חברת L'OREAL משיקה ארבעה אתגרים לתעשייה בנושא אריזה מקיימת

האתגרים הושקו בוובינר בו לקחו חלק אנשי מקצוע מובילים מהחברה העולמית. כל האתגרים קשורים לקיימות: אריזות מתמוססות במים, חומרים מתכלים, ממקור מתחדש מתמחזרים, אריזות נייר מתקדמות בעלות חסמות ופרוייקטים חדשניים בתלת ממד למהדורות מוגבלות של בשמים

מעל ל-60 משתתפים מהתעשייה לקחו חלק בוובינר שהתקיים מטעם חברת L'OREAL העולמית בשיתוף מכון האריזה בישראל. מטרתו – לפנות לתעשייה הישראלית, אומת היזמויות וחברות ההזנק, ולהציג בפניה ארבעה אתגרים בנושא אריזה מקיימת. כל אתגר בנושא אחר. אלו אמורים לסייע ל-L'OREAL לעמוד ביעדים מאתגרים שהעמידה לעצמה בנושא קיימות:

  • עד 2030 יופחתו חומרי האריזה הנמצאים בשימוש החברה ב-20%
  • עד 2030 כל חומרי הפלסטיק (100%) המשמשים לאריזה יהיו ממקור מתחדש או ממוחזרים
  • עד 2025 כל מוצרי האריזה של החברה יהיו ניתנים למיחזור, לשימוש מחדש או יעברו התכלות בקומפוסט. כך החברה לא תהיה אחראית עוד לתרומה של פסולת אריזה לאחר שימוש.

כבר כיום עומדת החברה בקשר עם חברות מיחזור, חדשנות והזנק בכל רחבי העולם. היא צברה ניסיון רב בייצור עם חומרים ממוחזרים מכנית ובוחנת בימים אלו מעבר לחומרים לאחר מיחזור כימי או אינזימטי, על מנת לשפר את איכות החומר המתקבל.

למקומות, היכון, צא!

לתעשיית האריזה בישראל הציגה החברה ארבעה אתגרי קיימות. זאת לא לפני שציינה כי התקציב שהיא מפנה לנושא הטיפול באתגרים הסביבתיים של העולם עומד על 100 מיליון יורו עד 2030 ויכלול פעולות לצמצום פליטות פחמן לסביבה וכן פעולות לשיקום סביבתי.

לרשות התעשייה בישראל עומדים 30 ימים. בסיומם ב-19/6 מוזמנים המועמדים להגיש מצגת קצרה המספרת על החברה וכן על הפתרון הטכנולוגי אותו היא מציעה על מנת לענות על אחד או יותר מהאתגרים שהוצגו ואלו הם:

  1. יריעה לאריזה, המתמוססת במים, אך יכולה לארוז חומרים המכילים גם הם אחוז מים גבוה העומד על 65%. על היריעה להתמוסס תוך שתי דקות, בחשיפה מלאה למים בטמפרטורת החדר, לאחר 2 דקות. אורך החיים שלה צריך להיות לפחות שנה, בטמפ' של 40 מעלות צלזיוס ובלחות יחסית של 75%. חומר האריזה צריך לעמוד בפרוטוקול התכלות ביולוגית OECD301.
  2. אריזה ראשונית לחומרים, מבוססת נייר או סיבי צלולוז. על האריזה לאפשר גמישות עיצובית גבוהה, להפגין עמידות בנוכחות סביבה לחה של חדרי אמבטיות ואף עמידות ישירה למים, לחמצן וכן לגריז ושומן. ולסיום, על האריזה להיות גם מאושרת למגע עם מוצרי מזון.
  3.  חומרי אריזה מקיימים, חדשים, שיהוו את חומרי האריזה העתידיים של החברה. חומרים אלו צריכים להיות בעלי תכונות חסמות, מאושרים למגע עם מזון, עדיפות גדולה לחומרים ממקורות מתחדשים אך כאלו שלא פוגעים במשאב הקרקע המיועד למזון, חומרים שמקורם אינם מהחי, בסיום חייהם ניתן למחזרם, או שהם מתכלים או מתפרקים וניתן לעשות איתם בסדרות ייצור גדולות ותעשייתיות.
  4. אתגר תלת הממד – חומרים חדשים להדפסה תלת ממדית, התורמים לקיימות. אלו מיועדים להשתלב בפקקים של בשמים במהדורות מוגבלות בלבד בהם מספר הפריטים קטן. על חומר ההדפסה להיות לפחות 50% ממקור מתחדש וכן להיות מסוגל לעבור מיחזור, שימוש מחדש או התכלות ביולוגית.

להרשמת לתחרות, לחצו כאן.

פרטים נוספים ניתן לקבל אצל ד"ר שירה רוזן ממכון האריזה: [email protected], או אצל שגיב לוסטיג מחברת L'OREAL במייל: [email protected]

נאחל בהצלחה לחברות שיגישו מועמדות. ואם שותפות זו מתפתחת לפרוייקטים מעניינים, אל תהססו לשתף אותנו!