את מוכרת לי מפעם – כפרית משיקה מיתוג חדש ושלל טכנולוגיות חדשות בתערוכת K 2022

בכפרית ניצלו את התערוכה השנה להיפגש פנים מול פנים לא רק עם לקוחות וספקים, אלא גם עם אנשי החברות החדשות שהצטרפו אליה לא מזמן. צבע חדש המוריד זמני מחזור ושיתוף הפעולה עם Pantone היו חלק מהתצוגות בביתן

תמונה 1: רועי לוי, מנהל השיווק של כפרית, ליד צבעי ה-Pantone בביתן של כפרית בתערוכת K2022.

כבכל תערוכה, גם השנה בתערוכת ה-K, העמידה כפרית ביתן מרשים. עבור החברה, שגדלה ומתפתחת בשנים האחרונות דרך סדרה של רכישות, זו הייתה הזדמנות פז לבצע "איחוד משפחתי" ולהביא אנשי מפתח מהחברות השונות כדי להתראות ולהכיר פנים מול פנים. ממש לאחרונה רכשה כפרית את חברת Delta הגרמנית, העוסקת בייצור תערובות של חומרים מוליכים לצד תרכיזי צבע ותוספים המבוססים על פוליאולפינים לתעשיית ההזרקה והשיחול. אנשי Delta התקבלו בחום בביתן והכירו את המשפחה החדשה אליה הצטרפו זה עתה. "צעד זה היא חלק מהאסטרטגיה של כפרית ברכישות ממוקדות בצבעים וטכנולוגיות מתקדמות שאינן חלק מסל המוצרים הנוכחי שלנו. היא מאפשרת להביא לחברה וללקוחותיה תחום חדש שמשתלב עם המוצרים הקיימים של הקבוצה ומתחבר לתפישת העולם שצבעים הם מוצר שיש בו חשיבות גדולה לשירות ייחודי ומותאם ספציפית ללקוחותינו ודורש איכות והדירות לאורך זמן", אומר רועי לוי, מנהל השיווק. 

פנים חדשות לכפרית

אין כמו תערוכה בשביל להשיק דברים חדשים ולהרגיש את השוק. מי שעבר ליד הביתן, לא יכול היה שלא לשים לב שמיתוג החברה עבר מתיחת פנים משמעותית והתחדש בלוגו ושפה עיצובית חדשה. "המיתוג החדש מתכתב עם החזון של כפרית לחיפוש דרכים חדשות לצמוח ולהתפתח ביחד בסינרגיה, תוך אימוץ טכנולוגיות מתקדמות", אומר דניאל סינגר, מנכ"ל הקבוצה. לא בכדי הסלוגן החדש של החברה הוא: Working together for the future of plastics. "המיתוג החדש מתקבל טוב מאוד אצל מבקרי הביתן וגם החברות עצמן מתחברות אליו וגאות להשתמש בו", מציין דניאל.

טכנולוגיות חדשות ושיתופי פעולה

כפרית הציגה מספר פיתוחים חדשים במהלך התערוכה:

  • תוספי צילוב ליריעות: שיתוף הפעולה של חברת כפרית עם חברת N3Cure הניב פתרון שלם המאפשר צילוב UV של יריעות לשיפור חוזק מכאני, יציבות היתך ושיפור תכונות תרמיות. טכנולוגיה זו תומכת בייצור יריעות Mono Material משופרות או הפחתת עובי נוספת מעבר למקובל כיום בשוק. הפתרון שכפרית ביחד עם שותפתה לפיתוח מציעה כולל גם את מכונת הצילוב. הטכנולוגיה עצמה נשענת על קניין רוחני מוגן פטנטים והחברה מתעתדת בקרוב להציג תרכיזים מתקדמים.
  • פתיחה חוזרת ליריעות לאריזת מזון: אריזת מזון בעלת פתיחה חוזרת מסייעת בצמצום קלקול וזריקת מזון. מנגנון הפתיחה מבוסס שכבת PO עם כשל קוהזיבי בשכבת הדבק ומתאים למיחזור. הסגירה החוזרת מתחזקת בטמפרטורות קרות ומחזורי השימוש רבים יותר בהשוואה למתחרים. בתערוכה נרשמה דרישה גבוהה לפתרון זה. כפרית גאה לשתף פעולה בתחום זה עם פולג המתמחה בפיתוח דבקים ייחודיים ליריעות פלסטיק.
  • צבע החוסך בזמן מחזור ההזרקה: חברת Addvanze השוודית, המתמחה בתרכיזי צבע באיכות גבוהה פיתחה טכנולוגיה של צבעים המצליחים לצמצם את זמן מחזור ההזרקה. ביישום ספציפי בהזרקת ארגזים, צומצם זמן המחזור ב-2 שניות שלמות: מ-20 ל-18 שניות בלבד. אנו מזהים שיפור מעבר ל- 10% בזמני המחזור. "בעזרת הידע והניסיון אנחנו יכולים לעשות זאת עם כל פיגמנט בהתאם לדרישת הלקוח" מסביר רועי.
  • שיתוף פעולה עם חברת הצבעים Pantone: לא רק שכפרית הינה זכיין של Pantone, מעתה, שיתוף הפעולה הורחב והיא משמשת גם כיצרנית הבלעדית של הצ'יפים שמוכרת Pantone לתעשיית הפלסטיק. כפרית מפתחת בבלעדיות עבור פנטון את כל הרכבי הצבע שלה לתעשיית הפלסטיק. הן עבור צבעים קיימים והן עבור צבעים חדשים אותם Pantone מפתחת עבור כל התחומים בהם היא עוסקת, כולל פלסטיק. 
תמונה 2: תרכיז צבע המקצר זמני מחזור בהזרקה, ביישום של ארגזים
קיימות בקבוצה

כפרית מקדמת קיימות במפעליה השונים ברחבי העולם כחלק מאסטרטגיית הקיימות אותה אימצה לאחרונה. תפקיד חדש – אחראי קיימות, מרכז נושא זה בקבוצה כולה. לאחרונה, השלימה חברת הבת הגרמנית CONSTAB סקר של טביעת רגל פחמנית (הדבר נעשה בעקבות המיסוי באירופה על פליטות הפחמן המפעליות.). גם כפרית ו-Addvanze השלימו לאחרונה סקרים של EcoVadis לצד דוח קיימות שפירסמה כפרית בתחילת השנה. בתחום האנרגיה, כפרית נכנסת לייצור חשמל מגז ישירות מתחנת כוח שתוקם בצמוד לאתר הייצור בישראל. כל זאת לצד מגוון גדול של מוצרים המקדמים מיחזור וקיימות כמו לדוגמה סל מוצרי התוספים ל-BOPE.

מעבר לאוטומציה

לכפרית יש לא רק מטרות שיווקיות מהתערוכה, היא ניצלה אותה גם כדי להתפתח בעצמה. מספר אלון קסלר, מנכ"ל כפרית ישראל: "כל הצוות הטכני שלנו הגיע לבקר בתערוכה על מנת לראות מקרוב את החידושים והטכנולוגיות בתחום האוטומציה. הכוונה היא להכניס בשנים הקרובות אוטומציה לכמה שיותר תהליכים שיש אצלנו במפעל באופן שיחסוך עלויות ויקל על העובדים. אנחנו בשלבים מתקדמים עם כמה פתרונות מעניינים".

למידע נוסף:
כפרית, רועי לוי, 054-648-7367, [email protected]