ענקית הפוליאוליפינים Borouge ממשיכה להתרחב

המתחם הרביעי של החברה עתיד להגדיל את ייצור ה-PE של החברה בכ-30% עד שנת 2025. עם השלמתו, יהיה זה מתחם הפוליאולפינים הגדול ביותר בעולם. לצידו, יחידה חדשה לייצור PP. המפעלים יענו על הביקוש הגובר של לקוחות ברחבי המזרח התיכון, אפריקה ואסיה

תמונה 1: יחידת ה-PP החדשה, חמישית במספר, שהוקמה לאחרונה על ידי Borouge באיחוד האמירויות.

לאחרונה התקיים טקס הנחת אבן פינה למפעל הרביעי של Borouge באיחוד האמירויות. המפעל יכנס לפעילות עד סוף 2025 וייצר 1.4 מיליון טון PE בשנה. הוא יגדיל את ייצור הפוליאולפינים השנתי הכולל של החברה ל-6.4 מיליון טון. בנוסף, הכריזה החברה על הקמה מוצלחת של יחידת הפוליפרופילן החמישית החדשה שלה (PP5) ב-Ruwais. היחידה החדשה תתרום להגברת ייצור הפוליפרופילן של איחוד האמירויות כדי לענות על הביקוש העולמי הגובר למוצרים המיוצרים באריזות מתקדמות הניתנות למיחזור.

מתחם הפוליאולפינים הגדול ביותר בעולם באתר יחיד

מפעל Borouge 4 ישחק תפקיד משמעותי בעמידה בגידול הצפוי בביקוש הלקוחות לפוליאולפינים במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה, וכן יספק חומרי חומרי זינה כימיים למפעל הכימיקלים TA'ZIZ  של החברה. במונחים של קיימות, כחלק מהפרויקט החל תוקם יחידה שתעסוק במחקר לכליאת פחמן דו חמצני במטרה להפחית את הפליטות של תהליך הייצור.

תומס גנגל, מנכ"ל Borealis, חברת האם של Borouge מספר: "Borouge 4 הוא אבן דרך נוספת במסע העסקי המוצלח ובשותפות האסטרטגית בינינו. ההרחבה החדשה מגלמת את המחויבות ההדדית שלנו להמשיך ולתמוך בלקוחותינו במזרח התיכון, אסיה ואפריקה. פרויקט Borouge 4 ישתמש בטכנולוגיית Borstar של Borealis כדי לייצר סל מוצרים המתמקד ביישומים עמידים בתחום אנרגיה, תשתיות, אריזות מתקדמות וחקלאות. ננצל בו גם את היוזמות האחרונות של Borouge בנושא אנרגיה נקייה באמצעות גישה למקורות הכוח הנקיים של אבו דאבי".

יחידת PP5 לייצור מוצרים רב תכליתיים וניתנים למחזור בקלות

יחידת פעילות חדשה, חמישית במספר, נפתחה גם היא ומתמקדת בייצור PP. היחידה שנבנתה בתוך מפעל Borouge 3, מהווה אבן דרך מרכזית באסטרטגיית הצמיחה של החברה לשנת 2030. היא תתרום להגדלת הייצור ביותר מ-25% ותספק 480,000 טון פוליפרופילן בשנה, דבר שיגדיל את כושר ייצור הפוליפרופילן של Borouge ל-2.24 מיליון טונות בשנה, ואת קיבולת הפולימרים הכוללת של פוליאולפינים ב-11%, מ-4.5 ל-5 מיליון טון בשנה. למתקן החדש תהיה קיבולת שנתית לייצור חומרי גלם לייצור מספיק צינורות לרשתות אספקת מים עבור 6,500 בניינים.
סך של 30% מכלל הציוד שהותקן היה "תוצרת איחוד האמירויות" וכל שירותי קבלני המשנה נבעו מהשוק המקומי. Borouge גאה לתמוך באסטרטגיית '10 השנים' החדשה המיושמת על ידי משרד התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת (MoIAT) ומחויבת למלא תפקיד מפתח בהשגת פיתוח בר-קיימא כלכלי באיחוד האמירויות. בניית יחידת PP5 החלה בדצמבר 2018 והושלמה בהצלחה במהלך מגיפת COVID-19 העולמית. יותר ממאה עובדי החברה וארבעת אלפים קבלנים עבדו על הפרויקט. עם יותר מ-24 מיליון שעות עבודה הבנייה נמסרה בצורה בטוחה ובזמן והפעלת היחידה החלה בסוף 2021.

למידע נוסף:
SJD , אילן אשכנזי,
[email protected]
, 054-464-7801