)".

נושאים בהם תתמקד התערוכה

לשאלה זו עונה Erhard תשובה ברורה: קיימות (Sustainability) והטיפול בפסולת פלסטיק. "פתרונות רבים בתחום המיחזור, כלכלה מעגלית וטיפול בפסולת יוצגו בעיקר על ידי יצרני המיכון באירופה", מספר Erhard ומוסיף שקיים הסכם מיחזור כך שכל החומרים שייוצרו במהלך התערוכה אכן ימוחזרו. נושאים נוספים כוללים דיגיטליזציה, תעשייה 4.0, יעילות אנרגטית וקיצור זמני אספקה.

Erhard Wienkamp – Executive Director Foreign Trade Fairs Division

טיפים למבקר הישראלי

באתר התערוכה ניתן לראות כבר את רשימת המציגים הראשונית. מומלץ לקבוע פגישות מראש דרך כלי ייעודי הקיים באתר. הימים עמוסים מאוד כשבכל יום מגיעים 43,000 מבקרים ולא כדאי לפספס עקב העדר תכנון מוקדם. בסוף השבוע יש נטייה לפחות מבקרים, בעיקר בימיי ראשון וכך גם בחצי השני של התערוכה. לגבי טיסות ולינה מצטט Erhard אימרה גרמנית שאומרת ש"אף אחד לא ישן מתחת לגשר", תמיד ניתן למצוא מקום" הוא מרגיע, "אך רצוי להזדרז".

לכרטיסי כניסה מוזלים ופרטים נוספים:

איטקס – נציגת ירידי דיזלדורף בישראל, עליזה לוי, 03-688-2929, [email protected]